F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Szarża Kubicy na brytyjskim torze Donington Park
    Proximus, 11 wrze?nia 2005<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje – z ostatniego miejsca na starcie na szóste na mecie. Punkty zdobyte w Wielkiej Brytanii pozwoliły mu utrzymać bezpieczną przewagę nad rywalami w klasyfikacji World Series by Renault, przybliżając go o kolejny krok do mistrzowskiego tytułu.

    W krótszym wyścigu Kubica wystartował z czwartego pola i już po pierwszym zakręcie przesunął się na trzecie miejsce, które bez problemów dowiózł do mety. Była to dziewiąta wizyta krakowskiego kierowcy na podium w 12 wyścigach. W drugim wyścigu Polak musiał startować z samego końca stawki: po kwalifikacjach sędziowie techniczni podczas drobiazgowej kontroli samochodu Kubicy doszukali się wad fabrycznych podkładek przedniego stabilizatora – miały one grubość 1,8 milimetra zamiast 2 mm.

    Polak bezwzględnie wykorzystał potknięcia rywali w drugim wyścigu, sam nie popełniając żadnego błędu. W trakcie wyścigu awansował aż o 22 pozycje! Wywindował się z 28. pozycji na starcie na szóstą na mecie – wartą pięć cennych punktów.

    Dzięki skutecznej i bezbłędnej jeździe w obu niedzielnych wyścigach do mistrzowskiego tytułu brakuje już niewiele. Wystarczy, by podczas najbliższej rundy (pierwszy weekend października, portugalski tor Estoril) Polak nie stracił więcej niż 11 punktów do wicelidera klasyfikacji, Adriana Vallesa. Równie komfortową sytuację ma w klasyfikacji zespołowej team Polaka, Epsilon Euskadi – tutaj przewaga nad ekipą KTR wynosi 52 punkty. Aż osiemdziesiąt procent punktów zdobytych przez Epsilon to zasługa polskiego kierowcy.

    Robert Kubica:
    „Po kwalifikacjach, w których musiałem walczyć przede wszystkim ze źle ustawionym samochodem, taką liczbę punktów wziąłbym w ciemno. Dodatkowo pogrążyło mnie przesunięcie na koniec stawki w drugim wyścigu. Ponieważ nieregulaminowe podkładki nie były winą zespołu, tylko producenta samochodu – włoskiej firmy Dallara – karą było jedynie przesunięcie na ostatnią pozycję startową, a nie wykluczenie.

    Spóźniłem start, bo ostatnie pole startowe znajduje się w Donington za zakrętem i nie widać stamtąd świateł – ruszyłem dopiero jak zobaczyłem, że kierowcy przede mną ruszyli. Po chaotycznym pierwszym okrążeniu znalazłem się na 15. pozycji i wtedy uwierzyłem, że mogę w tym wyścigu zdobyć trochę punktów. Szybka, bezbłędna jazda i przygody rywali dały mi awans aż na szóste miejsce. Teraz wystarczy tylko pojechać "swoje" w Estoril – moja przewaga jest już w miarę bezpieczna”
    .

