|
|
|
|
|
|
WTCC: Farfus wygrał drugi wyścig w Porto | |
Augusto Farfus na torze w Porto odniósł swoje drugie zwycięstwo w tegorocznych mistrzostwach świata samochodów turystycznych. Kierowca BMW wystartował z pole position po odwróceniu kolejności z pierwszego wyścigu, w którym ósme miejsce podarowali mu zespołowi koledzy Andy Priaulx i Jorg Muller.
Farfus wypracował sporą przewagę na pierwszych dwóch okrążeniach, odjeżdżając czterem goniącym go Seatom. Na trzecim okrążeniu na tor musiał jednak wyjechać samochód bezpieczeństwa w wyniku wypadku z udziałem Nicoli Lariniego i zwycięzcy pierwszego wyścigu – Gabriele Tarquiniego, a wszystko zaczęło się od tego, gdy Larini został przepuszczony na szóstą pozycję przez zespołowego kolegę z Chevroleta – Roberta Huffa.
Tarquini także próbował wykorzystać tę sytuację i wcisnął się obok Lariniego, jednak ten chciał normalnie pokonać zakręt i spowodował kontakt z Tarquinim, w wyniku którego oba samochody wylądowały na barierze z opon. Dramaturgia sytuacji podwoiła się, gdy niezależny kierowca Seata – Mehdi Bennani dojechał do miejsca wypadku i przejechał pomiędzy dwoma rozbitymi samochodami, a podczas nieostrożnego powrotu na wyścigową linię jazdy został uderzony przez Toma Boardmana, który nie miał gdzie uciec.
Farfus po wznowieniu nadal prowadził aż do momentu, gdy na trzy okrążenia przed końcem pojawiła się czerwona flaga. Felix Porteiro zaczepił o BMW innego niezależnego kierowcy – Franza Engstlera, który pojechał z tego powodu dość szeroko i wtedy dopadł go Alain Menu. Szwajcar próbował wyprzedzić Engstlera po zewnętrznej stronie następnego, szybkiego zakrętu w prawo, ale w trakcie manewru doszło do kontaktu i Chevrolet rozbił się betonowe bandy. Dla Menu była to już druga kraksa dzisiaj.
Po kilkunastu minutach przerwy wyścig został wznowiony za samochodem bezpieczeństwa. Do mety były już tylko dwa okrążenia, podczas których Farfus po raz kolejny utrzymał prowadzenie, wygrywając tym samym jubileuszowy, setny wyścig WTCC. Dodatkowo Brazylijczyk stał się samotnym rekordzistą pod względem liczby zwycięstw, których ma na swoim koncie jedenaście – o jedno więcej niż trzykrotny mistrz Andy Priaulx, a także Jorg Miller i Alain Menu.
O ile w pierwszym wyścigu polecenia zespołu zastosowało BMW, o tyle w drugim do podobnej taktyki uciekł się SEAT. Jadący początkowo na czwartej pozycji lider mistrzostw – Yvan Muller, najpierw został przepuszczony przez Jordiego Gene, a następnie tuż przed czerwoną flagą przez kolejnego zespołowego kolegę – Rickard Rydella, by finiszować na drugiej pozycji. Tym samym Farfus zmniejszył swoją stratę do Francuza zaledwie o dwa oczka i obecnie traci do niego 15 punktów.
Tiago Monteiro uzupełnił czwórkę Seatów w pierwszej piątce, a zaraz za nim uplasował się kierowca Chevroleta – Robert Huff. Punktowaną ósemkę zamknęli Andy Priaulx i Jorg Muller z BMW. Tymczasem w klasyfikacji niezależnych kierowców najlepszy znów okazał się Stefano D'Aste. Kolejne dwa wyścigi WTCC za dwa tygodnie na brytyjskim torze Brands Hatch.
•WTCC > 2009 > Portugalia 2, Boavista (Porto) - 4,770 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | 47:48,304 | 10 |
2. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:02,295 | 8 |
3. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:02,810 | 6 |
4. | 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:03,385 | 5 |
5. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 13 | +0:03,970 | 4 |
6. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:04,219 | 3 |
7. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 13 | +0:04,583 | 2 |
8. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:05,064 | 1 |
9. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:06,428 | |
10. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:07,584 | |
11. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:09,201 | |
12. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:13,290 | |
13. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:15,272 | |
14. | 35 | Diego Puyo (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:17,706 | |
15. | 36 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Priora | 13 | +0:22,964 | |
16. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:53,730 | |
17. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 12 | 1 okr. | |
18. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 9 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 5 | | |
| 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 2 | | |
| 30 | Mehdi Bennani (N) | | Exagon Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 2 | | |
| 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 2 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA 110 2.0 | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|