|
|
|
|
|
|
WTCC: Zanardi i Hernandez zwycięzcami wyścigów w Brnie | |
Alex Zanardi skorzystał dziś z dużego zamieszania na pierwszym zakręcie i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch wyścigów WTCC na torze w Brnie.
Włoch wystartował do tego wyścigu z trzeciej pozycji i zyskał jedno miejsce, gdy zdobywca pierwszego pola startowego Augusto Farfus starł się z innym kierowcą BMW – Andym Priaulx'em, Jordim Gene (Seata) i wszystkimi trzema Chevroletami.
Fafrus spowodował bardzo ciasne upakowanie stawki po wyjściu z ostatniego zakrętu podczas startu lotnego i przed pierwszym zakrętem przesunął się w stronę Priaulx'a. Kontakt spowodował poślizg Farfusa w kierunku Nicoli Lariniego, a Gene, Rob Huff i Alain Menu w wyniku zamieszania wylądowali w żwirze.
„To był zdecydowanie niezły bałagan, lecz udało mi się jakoś przejechać przez to bez szwanku” – powiedział Zanardi. „Zawsze jest wiele akcji w naszych wyścigach, a to co stało się dzisiaj zadziałało na moją korzyść”. Zanardi odebrał prowadzenie Tarquiniemu kilka zakrętów po zjeździe z toru samochodu bezpieczeństwa, który pojawił się na nim ze względu na karambol.
Zanardi prowadził przez pewien czas przed czterema fabrycznymi Seatami, lecz Jorg Muller przedostał się pod koniec z ósmej pozycji do ścisłej czołówki i linię mety przekroczył tuż za zwycięzcą. Tarquini nie wdawał się w walkę z BMW i zadowolił się ostatnim miejscem na podium, kończąc wyścig niewiele przed Rickardem Rydellem (Seat) i Sergio Hernadezem (BMW). Hernandez próbował podążać za Jorgiem Mullerem, ale utknął za Rydellem i musiał zadowolić się piątą pozycją, finiszując przed Tiago Monteiro.
Kolejne zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych odniósł Felix Porteiro, dojeżdżając do mety przed Yvanem Mullerem, który z kolei chwilę po restarcie wyścigu stracił do Tarquinieo sekundę i spadł na ósmą pozycję. Aktualny mistrz świata obronił się przed Tomem Coronelem, zdobywając pierwsze pole startowe do wyścigu numer 2. Gene i Priaulx udało się powrócić do wyścigu po naprawie ich samochodów. BMW Team UK zdołało naprawić przód samochodu Priaulx'a w wystarczającym czasie, aby ustanowił on jeszcze najszybsze okrążenie wyścigu – pełne sześć dziesiątych sekundy szybsze od drugiego najszybszego kierowcy w pierwszym wyścigu.
•WTCC > 2009 > Czechy 1, Autodrom Brno - 5,403 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 12 | 29:26,496 | 10 |
2. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 12 | +0:01,848 | 8 |
3. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:04,831 | 6 |
4. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:05,105 | 5 |
5. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 12 | +0:05,303 | 4 |
6. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:07,250 | 3 |
7. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +0:07,847 | 2 |
8. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 12 | +0:09,915 | 1 |
9. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:10,814 | |
10. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | +0:11,022 | |
11. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 12 | +0:12,916 | |
12. | 32 | Tim Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:14,150 | |
13. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 12 | +0:17,692 | |
14. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | +0:20,200 | |
15. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | +0:22,342 | |
16. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | +0:24,607 | |
17. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 12 | +0:36,126 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 7 | | |
| 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 6 | | |
| 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 4 | | |
| 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 2 | | |
| 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 1 | | |
| 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 0 | | |
| 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 0 | | |
| 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 0 | | |
| |
|
W drugim wyścigu na torze w Brnie triumfował Sergio Hernandez, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w WTCC. Hiszpan w początkowej fazie wyścigu musiał przedrzeć się na prowadzenie, które odebrał swojemu rodakowi Felixowi Porteiro, ale później był już w stanie kontrolować przebieg wyścigu.
Na trzecim okrążeniu Porteiro stracił nie tylko prowadzenie w wyścigu, ponieważ wyprzedzili go także kierowcy Seata – Yvan Muller i Tiago Monteiro, którzy zapełnili pozostałe miejsca na podium. Porteiro musiał więc zadowolić się czwartym miejscem, co i tak było świetnym wynikiem, jak na niezależnego kierowcę. Tymczasem Andy Priaulx i Jorg Muller walczyli tak zacięcie o piąte miejsce, że w pewnym momencie prześliznęli się obok nich na zakręcie numer 1 Gabriele Tarquini i Rickard Rydell.
Para BMW nie była w stanie odrobić straconych pozycji i kontynuowała swoją walkę, którą w ostateczności wygrał Muller. Zwycięzca pierwszego wyścigu Alex Zanardi również jechał w tej grupie do momentu, gdy Tarquini pojechał za szeroko w jednym z zakrętów. Kierowca Seata podczas powrotu na tor uderzył w swojego rodaka, eliminując go z wyścigu.
Sprawy miały się jeszcze gorzej dla Augusto Farfusa. Brazylijczyk, który spowodował zamieszanie w pierwszym zakręcie pierwszego wyścigu, w wyścigu numer dwa nie zajechał wiele dalej, parkując swój samochód w garażu po stłuczce na pierwszym okrążeniu. Porteiro odniósł komfortowe zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych, pięć miejsc przed walczącymi ze sobą Tomem Coronelem i Vito Postiglione.
•WTCC > 2009 > Czechy 2, Autodrom Brno - 5,403 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 10 | 22:13,734 | 10 |
2. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:02,316 | 8 |
3. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:04,114 | 6 |
4. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 10 | +0:04,280 | 5 |
5. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:07,232 | 4 |
6. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:07,857 | 3 |
7. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 10 | +0:08,092 | 2 |
8. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 10 | +0:08,852 | 1 |
9. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 10 | +0:10,369 | |
10. | 31 | Vito Postiglione (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 10 | +0:10,551 | |
11. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 10 | +0:12,501 | |
12. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:16,026 | |
13. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:17,624 | |
14. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 10 | +0:18,456 | |
15. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 10 | +0:19,352 | |
16. | 32 | Tim Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 10 | +0:19,916 | |
17. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 10 | +0:29,476 | |
18. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 10 | +0:30,483 | |
19. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 10 | +0:30,837 | |
20. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 10 | +0:31,362 | |
21. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 10 | +0:42,121 | |
22. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 9 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 4 | | |
| 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 1 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|