|
|
|
|
|
|
Michelisz wygrywa ostatni wyścig sezonu WTCC, Tarquini wicemistrzem | |
Norbert Michelisz (SEAT) odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w serii WTCC w drugim wyścigu na torze Guia. Węgier świetnie wystartował z czwartego pola, awansując już po pierwszych zakrętach na prowadzenie, które utrzymał do samej mety. Reprezentant Seata został też zwycięzcą w klasyfikacji debiutantów.
Drugie miejsce zajął Gabriele Tarquini (Seat), który musiał odpierać w końcówce ataki Roberta Huffa (Chevrolet). Brytyjczyk przejechał świetny weekend w Makau, wygrywając pierwszy wyścig i pokazując wiele świetnych manewrów wyprzedzania, ale ostatecznie przegrał wicemistrzostwo na rzecz Tarquiniego. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był Sergio Hernandez (BMW), zapewniając sobie mistrzostwo w tej kategorii. Po raz kolejny nie obyło się bez wypadków. Na pierwszym okrążeniu doszło do karambolu, w którym wzięło udział 13 samochodów.
Również drugi wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie. Alain Menu został na starcie. Debiutujący w tym sezonie Michelisz świetnie wystartował z czwartego pola i objął prowadzenie, Tarquini przesunął się z piątego na drugie miejsce, natomiast Farfus utrzymał trzecią pozycję. Startujący z pole position Kristian Poulsen spadł na P4, natomiast Menu jechał ostatni. W środku stawki doszło do ogromnego karambolu i została wywieszona czerwona flaga. Uczestniczyło w nim 13 samochodów, a najprawdopodobniej spowodowała go kolizja Romanowa z N. Taniguchim. Jednakże większość z tych aut nie została uszkodzona i mogła wziąć udział w restarcie. Z wyścigu odpadli natomiast Romanow, N. Taniguchi, Y. Taniguchi, Barth i O'Young.
Kolejność w czołowej dziesiątce podczas czerwonej flagi była następująca: Michelisz, Tarquini, Farfus, Poulsen, Muller, Huff, Monteiro, Engstler, Coronel i Hernandez. Priaulx zajmował P13 po starcie z 22 pola po nieudanym pierwszym wyścigu. Wznowienie nastąpiło o godzinie 6:45 czasu polskiego. Po przejechaniu jednego okrążenia za samochodem bezpieczeństwa ściganie rozpoczęło się ponownie. Muller wyprzedził Poulsena w Lisboa Bend, awansując na czwarte miejsce, a Duńczyka wyprzedzili ponadto Huff i Monteiro. Turkington otrzymał karę przejazdu przez boksy, natomiast Menu zjechał do garażu i wycofał się. Po chwili Muller przepuścił Huffa, pomagając mu w walce o wicemistrzostwo.
Następnie Brytyjczyk dogonił Farfusa i rozpoczął z nim zaciętą walkę. W końcu na szóstym okrążeniu kierowca Chevroleta zdołał wyprzedzić zawodnika BMW i znalazł się na trzeciej pozycji. Michelisz i Tarquini mieli już w tym momencie ponad 5 sekund przewagi nad resztą stawki. Warto dodać, że Priaulx znajdował się już na ósmym miejscu i był autorem najszybszego okrążenia. Na ósmym kółku Muller próbował zaatakować Farfusa, ale kierowca BMW, pomimo mocno uszkodzonego zderzaka po kontakcie z Huffem, zdołał się obronić. Z kolei Kano zatrzymał się na torze w 3 sektorze, ale udało się uniknąć neutralizacji.
Na następnym okrążeniu Muller wyprzedził w końcu Farfusa i znalazł się na czwartej pozycji. Tymczasem Poulsen uderzył w bandę na zakręcie Lisboa Bend, ale wystarczyła tylko żółta flaga. Huff jechał bardzo szybko, doganiając Tarquiniego i zapowiadała się zacięta walka na koniec wyścigu. Andy Priaulx wyprzedził Coronela i awansował na P7. W końcówce okrążenia Holender odzyskał jednak pozycję, co w połączeniu z problemami Monteiro dało mu awans na szóste miejsce, a Portugalczyk zajął ósmą lokatę. Wyścig zakończył się pierwszym zwycięstwem Michelisza w WTCC, Tarquini utrzymał do końca drugie miejsce i został wicemistrzem świata, a Huff zajął trzecią pozycję po pięknej walce na torze.
•WTCC > 2010 > Makau 2, Guia Circuit - 6,117 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 10 | 54:37,415 | 25 |
2. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:01,193 | 18 |
3. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:01,543 | 15 |
4. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 10 | +0:10,886 | 12 |
5. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 10 | +0:14,675 | 10 |
6. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:14,894 | 8 |
7. | 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 10 | +0:15,716 | 6 |
8. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 10 | +0:16,360 | 4 |
9. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 10 | +0:20,951 | 2 |
10. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 10 | +0:25,099 | 1 |
11. | 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 10 | +0:43,156 | |
12. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 10 | +0:47,302 | |
13. | 29 | Colin Turkington | | Team Aviva-Cofco | BMW 320si | 10 | +1:01,671 | |
14. | 45 | Kevin Nai Chia Chen (D,N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 10 | +1:47,235 | |
15. | 53 | Philip Ma (D,N) | | Jacob & Co. Racing Team | Honda Accord Euro R | 10 | +1:52,404 | |
16. | 63 | Cesar Campanico (D,N) | | Team Novadriver Total | BMW 320si | 8 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 47 | Masaki Kano (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 6 | | |
| 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 4 | | |
| 50 | Jo Merszei (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 3 | | |
| 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 2 | | |
| 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 0 | | |
| 43 | Nobuteru Taniguchi (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 0 | | |
| 72 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 0 | | |
| 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 0 | | |
| 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 66 | Andre Couto | | SR-Sport | Seat Leon TDi | 0 | | |
| 51 | Henry Ho (N) | | Ho Chun Kei/Sports & You Asia | BMW 320si | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|