|
|
|
|
|
|
Muller dominuje w pierwszym wyścigu WTCC w Argentynie | |
Yvan Muller wygrał pierwszy wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na argentyńskim torze Termas de Rio Hondo.
Start do pierwszego wyścigu musiał być powtórzony, ponieważ za pierwszym razem stawka była zbyt rozbita, w związku z czym sędziowie zadecydowali o nie gaszeniu świateł. Podczas drugiego startu, fantastycznie wyruszył Muller, którego do końca rywalizacji nikt nie był w stanie dogonić, w związku z czym Francuz może dopisać do swojego dorobku kolejne 25 punktów.
Drugi na mecie pojawił się Pepe Oriola, który pojechał fantastyczny wyścig. Hiszpan po starcie z piątego miejsca, awansował wkrótce na trzecią lokatę przez błędy Chiltona oraz Tarquiniego. Kolejno na mecie pojawili się właśnie Brytyjczyk oraz Włoch.
Piąte miejsce zajął lokalny bohater – Jose Maria Lopez. Argentyńczyk dysponował świetnym tempem, co przy błędach rywali i nienagannej jeździe zaowocowało dziesięcioma punktami. Następny był Michel Nykjaer, który na szóstym okrążeniu został staranowany przez dziewiątego Nasha. Brytyjczyk przegapił punkt hamowania i uderzył w wówczas piątego Duńczyka, zgarniając przy tym poza tor siódmego na mecie Michelisza. Węgier na pierwszych okrążeniach był drugi, jednakże był bezradny wobec szybszych Chevroletów Orioli oraz Chiltona, w związku z czym spadł na czwarte miejsce, a później został zepchnięty poza tor przez Nasha.
Cztery punkty za ósmą pozycję zdobył Robert Huff. Mistrz świata z ubiegłego sezonu przedarł się na tą pozycję po starcie z ostatniego pola. Dziesiąty był natomiast Tiago Monteiro, który podobnie jak Huff, startował z samego końca stawki, na wskutek kary za wyminę silnika w samochodzie.
•WTCC > 2013 > Argentyna 1, Termas de Rio Hondo - 4,805 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Yvan Muller | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 22:56,896 | 25 |
2. | 74 | Pepe Oriola | | Tuenti Racing Team | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:04,924 | 18 |
3. | 23 | Tom Chilton | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:07,813 | 15 |
4. | 3 | Gabriele Tarquini | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:07,989 | 12 |
5. | 72 | Jose Maria Lopez (D,N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 12 | +0:08,846 | 10 |
6. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | Nika Racing | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:10,214 | 8 |
7. | 5 | Norbert Michelisz | | Zengo Motorsport | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:12,833 | 6 |
8. | 1 | Robert Huff | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:13,960 | 4 |
9. | 14 | James Nash (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:14,636 | 2 |
10. | 18 | Tiago Monteiro | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:14,870 | 1 |
11. | 9 | Alex MacDowall (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:15,743 | |
12. | 38 | Marc Basseng (D) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:16,619 | |
13. | 20 | Hugo Valente (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:17,333 | |
14. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | PB Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:19,858 | |
15. | 55 | Darryl O'Young (N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:20,247 | |
16. | 19 | Fernando Monje (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:23,563 | |
17. | 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:23,782 | |
18. | 37 | Rene Munnich (N) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:30,675 | |
19. | 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:33,536 | |
20. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:36,459 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 10 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 8 | | |
| 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 7 | | |
| 8 | Michaił Kozłowskij (D) | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 2 | | |
| |
Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:47,920 (+5 pkt.) Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (Chevrolet) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Norbert Michelisz (Honda) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (Honda) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Pepe Oriola (Chevrolet) +1 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: Alex MacDowall (Chevrolet) +1 pkt. Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Alex MacDowall (Chevrolet) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini (Honda) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson (LADA Sport) +0 pkt. Najszybsze okrążenie: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:50,524 na 4 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|