F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    DTM: Paul di Resta odniósł drugie zwycięsto w karierze
    Marek Roczniak, 21 wrze?nia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Paul di Resta (Mercedes) zachował szanse na tytuł, pokonując w dzisiejszym wyścigu serii DTM na torze Catalunya lidera mistrzostw – Timo Scheidera (Audi). Było to drugie zwycięstwo Szkota w tym sezonie i zarazem w karierze.

    Obaj kierowcy wyprzedzili na starcie zdobywcę pole position – Bernda Schneidera (Mercedes) i w pierwszej fazie wyścigu jechali blisko siebie. Początkowo liderem był Scheider, jednak di Resta zdołał w pewnym momencie zbliżyć się do niego na tyle blisko, że mógł pokusić się o atak na końcu drugiej pod względem długości prostej i wyprzedził kierowcę Audi.

    Od tego momentu Szkot kontrolował już przebieg wyścigu, wygrywając z przewagą ponad czterech sekund, by zmniejszyć swoją stratę w mistrzostwach do Scheidera do siedmiu punktów na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Tymczasem Schneider musiał jeszcze martwić się o naciskającego go przez niemal cały wyścig Martina Tomczyka (Audi), ale nie ugiął się pod presją i stanął na najniższym stopniu podium.

    Piąte miejsce zajął pierwotnie Mattias Ekstrom (Audi), jednak sędziowie doliczyli mu 50 sekund kary za kolizję z Jamie Greenem (Mercedes) na ostatnim okrążeniu. Szwed wprawił najpierw w poślizg rywala w pierwszym zakręcie, a gdy ten dogonił go ponownie w dalszej części okrążenia, obaj zderzyli się kilka razy, a na koniec Ekstrom zmusił Greena do wjechania w żwir, przez co ten stracił dwa miejsca. Po uwzględnieniu kary Ekstrom został sklasyfikowany na 9 pozycji, a przed nim na miejscach 5-8 uplasowali się Mike Rockenfeller, Alexandre Premat (obaj w zeszłorocznych Audi), Green i Ralf Schumacher (Mercedes), dla którego była to druga zdobycz punktowa w tym sezonie.

    Aktualizacja: Ekstrom został ostatecznie całkowicie wykluczony z klasyfikacji wyścig za wszystkie incydenty na ostatnim okrążeniu, natomiast Green otrzymał karę 30 sekund za kolizję w szykanie i zajął ósme miejsce. Sędziowie orzekli, że zachowanie obydwu kierowców było szkodliwe dla wizerunku DTM.

    •  Rezultat wyścigu DTM na torze Catalunya
    •  Klasyfikacje generalne DTM
     
    Pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów serii WTCC na torze Imola ułożył się po myśli lidera mistrzostw Yvana Mullera, który tuż po starcie zdołał pokonać zdobywcę pole position, prowadzącego także Seata Leona TDI – Rickarda Rydella. Szwed pełnił później rolę swoistej tarczy dla zespołowego kolegi, odpierając skutecznie ataki innych kierowców.

    Na trzeciej pozycji ze stratą mniej niż sekundy do Mullera finiszował James Thompson w swojej Honda Accord Euro R, zapewniając zespołowi N.Technology pierwsze podium w tym sezonie. Thompson był zaangażowany w kolizję z Alainem Menu (Chevrolet) w Tamburello podczas walki o czwarte miejsce, która dla Szwajcara zakończyła się odpadnięciem z wyścigu, a całą sytuację musieli przeanalizować sędziowie, ale obyło się bez kary.

    Thompson wyprzedził później jeszcze Roberta Huffa (Chevrolet), zapewniając sobie najniższy stopień podium, a na miejscach 5-8 finiszowali Gabriele Tarquini (Seat), Nicola Larini (Chevrolet), Augusto Farfus i Jorg Muller (obaj w BMW). Koncern z Monachium miał więc zapewniony pierwszy rząd startowy do drugiego wyścigu, a tymczasem Yvan Muller powiększył swoją przewagę w mistrzostwach nad Tarquinim do 8 punktów, podczas gdy jeden z jego innych rywali w walce o tytuł – Andy Priaulx (BMW) nie zdobył ani jednego punktu.

    WTCC > 2008 > Włochy 1, Imola - 4,909 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI1121:24,52310
    2. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI11+0:00,4118
    3. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R11+0:00,7736
    4. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti11+0:01,3765
    5. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI11+0:02,0864
    6. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti11+0:03,0473
    7. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si11+0:03,3642
    8. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si11+0:03,9061
    9. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si11+0:06,255
    10. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si11+0:07,545
    11. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si11+0:08,411
    12. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si11+0:14,356
    13. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI11+0:14,743
    14. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI11+0:14,820
    15. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI11+0:15,355
    16. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si11+0:15,804
    17. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI11+0:22,172
    18. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si11+0:22,414
    19. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11011+0:22,748
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si11+0:29,464
    21. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si11+0:41,517
    Niesklasyfikowani
    8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti6
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1104
    13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si3
    27Kirył Ładygin (N)Russian Bears MotorsportLada 1103
    Pole position: Rickard Rydell (SEAT) - 1:54,761
    Najszybsze okrążenie: James Thompson (Honda) - 1:55,388 na 3 okrążeniu
    Najszybsze okrążenie (N): Sergio Hernandez (BMW) - 1:56,126 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

     
    Drugi wyścig okazał się jeszcze bardziej udany dla Thompsona, który po starcie z piątej pozycji zdołał zapewnić Hondzie pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata samochodów turystycznych. Brytyjczyk przeżył jednak chwile grozy, gdy w stojącym przed nim na starcie Seacie Tarquiniego zgasł silnik.

