|
|
|
|
|
|
Muller wygrywa pierwszy wyścig na Hungaroringu | |
Yvan Muller zwyciężył w pierwszym wyścigu WTCC na torze Hungaroring. Kierowca Chevroleta nie uległ presji ze strony Norberta Michelisza i odniósł pewną wygraną. Podium uzupełnił Gabriele Tarqunini z fabrycznego zespołu Hondy.
Michelisz wystartował lepiej od ruszającego z pierwszego pola Mullera, jednak większa prędkość pod koniec prostej startowej pozwoliła Francuzowi na utrzymanie się przed miejscowym zawodnikiem.
Cała stawka bezproblemowo przejechała przez pierwszy zakręt, jednak na dojeździe do drugiego doszło do dwóch, oddzielnych wypadków. Tom Coronel uderzył w Tiago Monteiro, na skutek czego Portugalczyk się obrócił, a Darryl O'Young był sprawcą kolejnej kolizji, w efekcie której z wyścigiem pożegnali się: Pepe Oriola, James Thomspon oraz Fredy Barth. Czołówka po pierwszym okrążeniu wyglądała następująco: Muller, Michelisz, Tarquini i Huff.
Na początku drugiego okrążenia najprawdopodobniej doszło do awarii hamulców w Civicu Monteiro, na skutek której Portugalczyk wyleciał z toru, uderzył w bandy i zakończył swój udział w wyścigu. W początkowej fazie zmagań, Tom Chilton próbował wywierać presję na Robie Huffie, jednak popełnił błąd w przedostatnim zakręcie i stracił pozycje na rzecz Coronela oraz Bennaniego. W międzyczasie z wyścigu wycofał się Tom Boardman, który już trzecią rundę z rzędu prześladowany jest przez niewiarygodnego pecha.
Następnie Huff bardzo zbliżył się do Tarquiniego, jednak już po chwili musiał skupić się na obronie swej pozycji przed mającym świetne tempo Coronelem. Na dziesiątym kółku Anglik zmusił zawodnika BMW do błędu, przez co ten stracił piątą lokatę na rzecz Benaniego. W końcówce Michelisz znacznie zredukował swoją stratę do Mullera, jednak w czołówce nie doszło już do żadnych zmian. Kolejne miejsca zajeli Tarquini, Huff, Bennani, Coronel, Chilton, MacDowall, Nash i Nykjear.
„Udało mi się wyrobić małą przewagę, więc później kontrolowałem sytuację. Pod koniec trochę odpuściłem aby zadbać o opony, jednak cały czas panowałem nad sytuacją” – powiedział Muller tuż po zakończeniu zmagań.
Francuz odniósł trzecie zwycięstwo w sezonie i w klasyfikacji generalnej ma już 150 punktów, drugi jest Tarquini ze stratą 36 oczek a trzeci Chilton z dorobkiem wynoszącym 61. w klasyfikacji Yokohama Trophy prowadzi James Nash.
•WTCC > 2013 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Yvan Muller | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 23:17,125 | 25 |
2. | 5 | Norbert Michelisz | | Zengo Motorsport | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:00,617 | 18 |
3. | 3 | Gabriele Tarquini | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:12,670 | 15 |
4. | 1 | Robert Huff | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:13,573 | 12 |
5. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:13,861 | 10 |
6. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:14,133 | 8 |
7. | 23 | Tom Chilton | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:15,021 | 6 |
8. | 9 | Alex MacDowall (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:17,343 | 4 |
9. | 14 | James Nash (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:18,073 | 2 |
10. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | Nika Racing | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:18,465 | 1 |
11. | 38 | Marc Basseng (D) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:23,782 | |
12. | 20 | Hugo Valente (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:28,395 | |
13. | 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:29,116 | |
14. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | PB Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:30,474 | |
15. | 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:34,221 | |
16. | 19 | Fernando Monje (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:35,498 | |
17. | 8 | Michaił Kozłowskij (D) | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 12 | +0:39,708 | |
18. | 37 | Rene Munnich (N) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:44,193 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 55 | Darryl O'Young (N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 5 | | |
| 22 | Tom Boardman (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon 1.6T | 3 | | |
| 18 | Tiago Monteiro | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 1 | | |
| 73 | Freddy Barth (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 1 | | |
| 10 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 0 | | |
| 74 | Pepe Oriola | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 0 | | |
| |
Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:53,426 (+5 pkt.) Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Norbert Michelisz (Honda) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (Honda) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tiago Monteiro (Honda) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Coronel (BMW C.R.T.) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini (Honda) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson (LADA Sport) +0 pkt. Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:55,801 na 4 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Mehdi Bennani (BMW C.R.T.) +1 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: James Nash (Chevrolet) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|