F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Farfus wygrał drugi wyścig w Porto
    kamil.pl5 & Maraz, 5 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Augusto Farfus na torze w Porto odniósł swoje drugie zwycięstwo w tegorocznych mistrzostwach świata samochodów turystycznych. Kierowca BMW wystartował z pole position po odwróceniu kolejności z pierwszego wyścigu, w którym ósme miejsce podarowali mu zespołowi koledzy Andy Priaulx i Jorg Muller.

    Farfus wypracował sporą przewagę na pierwszych dwóch okrążeniach, odjeżdżając czterem goniącym go Seatom. Na trzecim okrążeniu na tor musiał jednak wyjechać samochód bezpieczeństwa w wyniku wypadku z udziałem Nicoli Lariniego i zwycięzcy pierwszego wyścigu – Gabriele Tarquiniego, a wszystko zaczęło się od tego, gdy Larini został przepuszczony na szóstą pozycję przez zespołowego kolegę z Chevroleta – Roberta Huffa.

    Tarquini także próbował wykorzystać tę sytuację i wcisnął się obok Lariniego, jednak ten chciał normalnie pokonać zakręt i spowodował kontakt z Tarquinim, w wyniku którego oba samochody wylądowały na barierze z opon. Dramaturgia sytuacji podwoiła się, gdy niezależny kierowca Seata – Mehdi Bennani dojechał do miejsca wypadku i przejechał pomiędzy dwoma rozbitymi samochodami, a podczas nieostrożnego powrotu na wyścigową linię jazdy został uderzony przez Toma Boardmana, który nie miał gdzie uciec.

    Farfus po wznowieniu nadal prowadził aż do momentu, gdy na trzy okrążenia przed końcem pojawiła się czerwona flaga. Felix Porteiro zaczepił o BMW innego niezależnego kierowcy – Franza Engstlera, który pojechał z tego powodu dość szeroko i wtedy dopadł go Alain Menu. Szwajcar próbował wyprzedzić Engstlera po zewnętrznej stronie następnego, szybkiego zakrętu w prawo, ale w trakcie manewru doszło do kontaktu i Chevrolet rozbił się betonowe bandy. Dla Menu była to już druga kraksa dzisiaj.

    Po kilkunastu minutach przerwy wyścig został wznowiony za samochodem bezpieczeństwa. Do mety były już tylko dwa okrążenia, podczas których Farfus po raz kolejny utrzymał prowadzenie, wygrywając tym samym jubileuszowy, setny wyścig WTCC. Dodatkowo Brazylijczyk stał się samotnym rekordzistą pod względem liczby zwycięstw, których ma na swoim koncie jedenaście – o jedno więcej niż trzykrotny mistrz Andy Priaulx, a także Jorg Miller i Alain Menu.

    O ile w pierwszym wyścigu polecenia zespołu zastosowało BMW, o tyle w drugim do podobnej taktyki uciekł się SEAT. Jadący początkowo na czwartej pozycji lider mistrzostw – Yvan Muller, najpierw został przepuszczony przez Jordiego Gene, a następnie tuż przed czerwoną flagą przez kolejnego zespołowego kolegę – Rickard Rydella, by finiszować na drugiej pozycji. Tym samym Farfus zmniejszył swoją stratę do Francuza zaledwie o dwa oczka i obecnie traci do niego 15 punktów.

    Tiago Monteiro uzupełnił czwórkę Seatów w pierwszej piątce, a zaraz za nim uplasował się kierowca Chevroleta – Robert Huff. Punktowaną ósemkę zamknęli Andy Priaulx i Jorg Muller z BMW. Tymczasem w klasyfikacji niezależnych kierowców najlepszy znów okazał się Stefano D'Aste. Kolejne dwa wyścigi WTCC za dwa tygodnie na brytyjskim torze Brands Hatch.

