F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Farfus i Priaulx wygrywają w Pau
    Konrad Házi, 1 czerwca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    W tym tygodniu Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) odwiedziły Francję. Zawody po raz pierwszy w tym sezonie odbyły się na torze ulicznym, a konkretnie w Pau. Były to chyba jednak najnudniejsze wyścigi spośród tych, które odbyły się dotychczas w tym roku.

    Wyścig pierwszy

    Pierwszy wyścig został rozegrany w idealnych warunkach pogodowych – było ciepło, a tor był suchy. Wygrał go Augusto Farfus za kierownicą BMW 320si. Podium dopełnili kierowcy Seata – Yvan Muller i Jordi Gene.

    Kierowcy rozpoczęli walkę ze startu lotnego i gdy wydawało się, że wszystko już się uspokoiło, w najwolniejszym zakręcie toru – Virage du Lycee – Tiago Monteiro uderzył w Alexa Zanardiego, a ten wpadł na Alaina Menu i obu obróciło. Samochody ustawiły się w poprzek jeden za drugim i kompletnie zablokowały tor. W tej sytuacji wywieszona została czerwona flaga.

    Restart również był lotny. Tym razem wszyscy pojechali dużo ostrożniej, jednak w tym samym miejscu problemy miał inny Chevrolet, choć tym razem nie doszło do kolejnej katastrofy i wszyscy pojechali dalej. Tuż po restarcie wydawało się, że Seaty będą w stanie włączyć się do walki o zwycięstwo, jednak Farfus bardzo szybko uciekał i nikt nie był w stanie go dogonić. Brazylijczyk już po 10 okrążeniach miał ponad 10 sekund przewagi.

    Warto w tym momencie dodać, że zarząd WTCC zdecydował przed tym wyścigiem o odchudzeniu samochodów BMW o 15 kg, a Hondy aż o 20 kg, dzięki czemu różnica między najcięższym a najlżejszym samochodem wyniosła prawie 80kg. Seat był oczywiście przeciwny takiemu rozwiązaniu, jednak nie wszczynał awantury i jedynie umieścił na tylnych szybach swoich samochodów napis „Caution! Heavy car” (Uwaga! Ciężki samochód).

    W tym miejscu wyścig mógłby się spokojnie zakończyć, ponieważ nie działo się już dosłownie nic. Jeśli ktoś narzekał na brak wyprzedzania podczas Grand Prix Monako w Formule Jeden, to z pewnością zmienił swoje zdanie po obejrzeniu tego wyścigu. Jedynie Jorg Muller sporadycznie próbował szczęścia, atakując jadącego na 8 miejscu Andy'ego Priaulxa.

    Jedyną sytuacją wartą jeszcze odnotowania było odpadnięcie na 18 okrążeniu Okyaya po awarii samochodu, jednak nikt nie próbował nawet usunąć z toru stojącego BMW i kierowcy kończyli wyścig pod żółtymi flagami. Okyay został dopuszczony do startu warunkowo po kraksie podczas kwalifikacji. Shapovalov nie startował, bo nie osiągnął minimum kwalifikacyjnego, a Łada znów nie mogła punktować ze względu na niezgodność konstrukcji cylindrów z regulaminem technicznym. Jaap van Lagen został jednak dopuszczony do startu warunkowo za zgodą pozostałych zespołów. Łady będą mogły też wystartować w Brnie, jednak jeśli zespół nie wprowadzi później odpowiednich zmian, nie będzie mógł wystartować w Estoril.

    WTCC > 2008 > Francja 1, Pau - 2,760 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si2052:20,84210
    2. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI20+0:17,8518
    3. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI20+0:18,1116
    4. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti20+0:19,1395
    5. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI20+0:20,6084
    6. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI20+0:21,2653
    7. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti20+0:22,1102
    8. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si20+0:22,4781
    9. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si20+0:23,126
    10. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti20+0:23,543
    11. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R20+0:24,144
    12. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si20+0:25,012
    13. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI20+0:25,417
    14. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI20+0:26,573
    15. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si20+0:36,631
    16. 33Laurent Cazenave (N)Wiechers-SportBMW 320si20+0:37,412
    17. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si20+0:37,783
    18. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si20+0:38,254
    19. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si20+0:38,834
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si20+1:03,206
    21. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11020+1:03,847
    Niesklasyfikowani
    13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si13
    32Oscar Nogues (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI0
    23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI0
    Nie zakwalifikowali się
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1100
    Pole position: Augusto Farfus (BMW) - 1:21,960
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 1:22,682 na 6 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig drugi

    Drugi wyścig wygrał bez walki Andy Priaulx, który wystartował z pole position. Podium dopełnili tym razem Nicola Larini (Chevrolet) oraz Rickard Rydell (Seat). Wśród kierowców niezależnych w drugim wyścigu najlepszy okazał się Stefano D'Aste za kierownicą BMW.

    Pogoda spłatała tym razem figla zespołom. Nad torem już podczas wyścigu Formuły Master rozpętała się ulewa. Dodam tylko, że właśnie z tego powodu w jednym zakręcie rozbiło się w czasie kilkunastu sekund osiem bolidów tej serii. Przed pojawieniem się na torze samochodów WTCC deszcz nie ustawał i padał także w trakcie całego wyścigu. Organizatorzy zadecydowali więc, że kierowcy wystartują za samochodem bezpieczeństwa.

