F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Menu wygrywa pierwszy wyścig WTCC w Oschersleben (aktualizacja)
    Konrad Házi, 5 wrze?nia 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Alain Menu (Chevrolet) zwyciężył w pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Oschersleben. Szwajcar skorzystał z wykluczenia z wyścigu Roberta Huffa (Chevrolet), który prowadził w wyścigu od pierwszego zakrętu. Na podium znalazł się również startujący z pole position Augusto Farfus (BMW) oraz Yvan Muller (Chevrolet).

    Wyścig odbywał się na suchym torze przy słonecznej pogodzie. Lotny start, jak na realia toru Oschersleben, był dość spokojny, jednak nie obyło się bez odrobiny zamieszania. Podczas hamowania do pierwszego zakrętu Robert Huff uderzył jadącego na prowadzeniu Augusto Farfusa, który spadł na czwartą pozycję.

    Brazylijczyk ruszył do ataku i na kolejnym okrążeniu wyprzedził Toma Coronela (SEAT), po czym zaczął zbliżać się do czołówki. Na prowadzeniu był w tym czasie Huff, lecz otrzymał on za kolizję z Farfusem najpierw karę przejazdu przez boksy, a później – ponieważ nie podporządkował się decyzji sędziów – został wykluczony z wyścigu.

    W głębi stawki cały czas trwała zacięta walka. Yvan Muller w drodze do trzeciego miejsca wyprzedził Michela Nykjaera (SEAT) oraz Coronela, a startujący z 15 pola, po karze obniżenia pozycji o 10 miejsc, Norbert Michelisz (SEAT) przebijał się w górę stawki, by ostatecznie ukończyć wyścig na pozycji ósmej, która daje mu pierwsze pole startowe do drugiego wyścigu.

    Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Krystian Poulsen (BMW), który ukończył wyścig na dziewiątej pozycji, tuż przed liderem klasyfikacji kierowców niezależnych – Sergio Hernandezem (BMW). Początek wyścigu obfitował w liczne incydenty, takie jak kolizja Jordiego Gene (SEAT) i Fredy'ego Bartha (SEAT), po której obaj wypadli na pobocze i ukończyli wyścig poza czołową dziesiątką. Z awariami zmagali się natomiast Fabio Fabiani (BMW) oraz Darryl O'Young, którzy byli w stanie powrócić jednak na tor. Mniej szczęścia miał natomiast jeden z czołowych pretendentów do tytułu mistrza świata – Gabriele Tarquini, w którego Seacie nastąpiła awaria przedniego zawieszenia po kolizji w pierwszym zakręcie i mimo usilnych prób nie był on stanie dotrzeć do boksów.

    Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie przyznali karę doliczenia 30 sekund za przekroczenie dozwolonej maksymalnej prędkości (90 km/h) podczas lotnego startu następującym kierowcom: Coronel, Nykjaer, Michelisz, Poulsen, Hernandez, Barth, Gene, Engstler, Bennani, D'Aste, Romanov i Taniguchi. W efekcie Monteiro i Priaulx awansowali na miejsca 4 i 5, a strata Priaulxa do Mullera w mistrzostwach zmalała do 11 punktów.

    WTCC > 2010 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,696 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT1422:50,42725
    2. 10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si14+0:00,49118
    3. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT14+0:04,73815
    4. 3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi14+0:07,42812
    5. 11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si14+0:07,84510
    6. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi14+0:36,8358
    7. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi14+0:43,0636
    8. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi14+0:46,1874
    9. 24Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si14+0:46,4492
    10. 25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:47,8971
    11. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi14+0:50,146
    12. 4Jordi GeneSR-SportSEAT Leon TDi14+0:50,584
    13. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+1:02,077
    14. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si14+1:04,005
    15. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+1:04,164
    16. 16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+1:06,208
    17. 72Yukinori Taniguchi (N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti14+1:15,550
    18. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT104 okr.
    Niesklasyfikowani
    33Fabio Fabiani (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si6
    20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti5
    1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi0
    Pole position: Augusto Farfus (BMW) - 1:38,070
    Najszybsze okrążenie: Alain Menu (Chevrolet) - 1:36,543 na 2 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca