|
|
|
|
|
|
WTCC: Yvan Muller wygrał pierwszy wyścig w Walencji | |
Zwycięzcą pierwszego wyścigu WTCC na torze w Walencji został Yvan Muller za kierownicą Seata, a podium uzupełnili jego koledzy z zespołu – Tiago Monteiro i Gabriele Tarquini. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Tom Coronel, który uplasował się w klasyfikacji ogólnej na siódmej pozycji.
Wyścig ten rozpoczął się ze startu lotnego przy pochmurnej pogodzie i już na samym początku nastąpiło małe zamieszanie. Lewą stroną toru agresywnie przepychał się Augusto Farfus, a na wejściu do pierwszego zakrętu bokiem postawiło Alaina Menu, który wypchnął z toru dwa Seaty. Jednym z pechowców był Jordi Gene, w którego Seacie uszkodzone zostało zawieszenie i musiał się on wycofać.
Na drugim okrążeniu, gdy stawka się rozciągnęła, z toru wypadł Christian Paulsen. Na tym samym okrążeniu Farfus i Huff dogonili Bennaniego. Brazylijczyk wyprzedził Marokańczyka, po czym ten musiał nieco odpuścić z gazu i wtedy wpadł na niego Robert Huff. Bennani wykonał efektownego bączka, jednak był zdolny powrócić do walki. Tymczasem w samochodzie Huffa uszkodzona została opona.
Przez pierwsze okrążenia w czołówce panował spokój. Na 5 okrążeniu Tarquini popełnił jednak błąd, przez co oddał drugą pozycję swojemu koledze z zespołu – Tiago Monteiro. Z tyłu stawki przebijali się czołowi kierowcy, którzy mieli pecha w pierwszym zakręcie. Ostro atakowali tam Alex Zanardi, Rickard Rydell oraz dwaj kierowcy Chevroleta, którzy wylądowali między kierowcami niezależnymi.
O ósmą pozycję, dającą start z pole position do drugiego wyścigu, walczyli do samego końca Sergio Hernandez i Stefano D'Aste. W czołowej ósemce, oprócz trzech Seatów na trzech czołowych pozycjach, jechali Jorg Muller, Augusto Farfus, Andy Priaulx, Tom Coronel i Sergio Hernandez. Tak wyglądała sytuacja przed ostatnim okrążeniem; różnice były na tyle duże, że ostatecznie nikt nie był w stanie skutecznie zaatakować.
Swojej szansy szukał jedynie jadący na czwartej pozycji Jorg Muller, który ostatecznie popełnił błąd, stracił dwie pozycje i finiszował na szóstym miejscu. Na samym końcu stawki po raz kolejny zameldowali się kierowcy Łady, którzy startują w Walencji z nowym silnikiem. Ma on dać im dodatkowe 20KM, lecz jak na razie sprawia on sporo problemów.
Ósme miejsce zajął ostatecznie Sergio Hernandez i to on wystartuje z pole position do drugiego wyścigu. Pierwszy wyścig obfitował w walkę na torze i rozstrzygnięcia w środku stawki zapadały do samego końca. Można śmiało powiedzieć, że był to jeden z ciekawszych wyścigów tego sezonu.
•WTCC > 2009 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | 23:13,675 | 10 |
2. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:01,884 | 8 |
3. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:04,157 | 6 |
4. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:05,364 | 5 |
5. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 13 | +0:05,855 | 4 |
6. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:05,943 | 3 |
7. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:08,096 | 2 |
8. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:12,106 | 1 |
9. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:13,301 | |
10. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:15,846 | |
11. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:16,461 | |
12. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:22,528 | |
13. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:23,038 | |
14. | 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:25,385 | |
15. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:26,381 | |
16. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:32,002 | |
17. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:33,042 | |
18. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:33,730 | |
19. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:34,781 | |
20. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 13 | +0:38,341 | |
21. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | 1 okr. | |
22. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 7 | | |
| 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 1 | | |
| 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|