|
|
|
|
|
|
Menu wygrywa pierwszy wyścig WTCC w Oschersleben (aktualizacja) | |
Alain Menu (Chevrolet) zwyciężył w pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Oschersleben. Szwajcar skorzystał z wykluczenia z wyścigu Roberta Huffa (Chevrolet), który prowadził w wyścigu od pierwszego zakrętu. Na podium znalazł się również startujący z pole position Augusto Farfus (BMW) oraz Yvan Muller (Chevrolet).
Wyścig odbywał się na suchym torze przy słonecznej pogodzie. Lotny start, jak na realia toru Oschersleben, był dość spokojny, jednak nie obyło się bez odrobiny zamieszania. Podczas hamowania do pierwszego zakrętu Robert Huff uderzył jadącego na prowadzeniu Augusto Farfusa, który spadł na czwartą pozycję.
Brazylijczyk ruszył do ataku i na kolejnym okrążeniu wyprzedził Toma Coronela (SEAT), po czym zaczął zbliżać się do czołówki. Na prowadzeniu był w tym czasie Huff, lecz otrzymał on za kolizję z Farfusem najpierw karę przejazdu przez boksy, a później – ponieważ nie podporządkował się decyzji sędziów – został wykluczony z wyścigu.
W głębi stawki cały czas trwała zacięta walka. Yvan Muller w drodze do trzeciego miejsca wyprzedził Michela Nykjaera (SEAT) oraz Coronela, a startujący z 15 pola, po karze obniżenia pozycji o 10 miejsc, Norbert Michelisz (SEAT) przebijał się w górę stawki, by ostatecznie ukończyć wyścig na pozycji ósmej, która daje mu pierwsze pole startowe do drugiego wyścigu.
Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Krystian Poulsen (BMW), który ukończył wyścig na dziewiątej pozycji, tuż przed liderem klasyfikacji kierowców niezależnych – Sergio Hernandezem (BMW). Początek wyścigu obfitował w liczne incydenty, takie jak kolizja Jordiego Gene (SEAT) i Fredy'ego Bartha (SEAT), po której obaj wypadli na pobocze i ukończyli wyścig poza czołową dziesiątką. Z awariami zmagali się natomiast Fabio Fabiani (BMW) oraz Darryl O'Young, którzy byli w stanie powrócić jednak na tor. Mniej szczęścia miał natomiast jeden z czołowych pretendentów do tytułu mistrza świata – Gabriele Tarquini, w którego Seacie nastąpiła awaria przedniego zawieszenia po kolizji w pierwszym zakręcie i mimo usilnych prób nie był on stanie dotrzeć do boksów.
Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie przyznali karę doliczenia 30 sekund za przekroczenie dozwolonej maksymalnej prędkości (90 km/h) podczas lotnego startu następującym kierowcom: Coronel, Nykjaer, Michelisz, Poulsen, Hernandez, Barth, Gene, Engstler, Bennani, D'Aste, Romanov i Taniguchi. W efekcie Monteiro i Priaulx awansowali na miejsca 4 i 5, a strata Priaulxa do Mullera w mistrzostwach zmalała do 11 punktów.
•WTCC > 2010 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,696 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | 22:50,427 | 25 |
2. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 14 | +0:00,491 | 18 |
3. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:04,738 | 15 |
4. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 14 | +0:07,428 | 12 |
5. | 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 14 | +0:07,845 | 10 |
6. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 14 | +0:36,835 | 8 |
7. | 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 14 | +0:43,063 | 6 |
8. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 14 | +0:46,187 | 4 |
9. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:46,449 | 2 |
10. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:47,897 | 1 |
11. | 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 14 | +0:50,146 | |
12. | 4 | Jordi Gene | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 14 | +0:50,584 | |
13. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +1:02,077 | |
14. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +1:04,005 | |
15. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +1:04,164 | |
16. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +1:06,208 | |
17. | 72 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 14 | +1:15,550 | |
18. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 33 | Fabio Fabiani (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 6 | | |
| 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 5 | | |
| 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|