    Thompson zdołał w ostatnim momencie ominąć samochód Tarquiniego, ale mniej szczęścia miał Felix Porteiro (BMW), który uderzył w tył Seata, eliminując siebie i Tarquiniego z wyścigu. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a tuż po restarcie Thompson, który zajmował w tym momencie czwarte miejsce, wyprzedził dwa Chevrolety prowadzone przez Huffa i Lariniego, by ruszyć w pogoń za jadącym od startu na prowadzeniu Jorgiem Mullerem.

    Decydujący moment wyścigu nastąpił na siódmym okrążeniu, kiedy Thompson zdołał wyprzedzić Mullera. Od tego momentu Brytyjczyk jechał już niezagrożony, wygrywając z sekundową przewagą nad kierowcą BMW. Podium uzupełnił Huff, wyprzedzając w końcówce wyścigu zespołowego kolegę – Lariniego. Na pozycjach 3 i 4 finiszowali zdobywcy czołowych miejsc w pierwszym wyścigu – Yvan Muller i Rydell, a punktowaną ósemkę zamknęli Priaulx i Farfus, zamieniając się miejscami na ostatnim okrążeniu w Acque Minerali.

    Na sześć wyścigów przed końcem sezonu Yvan Muller prowadzi w klasyfikacji generalnej kierowców z 12 punktami przewagi nad Tarquinim. Rydell awansował na trzecie miejsce, a więc całą pierwszą trójkę okupują w tym momencie kierowcy Seata.

    WTCC > 2008 > Włochy 2, Imola - 4,909 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R1330:20,60710
    2. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:01,1208
    3. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti13+0:01,8586
    4. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti13+0:03,3535
    5. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI13+0:04,0344
    6. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI13+0:04,3783
    7. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:05,1422
    8. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si13+0:06,0291
    9. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:06,179
    10. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:06,349
    11. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI013 okr.
    12. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti13+0:11,521
    13. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI13+0:12,393
    14. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:13,757
    15. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI13+0:14,437
    16. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:14,850
    17. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI13+0:20,103
    18. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11013+0:20,504
    19. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si13+0:31,190
    20. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:33,742
    21. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si13+0:34,731
    22. 27Kirył Ładygin (N)Russian Bears MotorsportLada 11013+0:40,905
    Niesklasyfikowani
    5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI0
    Nie wystartowali
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1100
    Najszybsze okrążenie (N): Sergio Hernandez (BMW) - 1:55,905 na 9 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    •  Klasyfikacje generalne WTCC

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    haha_xd, 21.09.2008 18:18[!]
    Brawo Thompson!!!!
    alfistamariusz, 21.09.2008 18:23[!]
    Również brawa dla Thompsona-jechał naprawdę bojowo. A już myślałem, że ta jego Honda do niczego się nie nadaje;-)) Z drugiej strony miał jedno z najlżejszych aut w stawce no i startował na domowym dla Ntechnology torze.

    BTW
    Yvan Muller ma 12 pkt przewagi a nie 22.
    Maraz, 21.09.2008 18:25[!]
    Ulala, jak ja to 22 policzyłem? :-o Już poprawiam...
    mmach1988, 21.09.2008 18:48[!]
    Bardzo ladny wyscig w wykonaniu di Resty. Zaatakowac takiego kierowce jak Schaider to trzeba umiec. Mam nadzieje, ze to wlasnie on siegnie po tytul. Co do WTCC to wielkie brawa dla Thompsona. Fajnie bylo zobaczyc kogos innego na 1 miejscu niz tylko jezdzcow BMW, SEATa i Chevroleta.
    Maraz, 21.09.2008 18:58[!]
    Ekstroma całkiem wykluczyli w końcu z klasyfikacji wyścigu, ale Green też podpadł sędziom i dostał 30 sekund kary.
    barteks2, 21.09.2008 20:45[!]
    Trzymam kciuki za di Restę. Może wreszcie ktoś go zauważy i powróci do single-seaterów....
    gnt3c, 21.09.2008 23:54[!]
    haha_xd - brawo thompson...z czego tu brawo jak sie ma 67kg lżejsze auto od najlepszych?
    Maly-boy, 22.09.2008 07:59[!]
    tylko ze jakos jak mial wczesniej lekkie auto to nie mogl nawiazac walki z innymi zreszta jest sporo zawodników który ma mały balast a jakoś nie świecą? ,pomyśl troche
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca