|
|
|
|
|
|
Szarża Kubicy na brytyjskim torze Donington Park | |
Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje – z ostatniego miejsca na starcie na szóste na mecie. Punkty zdobyte w Wielkiej Brytanii pozwoliły mu utrzymać bezpieczną przewagę nad rywalami w klasyfikacji World Series by Renault, przybliżając go o kolejny krok do mistrzowskiego tytułu.
W krótszym wyścigu Kubica wystartował z czwartego pola i już po pierwszym zakręcie przesunął się na trzecie miejsce, które bez problemów dowiózł do mety. Była to dziewiąta wizyta krakowskiego kierowcy na podium w 12 wyścigach. W drugim wyścigu Polak musiał startować z samego końca stawki: po kwalifikacjach sędziowie techniczni podczas drobiazgowej kontroli samochodu Kubicy doszukali się wad fabrycznych podkładek przedniego stabilizatora – miały one grubość 1,8 milimetra zamiast 2 mm.
Polak bezwzględnie wykorzystał potknięcia rywali w drugim wyścigu, sam nie popełniając żadnego błędu. W trakcie wyścigu awansował aż o 22 pozycje! Wywindował się z 28. pozycji na starcie na szóstą na mecie – wartą pięć cennych punktów.
Dzięki skutecznej i bezbłędnej jeździe w obu niedzielnych wyścigach do mistrzowskiego tytułu brakuje już niewiele. Wystarczy, by podczas najbliższej rundy (pierwszy weekend października, portugalski tor Estoril) Polak nie stracił więcej niż 11 punktów do wicelidera klasyfikacji, Adriana Vallesa. Równie komfortową sytuację ma w klasyfikacji zespołowej team Polaka, Epsilon Euskadi – tutaj przewaga nad ekipą KTR wynosi 52 punkty. Aż osiemdziesiąt procent punktów zdobytych przez Epsilon to zasługa polskiego kierowcy.
Robert Kubica:
„Po kwalifikacjach, w których musiałem walczyć przede wszystkim ze źle ustawionym samochodem, taką liczbę punktów wziąłbym w ciemno. Dodatkowo pogrążyło mnie przesunięcie na koniec stawki w drugim wyścigu. Ponieważ nieregulaminowe podkładki nie były winą zespołu, tylko producenta samochodu – włoskiej firmy Dallara – karą było jedynie przesunięcie na ostatnią pozycję startową, a nie wykluczenie.
Spóźniłem start, bo ostatnie pole startowe znajduje się w Donington za zakrętem i nie widać stamtąd świateł – ruszyłem dopiero jak zobaczyłem, że kierowcy przede mną ruszyli. Po chaotycznym pierwszym okrążeniu znalazłem się na 15. pozycji i wtedy uwierzyłem, że mogę w tym wyścigu zdobyć trochę punktów. Szybka, bezbłędna jazda i przygody rywali dały mi awans aż na szóste miejsce. Teraz wystarczy tylko pojechać "swoje" w Estoril – moja przewaga jest już w miarę bezpieczna”.
•FR3.5/V8 > 2005 > Wielka Brytania 2, Donington Park - 4,023 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 18 | Markus Winkelhock | | Draco Multiracing USA | Dallara 3.5 Renault | 27 | 41:02,465 | 15 |
2. | 5 | Adrian Valles | | Pons Racing | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:03,320 | 12 |
3. | 20 | Damien Pasini | | Cram Competition | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:07,155 | 10 |
4. | 15 | Tristan Gommendy | | KTR | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:10,109 | 8 |
5. | 16 | Simon Pagenaud | | DHG Saulnier Racing | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:10,601 | 6 |
6. | 8 | Robert Kubica | | Epsilon Euskadi | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:11,629 | 5 |
7. | 23 | Pastor Maldonado | | DAMS | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:19,004 | 4 |
8. | 1 | Fabio Carbone | | EuroInternational | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:20,726 | 3 |
9. | 22 | Alx Danielsson | | DAMS | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:28,697 | 2 |
10. | 28 | Colin Fleming | | Jenzer Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:29,212 | 1 |
11. | 6 | Celso Miguez | | Pons Racing | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:30,015 | |
12. | 24 | Milos Pavlovic | | GD Racing | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:32,861 | |
13. | 10 | Tomas Kostka | | Victory Engineering SpA | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:37,757 | |
14. | 17 | Ryo Fukuda | | DHG Saulnier Racing | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:42,833 | |
15. | 19 | Christian Montanari | | Draco Multiracing USA | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:43,009 | |
16. | 2 | Matteo Meneghello | | EuroInternational | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:53,190 | |
17. | 11 | Mehdi Bennani | | Avelon Formula | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:53,579 | |
18. | 32 | Giovanni Tedeschi | | RC Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 27 | +0:56,849 | |
19. | 31 | Matteo Pellegrino | | RC Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 27 | +1:02,102 | |
20. | 9 | Danilo Dirani | | Victory Engineering SpA | Dallara 3.5 Renault | 23 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 12 | Ivan Bellarosa | | Avelon Formula | Dallara 3.5 Renault | 21 | | |
| 7 | Felix Porteiro | | Epsilon Euskadi | Dallara 3.5 Renault | 16 | | |
| 3 | Andreas Zuber | | Carlin Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 12 | | |
| 4 | Will Power | | Carlin Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 12 | | |
| 29 | Daniel la Rosa | | Interwetten.com | Dallara 3.5 Renault | 2 | | |
| 21 | Eric Salignon | | Cram Competition | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| 14 | Jaap van Lagen | | KTR | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| 30 | Fernando Rees | | Interwetten.com | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| 27 | Ryan Sharp | | Jenzer Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| |
Pole position: Eric Salignon (Cram Competition) - 1:36,630 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Felix Porteiro (Epsilon Euskadi) - 1:18,424 na 9 okrążeniu (+1 pkt.) Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
| | | | | P. | Kierowca | Narodowość | Zespół | Czas | Pkt. |
|
Wyniki drugiego wyścigu na Donington Park po 27 okrążeniach (Top 10) | |
1. | Markus Winkelhock | Niemcy | Draco Multiracing Usa | 27:41.020 | 15 |
2. | Adrian Valles | Hiszpania | Pons Racing | +03.320 | 12 |
3. | Damien Pasini | Francja | CRAM Competition | +07.155 | 10 |
4. | Tristan Gommendy | Francja | KTR | +10.109 | 8 |
5. | Simon Pagenaud | Francja | DHG Saulnier Racing | +10.601 | 6 |
6. | Robert Kubica | Polska | Epsilon Euskadi | +11.629 | 5 |
7. | Pastor Maldonado | Wenezuela | DAMS | +19.004 | 4 |
8. | Fabio Carbone | Brazylia | Eurointernational | +20.726 | 3 |
9. | Alx Danielsson | Szwecja | DAMS | +28.697 | 2 |
10. | Colin Fleming | Stany Zjednoczone | Jenzer Motorsport | +29.212 | 1 |
| |
|
|
| | | | | P. | Kierowca | Narodowość | Zespół | Punkty |
|
Klasyfikacja generalna kierowców po drugim wyścigu na Donington Park (Top 10) | |
1. | Robert Kubica | Polska | Epsilon Euskadi | 132 |
2. | Adrian Valles | Hiszpania | Pons Racing | 88 |
3. | Tristan Gommendy | Francja | KTR | 79 |
4. | Markus Winkelhock | Niemcy | Draco Multiracing Usa | 68 |
5. | Will Power | Australia | Carlin Motosport | 63 |
6. | Andreas Zuber | Austria | Carlin Motosport | 47 |
7. | Eric Salignon | Francja | CRAM Competition | 44 |
8. | Christian Montanari | San Marino | Draco Multiracing | 43 |
9. | Enrico Toccacelo | Włochy | Victory Engineering | 36 |
10. | Jaap Van Lagen | Holandia | KTR | 34 |
| |
|
|
Źródło: Proximus – Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy. Fotografia Roberta: Proximus
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|