    Zjechał on z toru dopiero po trzecim okrążeniu. Kierowcy ruszyli dynamicznie, aczkolwiek na tyle ostrożnie, że wszyscy przejechali pierwsze zakręty w całości. Na piątym okrążeniu Menu wyprzedził Jorga Mullera, a Farfus Gene, który kilka okrążeń później zjechał do boksów, jednak po wymianie opon powrócił na tor. Jedynym naprawdę wartym odnotowania manewrem wyprzedzania podczas tego wyścigu był udany atak Thompsona na pozycję J. Mullera.

    Po raz kolejny o pechu może mówić Alain Menu, który na 13 okrążeniu uderzył w bandę, uszkadzając zawieszenie w swoim Chevrolecie, przez co nie ukończył wyścigu. Drugi wyścig przypominał raczej wycieczkę do mety i nikt się w nim nie popisał jakimiś szczególnymi umiejętnościami. Wielu kierowców popełniało błędy oraz przestrzelało zakręty, między innymi Zanardi, Jorg Muller, Robert Huff, Priaulx oraz Okyay, który nie ukończył również drugiego wyścigu.

    WTCC > 2008 > Francja 2, Pau - 2,760 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si2136:01,40610
    2. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti21+0:04,5288
    3. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI21+0:05,0006
    4. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI21+0:14,4245
    5. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti21+0:18,3244
    6. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si21+0:19,9683
    7. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI21+0:25,1402
    8. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R21+0:28,2031
    9. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI21+0:39,471
    10. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI21+0:41,636
    11. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si21+0:44,483
    12. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si21+0:53,018
    13. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si21+0:55,823
    14. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si21+1:07,324
    15. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si21+1:11,915
    16. 32Oscar Nogues (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI21+1:16,688
    17. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si21+1:20,459
    18. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11021+1:30,303
    19. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI201 okr.
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si201 okr.
    21. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI192 okr.
    Niesklasyfikowani
    33Laurent Cazenave (N)Wiechers-SportBMW 320si13
    8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti12
    13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si12
    Najszybsze okrążenie: Rickard Rydell (SEAT) - 1:36,268 na 17 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    •  Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach we Francji

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    mutu, 01.06.2008 20:44[!]
    Faktycznie mocno powiało nudą. Najbardziej cieszę się ze zwycięstwa Augusto Farfusa. W drugim wyścigu liczyłem na Rydella, ale nie miał za dużych okazji do wyprzedzenia, choć chyba na przedostatnim okrążeniu Larini błęda popełnił i Rydell się bardzo zbliżył, ale nie było już zbyt dużo czasu do wyprzedzenia. mam nadzieję na kolejne wygrane Farfusa i Rydella oraz Tarquiniego. Fajnie by było też zobaczyć jeszcze jakieś zwycięstwo Alaina Menu.

    Nie rozumiem dlaczego do wyścigu na Walencji ograniczono Seatom obroty, a teraz jeszcze tak odciążono BMWice i Hondę. Czy to wszyscy uważają Seata za jakichś durniów czy co???? Jeżeli nie pasuje to Hondzie, Chevroletowi i BMW, że Seat ma diesle to niech sami se zamontują w swoich autach silniki wysokoprężne, bo każdy z tych producentów ma w swojej ofercie takie motory!!!! Właśnie przez takie rzeczy Seat nie może wygrywać ( sorry, że tak piszę, ale nie wiem, dlaczego tak jest z tymi obrotami ).
    marrcus, 01.06.2008 23:36[!]
    bo Seat ma turbo i tera kombinują żeby było "'sprawiedliwie"
    DarkArt, 01.06.2008 23:54[!]
    Uturbić benzynowe, a nie kombinowac z odciazaniem i ograniczaniem obrotow. Wtedy klekoty wroca tam, gdzie ich miejsce...
    gnt3c, 02.06.2008 10:00[!]
    wyrównywanie szans wagą jest bez sensu...skoro chcą mieć równe szanse to niech jeżdżą tym samym autem...to nie wina seatów że są lepsze od innych tylko ich zaleta...nikt nie każe innym markom jeździć benzyniakami...proponuje zrobić to inaczej...zanim wyścig się rozpocznie przydzielmy punkty kierowcom tak, aby na końcu sezonu przed ostatnim wyścigiem wszyscy mieli po równo, a przed ostatnim wyścigiem rozlosujmy kto ma dostać ile punktów...tak będzie najsprawiedliwiej...a jeśli turbo ma taką przewagę to trzeba było zakazać turbo kreując tę serię wyścigów i seat jeździłby benzyniakami również. A nie że teraz Farfus miał 18 sekund przewagi i 0 satysfakcji z tej wygranej...dociążanie aut to bzdura.
    barteks2, 02.06.2008 10:14[!]
    Wreszcie wygrana BMW :-) Poza tym 8 wyścigów i mamy 8 zwycięzców... szkoda, że podobnie nie jest w F1.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca