|
|
|
|
|
|
Huff wygrywa bardzo mokry wyścig WTCC na torze Okayama | |
Robert Huff wygrał bardzo mokry wyścig na torze Okayama. Kierowca Chevroleta szybko uporał się z dwoma BMW i bez problemów dowiózł cenne zwycięstwo do mety. Podium uzupełnili zdobywca pole position – Andy Priaulx i lider klasyfikacji – Yvan Muller. Tym samym Priaulx odrobił tylko trzy oczka do Francuza i traci 22 punkty na zaledwie trzy wyścigi do końca sezonu.
Pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa, co spowodowało wydłużenie dystansu do 16 okrążeń. Safety Car zjechał po trzech okrążeniach i startujący z trzeciego pola Huff, w zakręcie Attwood uporał się z Augusto Farfusem, by ruszyć w pogoni za drugim BMW. Nie zajęło mu to wiele czasu i po drobnej kolizji na wyjściu z zakrętu Williams (Huff uderzył w bok samochodu Priaulxa), po przejechaniu kolejnego zakrętu liderem został kierowca Chevroleta, który nie oddał już prowadzenia do mety.
Bardzo dobry wyścig pojechał Yvan Muller, który po starcie z odległego ósmego miejsca, wyprzedził w bezpośredniej walce na torze Norberta Michelisza, Colina Turkingtona i Farfusa, aby stanąć na najniższym stopniu podium. Trzeci z kandydatów do tytułu – Gabriele Tarquini miał pechowy wyścig, ponieważ podczas walki z Farfusem na wyjściu z zakrętu Williams złapał delikatnie trawę i wyleciał z toru, uderzając w barierę z opon. Na szczęście uszkodzenia nie były poważne i zająłby pewnie 8. miejsce, gdyby nie „pomoc” ze strony Michaela Nykjeara, który na ostatnim okrążeniu spadł za Włocha.
Najlepszy wynik w karierze zanotował Norbert Michelisz, który uplasował się na piątym miejscu, a szósty był powracający do serii – Colin Turkington. W klasyfikacji kierowców niezależnych zwycięstwo odniósł Yukinori Taniguchi, który w dodatku zdobył pierwszy punkt w klasyfikacji generalnej kierowców (nie punktował startujący gościnnie Robert Dahlgren).
Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.
•WTCC > 2010 > Japonia 1, Okayama - 3,703 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | 31:46,668 | 25 |
2. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:04,931 | 18 |
3. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 16 | +0:08,596 | 15 |
4. | 29 | Colin Turkington | | Team Aviva-Cofco | BMW 320si | 16 | +0:11,310 | 12 |
5. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 16 | +0:13,876 | 10 |
6. | 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 16 | +0:14,901 | 8 |
7. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 16 | +0:30,022 | 6 |
8. | 41 | Robert Dahlgren | | Volvo Olsbergs Green Racing | Volvo C30 | 16 | +0:31,077 | |
9. | 72 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 16 | +1:13,148 | 4 |
10. | 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 16 | +1:15,995 | 2 |
11. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +1:17,546 | 1 |
12. | 43 | Nobuteru Taniguchi (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +1:17,857 | |
13. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +1:19,035 | |
14. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 16 | +1:26,602 | |
15. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +1:30,373 | |
16. | 46 | Masataka Yanagida (D,N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +1:30,957 | |
17. | 51 | Henry Ho (N) | | Ho Chun Kei/Sports & You Asia | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
18. | 44 | Yoshihiro Ito (D,N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
19. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 15 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 45 | Kevin Nai Chia Chen (D,N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 9 | | |
| 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 9 | | |
| 73 | Michael Rossi | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 6 | | |
| 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 2 | | |
| 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 2 | | |
| 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 2 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 16 | 0h31m49,645 | |
| 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 16 | 0h31m55,264 | |
| |
Pole position: Andy Priaulx (BMW) - 1:37,623 Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:51,813 Premia za pole position dla kier. niezależnych: Franz Engstler (BMW) +1 pkt. Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Kristian Poulsen (BMW) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|