|
|
|
|
|
|
Monteiro wygrał drugi wyścig WTCC w Walencji | |
Tiago Monteiro zyskał na słabym starcie ruszającego z pole position Alaina Menu i zwyciężył w drugim wyścigu World Touring Car Championship na torze Ricardo Tormo w Walencji.
Były kierowca Formuły 1 wystartował z trzeciej pozycji i przesunął się na zewnętrzną stronę kierowców startujących z pierwszego rzędu – Menu i Fredy'ego Bartha, podczas gdy Andy Priaulx po szybkim starcie próbował wyprzedzać po wewnętrznej. Monteiro znalazł się na komfortowej pozycji przed Barthem, a między Menu a Priaulxem doszło do kolizji.
Priaulx zaatakował Menu po wewnętrznej w zakręcie numer 3 i w momencie, gdy Szwajcar próbował wjechać swoim Chevroletem w zakręt tak jak zazwyczaj, doszło do kontaktu i Menu obrócił się wokół własnej osi. Priaulx również stracił trochę czasu, co umożliwiło Yvanowi Mullerowi awans na trzecie miejsce. Francuz przesunął się następnie na drugie miejsce, gdy Barth (SEAT) po złapaniu gumy pojechał za szeroko w jednym z zakrętów.
Rywale prowadzącego w mistrzostwach Mullera – Gabriele Tarquini oraz Andy Priaulx walczyli o trzecie miejsce w końcowym etapie wyścigu, jako że Brytyjczyk powrócił do czołówki po stracie pozycji na rzecz Tarquiniego i Jordiego Gene na samym początku wyścigu. Muller ma obecnie 25 punktów przewagi nad Priaulxem i 29 nad Tarquinim na cztery wyścigi przed końcem sezonu.
Robert Huff zajął szóste miejsce, podczas gdy Michel Nykjaer, Augusto Farfus, Tom Coronel i Kristian Poulsen zamknęli czołową dziesiątkę. Poulsen wygrał również w klasyfikacji kierowców niezależnych.
•WTCC > 2010 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | 23:29,770 | 25 |
2. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:00,719 | 18 |
3. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:03,455 | 15 |
4. | 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 13 | +0:03,785 | 12 |
5. | 4 | Jordi Gene | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:04,183 | 10 |
6. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:04,982 | 8 |
7. | 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 13 | +0:07,248 | 6 |
8. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 13 | +0:07,825 | 4 |
9. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:09,024 | 2 |
10. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:10,125 | 1 |
11. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:13,356 | |
12. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:15,226 | |
13. | 39 | Marc Carol (N) | | SEAT Customers Technology | SEAT Leon 2.0 TFSI | 13 | +0:15,789 | |
14. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:15,954 | |
15. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:18,716 | |
16. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:27,455 | |
17. | 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:29,011 | |
18. | 72 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:32,972 | |
19. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:33,636 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 7 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|