|
|
|
|
|
|
Muller pierwszym zwycięzcą w WTCC na Monzy | |
Yvan Muller przetrwał małe zamieszanie na drugim okrążeniu i został pierwszym tegorocznym zwycięzcą w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.
Urzędujący mistrz świata wyprzedził startującego z pierwszego pola Gabriele Tarquiniego w zakręcie Parabolica na pierwszym okrążeniu.
Przed szykaną Rettifilo, Seat spróbował kontrataku, Muller zablokował koła i wypadł na trawę. Francuzowi udało się powrócić na tor, jednak stracił prowadzenie. Okazja na odzyskanie go pojawiła się zaledwie dwa okrążenia później, kiedy Tarquini, z powodu plamy oleju, szeroko wyszedł z drugiego Lesmo. Włoch przyznał, że widział czerwono-zółtą flagę w pierwszym zakręcie, jednak w drugiej już jej zabrakło.
Dla kierowcy Seata nie był to jednak koniec problemów. Kłopoty z silnikiem i hamulcami mocno ułatwiły zadanie Robertowi Huffowi, który przeskoczył na drugą pozycję. Brytyjczyk zbliżył się do Mullera na 0,4 sekundy, jednak nie zdążył podjąć próby wyprzedzania przed końcem wyścigu.
Huff był także sprawcą małego incydentu na pierwszym okrążeniu. Pomiędzy Brytyjczykiem, a Alainem Menu doszło do kontaktu w pierwszym Lesmo, co sprawiło, że Szwajcar wylądował w żwirze. To pozwoliło Richardowi Redellowi, mistrzowi STCC, który zaliczył gościnny start, przeskoczyć na trzecią pozycję. Okazje wykorzystał także Tom Coronel, który wskoczył na czwarte miejsce. Ostatecznie Szwed i Holender zajęli kolejno czwarte i piąte miejsce na mecie.
Najlepszym kierowcą niezależnym okazał się Pepe Oriola w Seacie, który uzupełnił czołową szóstkę. Siedemnastolatek miał sporo szczęścia, gdyż po przekroczeniu linii mety silnik w jego samochodzie odmówił posłuszeństwa. Zespołowy partner Orioli – Tiago Monteiro, odpadł w wyniku incydentu na pierwszym zakręcie, po którym z wyścigiem pożegnali się także Stefano D'Aste i Franz Englster.
•WTCC > 2012 > Włochy 1, Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 26:01,705 | 25 |
2. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:00,446 | 18 |
3. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:02,305 | 15 |
4. | 9 | Rickard Rydell | | Chevrolet Motorsport Sweden | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:02,745 | 12 |
5. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:03,796 | 10 |
6. | 74 | Pepe Oriola (N) | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:06,111 | 8 |
7. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:06,326 | 6 |
8. | 11 | Alex MacDowall (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:08,287 | 4 |
9. | 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:08,431 | 2 |
10. | 16 | Alberto Cerqui (D,N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:09,257 | 1 |
11. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 12 | +0:09,465 | |
12. | 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:12,082 | |
13. | 23 | Tom Chilton (D) | | Team Aon | Ford Focus 1.6T | 12 | +0:12,668 | |
14. | 12 | Pasquale di Sabatino (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:15,886 | |
15. | 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:48,135 | |
16. | 14 | James Nash (D) | | Team Aon | Ford Focus 1.6T | 12 | +0:56,503 | |
17. | 27 | Gabor Weber (D,N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 11 | 1 okr. | |
18. | 4 | Aleksiej Dudukało (N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon 1.6T | 10 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 24 | Isaac Tutumlu (D,N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 2 | | |
| 40 | Andrea Barlesi (D,N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 1 | | |
| 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 1 | | |
| 18 | Tiago Monteiro | | Tuenti Racing Team | SR Leon 1.6T | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 20 | Darryl O'Young (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon 1.6T | 0 | | |
| |
Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT SR C.R.) - 1:57,915 (+5 pkt.) Najszybsze okrążenie: Rickard Rydell (Chevrolet) - 1:59,116 na 2 okrążeniu Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (Chevrolet) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Robert Huff (Chevrolet) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alain Menu (Chevrolet) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Rickard Rydell (Chevrolet) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Pepe Oriola (SEAT SR C.R.) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Tom Coronel (BMW C.R.T.) +0 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: Pepe Oriola (SEAT SR C.R.) +1 pkt. Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Pepe Oriola (SEAT SR C.R.) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|