|
|
|
|
|
|
Farfus wygrywa ostatni wyścig WTCC na Okayamie | |
Augusto Farfus odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 2010 roku w WTCC po tym, jak Gabriele Tarquini zakończył wyścig poza torem, będąc na prowadzeniu podczas deszczowego wyścigu na Okayamie. Farfus unikał błędów i już na samym początku wyścigu wyprzedził Norberta Michelisza oraz Colina Turkingtona, awansując na trzecie miejsce.
Kierowca BMW, który nie wygrał żadnego wyścigu od zeszłorocznych zawodów na torze Okayama, później przesunął się o jedno miejsce w górę, kiedy prowadzący od startu Michel Nykjaer wyjechał z toru w zakręcie Attwood na 9 okrążeniu w swoim Seacie.
Tarquini przejął prowadzenie, ale utrzymał je tylko przez dwa okrążenia, ponieważ pojechał prosto w bariery w ciasnym prawym zakręcie Hobbs. Jego kraksa oznaczała, że nie obroni już tytułu wywalczonego przed rokiem. Wypadek Włocha umożliwił Farfusowi awans na prowadzenie, którego Brazylijczyk nie oddał już do końca.
Turkington zakończył wyścig tylko 0,275 sekundy za nim, ale przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa różnica była dużo większa. Kierowca BMW cały czas utrzymywał za sobą Yvana Mullera z Chevroleta. Dzięki bardzo mądrej jeździe były mistrz BTCC zdołał zachować drugie miejsce do końca, uzyskując najlepszy w karierze wynik w WTCC.
Dzięki wypadnięciu Andy'ego Priaulxa w żwir, co w konsekwencji oznaczało odpadnięcie Brytyjczyka z wyścigu, trzecie miejsce dało Mullerowi 37 punktów przewagi nad kierowcą BMW przed finałową rundą sezonu w Makau. Ukończenie jakiegokolwiek wyścigu na podium na ulicznym torze Guia da Mullerowi drugi tytuł mistrza świata WTCC w karierze.
Zwycięzca pierwszego wyścigu Robert Huff był czwarty, przed partnerem zespołowym z Chevroleta – Alainem Menu i Robertem Dahlgrenem, który pojechał świetny wyścig w swoim Volvo. Jako że występ Szweda nie był zaliczany do mistrzostw, Nykjaer był kolejnym zawodnikiem, który zdobył punkty, zajmując siódme miejsce. Duńczyk w końcówce wyścigu jeszcze raz wyjechał poza tor, tym razem tracąc tylko jedno miejsce.
Michelisz ukończył wyścig na ósmej pozycji, Tom Coronel był dziewiąty, a Darryl O'Young uzupełnił czołową dziesiątkę i także okazał się najlepszym z kierowców niezależnych. O'Young teraz traci do lidera tej kategorii tylko 21 punktów po tym, jak Hiszpan odpadł z wyścigu, jadąc na drugim miejscu w tej klasie.
Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.
•WTCC > 2010 > Japonia 2, Okayama - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 29 | Colin Turkington | | Team Aviva-Cofco | BMW 320si | 16 | 33:48,074 | 25 |
2. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:00,724 | 18 |
3. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:01,822 | 15 |
4. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:02,826 | 12 |
5. | 41 | Robert Dahlgren | | Volvo Olsbergs Green Racing | Volvo C30 | 16 | +0:03,165 | |
6. | 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 16 | +0:03,165 | 10 |
7. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 16 | +0:05,432 | 8 |
8. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 16 | +0:05,901 | 6 |
9. | 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:07,061 | 4 |
10. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:07,613 | 2 |
11. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:07,806 | 1 |
12. | 73 | Michael Rossi | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 16 | +0:08,271 | |
13. | 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 16 | +0:09,309 | |
14. | 46 | Masataka Yanagida (D,N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:10,628 | |
15. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:10,698 | |
16. | 72 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:13,036 | |
17. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:13,679 | |
18. | 43 | Nobuteru Taniguchi (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:27,107 | |
19. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:31,104 | |
20. | 45 | Kevin Nai Chia Chen (D,N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
21. | 51 | Henry Ho (N) | | Ho Chun Kei/Sports & You Asia | BMW 320si | 13 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 11 | | |
| 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | | |
| 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | | |
| 44 | Yoshihiro Ito (D,N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 7 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 16 | 0h33m47,799 | |
| 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 3 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|