    WTCC > 2009 > Portugalia 2, Boavista (Porto) - 4,770 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1347:48,30410
    2. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:02,2958
    3. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:02,8106
    4. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:03,3855
    5. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI13+0:03,9704
    6. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT13+0:04,2193
    7. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:04,5832
    8. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:05,0641
    9. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:06,428
    10. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:07,584
    11. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:09,201
    12. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:13,290
    13. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:15,272
    14. 35Diego Puyo (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI13+0:17,706
    15. 36James ThompsonLADA SportLADA Priora13+0:22,964
    16. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:53,730
    17. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA 110 2.0121 okr.
    18. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT94 okr.
    Niesklasyfikowani
    14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT5
    2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI2
    30Mehdi Bennani (N)Exagon EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI2
    22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI2
    Nie wystartowali
    18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.00
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 2:11,045 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 05.07.2009 21:17[!]
    Wielka szkoda, że Tarquini nie ukończył wyścigu, natomiast wygrał Farfus. Po tym, co zrobiło BMW z Farfusem, cieszę się, że w taki sam sposób postąpił SEAT. Jak już ma byc "team orders", to po wszystkich stronach. Na ulicznych torach na prawdę jest niebezpieczna rywalizacja. Myślałem, że jeden czy dwa epizody na jeden weekend, to max, ale jak się okazuje, jest inaczej.
    Grekyy, 05.07.2009 22:06[!]
    Ano, w ogóle sporo w tym roku zdaym. Na R1 myślałem, że nie zdąrzę do domu... w drodze dostałem SMS'a, że nie przejechali nawet 1 okr i wywiesili czerwoną flagę. W R2 też groźnie... W Pau bardzo podobnie w R2, bo trzeba pamiętać że przed kolizją SC z liderem był straszny młyn na pierwszym okrążeniu, kilka szrotów i jeden samochód w dymie ; ] Strasznie dramatyczny sezon... między innymi dlatego WTCC jest tak ciekawe ale momentami robi się faktycznie zbyt niebezpiecznie.
    Adakar, 05.07.2009 22:42[!]
    Bennani i Boardman i Menu to naprawde ofiary tego weekendu... szkoda
    Spodziewalem się troche jednak wiecej po nowej Ładzie, ale to jej pierwszy raz, a van Lagen w kwalifikacjach do 10 traci juz ponizej 2 sekund wiec ... moze za rok .. ?

    Zeby Priaux był zmuszany do podtrzymywania płonnych nadzieji Farfusa na MŚ ... ehh. BMW ma jeden problem. Oni są w stanie wygrać Mistrzostwo, tzn. mają do tego auto, ale mają za mało dobrych kierowców, nie mają tego co ma Seat. Chevy natomiast cierpi na brak prędkości i równej jazdy wszystkich jego kierowców "jednoczesnie". W jeden weekend to Huff jest najszybszy, w inny to Menu itd ...

    WTCC tez troche kuleje jako spektakl na torze ulicznym... jedno Macau wystarczy, zreszta tam akcji - walki i wyprzedzania tez jest jak na lekarstwo. To musza być tory jak Ricardo Tormo czy Jerez ... zeby były płynne i szybkie przejścia z jednego zakrętu w drugi i szeroki asfalt. Wtedy lusterka latają i jest wiele linii jazdy, popychanie sie zderzakami itd itd ... a na ulicznym, każdy pocałunek w tylny zderzak albo 2wide w zakrecie kończy się jak dziś w RACE 2 ...
    Piotrek15, 06.07.2009 02:52[!]
    to Team Orders nie są w WTCC zakazane? :D
    Voltare, 06.07.2009 10:38[!]
    @ Z tego co zrozumiałem przez komentatora to tam nie ma zapisów z TR więc nie mogą być zakazane bo nikt tego nie może sprawdzić. Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
    Fire, 06.07.2009 10:48[!]
    Wow co za spektakularne crashe z udziałem kilku samochodów... baaardxzo kontaktowa seria. Co do Team Orders to nie jest to zakazane w WTCC- bo nie ma jak sprawdzić, czy zespół nakazał coś zawodnikowi czy nie :P Antenki wystają więc kontakt z zespołem mają :D Najbardziej z całego weekendu szkoda mi Andiego i Menu :(
    Adakar, 06.07.2009 14:41[!]
    TEAM ORDERS "może se być" zakazane w dowolnym regulaminie a i tak zawsze bedzie .......... Kierowcy wystarczy ze dostaną informacje PRZED wyścigiem w tajnym pokoiku, odnosnie wskazówek i scenariuszy jakie mają "odegrać" w trakcie takiego a takiego rozwoju sytuacji.

    Lub mogą dostawać "sugestie" od zespołu na pit bordzie odnosnie jakiegos "problemu" i to że muszą zwolnić, albo sam kierowca żeby nie robić ostentacyjnego przepuszczania rywala jak Priaux w Porto w Race 1, może np. "WYPAŚĆ" z trasy niechcący, opóźniając zbytnio hamowanie i juz parenaście sekund poleciało itd itd ... W F1 to może być dodatkowy postój, albo nakaz jazdy z bardziej ubogą mieszanką etc ...

    A w rajdach też mogliby to zrobić mniej kontrowersyjnie, np. na jakimś ostrzejszym zakręcie też opóznic hamowanie i zamarkować zgaszenie silnika ............. niby wielka panika.... a nagle zium zium i wszystko w porządku :-)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca