|
|
|
|
|
|
WTCC: Jorg Muller i Alain Menu zwycięzcami w Wielkiej Brytanii | |
Jorg Muller (BMW) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie podczas pierwszego z dwóch dzisiejszych wyścigów serii WTCC na torze Brands Hatch. Niemiec wystartował z piątej pozycji, a wygraną ułatwił mu nieco fakt, że zdobywca pole position Augusto Farfus (BMW) odpadł z wyścigu już na pierwszym okrążeniu.
Drugie miejsce zajął Yvan Muller (SEAT), obejmując tym samym prowadzenie w mistrzostwach, jako że jego główny rywal w walce o tytuł Gabriele Tarquini po starcie z 18 pozycji musiał zadowolić się dwoma punktami za siódme miejsce. Na najniższym stopniu podium stanął ulubieniec lokalnej publiczności Andy Priaulx (BMW), mając na mecie zaledwie 0,2 sekundy straty do kierowcy Seata.
Czwarte miejsce po starcie z ósmego pola zajął Alex Zanardi (BMW), a tuż za nim podobnie jak na kwalifikacjach uplasował się Tom Coronel (benzynowy SEAT). Na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Felix Porteiro (BMW), Tarquini i Alain Menu, który był jedynym kierowcą Chevroleta w czołowej ósemce. Szwajcar stracił w tym wyścigu w sumie sześć miejsca, ale na pocieszenie czekał go start z pole position do drugiego wyścigu. Z kierowców niezależnych najwyższe miejsce zajął Stefano d'Aste (BMW), który linię mety przekroczył na 12 pozycji.
•WTCC > 2008 > Wielka Brytania 1, Brands Hatch - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | 22:20,925 | 10 |
2. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 14 | +0:06,595 | 8 |
3. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 14 | +0:06,785 | 6 |
4. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:07,772 | 5 |
5. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:11,496 | 4 |
6. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:14,623 | 3 |
7. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:16,281 | 2 |
8. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:16,325 | 1 |
9. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:16,518 | |
10. | 15 | James Thompson | | N. Technology | Honda Accord Euro R | 14 | +0:17,131 | |
11. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:17,497 | |
12. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:17,973 | |
13. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:18,695 | |
14. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:19,400 | |
15. | 60 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:20,432 | |
16. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:22,604 | |
17. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:26,748 | |
18. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:50,860 | |
19. | 28 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 14 | +0:58,710 | |
20. | 76 | Lorenco da Veiga (N) | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +1:11,186 | |
21. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 14 | +1:12,659 | |
22. | 62 | Aytac Biter (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 14 | +1:13,271 | |
23. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | 1 okr. | |
24. | 63 | Robert Dahlgren | | Volvo Olsbergs Green Racing | Volvo C30 | 10 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 29 | Jaap van Lagen (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 0 | | |
| |
|
Drugi wyścig w Wielkiej Brytanii wygrał Alain Menu po starcie z pole position, choć na starcie uległ Felixowi Porteiro i początkowo zajmował drugie miejsce. Później jednak udało mu się wyprzedzić Hiszpana w pierwszym zakręcie i tym samym odniósł swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie.
Pierwszych kilka okrążeń kierowcy pokonali za samochodem bezpieczeństwa, który na tor wyjechał po wypadku Jordiego Gene (SEAT) na pierwszym kółku. O samochód Hiszpana zaczepił powracający z pobocza na tor James Thompson (Honda), posyłając go wprost na barierę z opon. Po wznowieniu wyścigu Porteiro prowadził przez kilka okrążeń, ale w końcu musiał uznać wyższość Chevroleta i wyścig ukończył ze stratą sekundy do Menu.
Podium uzupełnił Alex Zanardi, odpierając w końcówce ataki zwycięzcy pierwszego wyścigu – Jorga Mullera, który zdobył w sumie w ten weekend 15 punktów i awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Gabriele Tarquini wyścig ukończył na piątej pozycji i był jedynym kierowcą Seata w czołowej ósemce. Tym samym Włoch zmniejszył swoją stratę do Yvana Mullera (P11 w drugim wyścigu) o cztery punkty i traci do niego tylko jedno oczko.
Na pozostałych miejscach punktowanych drugi wyścig ukończyli Augusto Farfus i dwaj niezależni kierowcy – Stefano d'Aste oraz Sergio Hernandez. Farfus po starcie z końca stawki szybko przedzierał się do przodu, wyprzedzając kolejnych rywali, by ostatecznie zdobyć trzy punkty. Tymczasem lokalny bohater Andy Priaulx odpadł z rywalizacji w połowie wyścigu po przebiciu jednej z opon, gdy jechał na punktowanej pozycji. Kolejne dwa wyścigi WTCC odbędą się w ostatni weekend sierpnia na torze Oschersleben.
•WTCC > 2008 > Wielka Brytania 2, Brands Hatch - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | 30:05,069 | 10 |
2. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:01,055 | 8 |
3. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:01,379 | 6 |
4. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:02,172 | 5 |
5. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:08,087 | 4 |
6. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:08,265 | 3 |
7. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:10,663 | 2 |
8. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:13,282 | 1 |
9. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:14,971 | |
10. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:15,399 | |
11. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 16 | +0:16,457 | |
12. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 16 | +0:17,747 | |
13. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:18,338 | |
14. | 15 | James Thompson | | N. Technology | Honda Accord Euro R | 16 | +0:19,542 | |
15. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:21,685 | |
16. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:22,182 | |
17. | 60 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:28,158 | |
18. | 29 | Jaap van Lagen (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 16 | +0:30,634 | |
19. | 76 | Lorenco da Veiga (N) | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:38,522 | |
20. | 28 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 16 | +0:41,323 | |
21. | 62 | Aytac Biter (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 16 | +1:03,518 | |
22. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 15 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 10 | | |
| 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 6 | | |
| 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 63 | Robert Dahlgren | | Volvo Olsbergs Green Racing | Volvo C30 | 0 | | |
| |
|
• Klasyfikacje generalne WTCC po wyścigach w Wielkiej Brytanii
Źródło: Autosport.com, FIAWTCC.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|