    FR3.5/V8 > 2005 > Wielka Brytania 2, Donington Park - 4,023 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 18Markus WinkelhockDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault2741:02,46515
    2. 5Adrian VallesPons RacingDallara 3.5 Renault27+0:03,32012
    3. 20Damien PasiniCram CompetitionDallara 3.5 Renault27+0:07,15510
    4. 15Tristan GommendyKTRDallara 3.5 Renault27+0:10,1098
    5. 16Simon PagenaudDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault27+0:10,6016
    6. 8Robert KubicaEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault27+0:11,6295
    7. 23Pastor MaldonadoDAMSDallara 3.5 Renault27+0:19,0044
    8. 1Fabio CarboneEuroInternationalDallara 3.5 Renault27+0:20,7263
    9. 22Alx DanielssonDAMSDallara 3.5 Renault27+0:28,6972
    10. 28Colin FlemingJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault27+0:29,2121
    11. 6Celso MiguezPons RacingDallara 3.5 Renault27+0:30,015
    12. 24Milos PavlovicGD RacingDallara 3.5 Renault27+0:32,861
    13. 10Tomas KostkaVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault27+0:37,757
    14. 17Ryo FukudaDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault27+0:42,833
    15. 19Christian MontanariDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault27+0:43,009
    16. 2Matteo MeneghelloEuroInternationalDallara 3.5 Renault27+0:53,190
    17. 11Mehdi BennaniAvelon FormulaDallara 3.5 Renault27+0:53,579
    18. 32Giovanni TedeschiRC MotorsportDallara 3.5 Renault27+0:56,849
    19. 31Matteo PellegrinoRC MotorsportDallara 3.5 Renault27+1:02,102
    20. 9Danilo DiraniVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault234 okr.
    Niesklasyfikowani
    12Ivan BellarosaAvelon FormulaDallara 3.5 Renault21
    7Felix PorteiroEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault16
    3Andreas ZuberCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault12
    4Will PowerCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault12
    29Daniel la RosaInterwetten.comDallara 3.5 Renault2
    21Eric SalignonCram CompetitionDallara 3.5 Renault0
    14Jaap van LagenKTRDallara 3.5 Renault0
    30Fernando ReesInterwetten.comDallara 3.5 Renault0
    27Ryan SharpJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault0
    Pole position: Eric Salignon (Cram Competition) - 1:36,630 (+1 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Felix Porteiro (Epsilon Euskadi) - 1:18,424 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    P.Kierowca Narodowość Zespół Czas Pkt. 
    Wyniki drugiego wyścigu na Donington Park po 27 okrążeniach (Top 10)
    1.Markus Winkelhock Niemcy Draco Multiracing Usa 27:41.020 15 
    2.Adrian Valles Hiszpania Pons Racing +03.320 12 
    3.Damien Pasini Francja CRAM Competition +07.155 10 
    4.Tristan Gommendy Francja KTR +10.109 
    5.Simon Pagenaud Francja DHG Saulnier Racing +10.601 
    6.Robert Kubica Polska Epsilon Euskadi +11.629 
    7.Pastor Maldonado Wenezuela DAMS +19.004 
    8.Fabio Carbone Brazylia Eurointernational +20.726 
    9.Alx Danielsson Szwecja DAMS +28.697 
    10.Colin Fleming Stany Zjednoczone Jenzer Motorsport +29.212 
    P.Kierowca Narodowość Zespół Punkty 
    Klasyfikacja generalna kierowców po drugim wyścigu na Donington Park (Top 10)
    1.Robert Kubica Polska Epsilon Euskadi 132 
    2.Adrian Valles Hiszpania Pons Racing 88 
    3.Tristan Gommendy Francja KTR 79 
    4.Markus Winkelhock Niemcy Draco Multiracing Usa 68 
    5.Will Power Australia Carlin Motosport 63 
    6.Andreas Zuber Austria Carlin Motosport 47 
    7.Eric Salignon Francja CRAM Competition 44 
    8.Christian Montanari San Marino Draco Multiracing 43 
    9.Enrico Toccacelo Włochy Victory Engineering 36 
    10.Jaap Van Lagen Holandia KTR 34 
    Źródło: Proximus – Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy. Fotografia Roberta: ˆ Proximus

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    McGregor, 11.09.2005 21:00[!]
    Mistrz, po prostu MISTRZ! bez komentarza... :)
    Witek, 11.09.2005 21:14[!]
    :-) Tak jest!!! Pozdrawiam McGregora!!
    KIU, 11.09.2005 21:24[!]
    A Pano robota zapraszmu do zespołu McLaren albo Ferrari w 2007r. albo w przyszły do Midland. KUBICA CO TY SZUKASZ W WSBR TY SIE TAM NIE NADAJESZ SAM WIDZISZ JESTES TAM I ODRAZU JESTES MISTRZEM :) ALE ZA TO NADAJESZ SIE DO F1 TAM TEZ BENDZIESZ MISTRZEM NA McLarench :)
    dawo, 12.09.2005 00:57[!]
    ,,,ludzie lubie Kubice,ale zejdzcie na ziemie,On narazie na 100% nietrafi do F1,jest wiele podobnych serii i w kazdej z nich jest lider,,,za dwa,moze trzy sezony jesli wogole mu sie uda,,,ja tak samo jak wy wiem ze jest najlepszy,ale co z tego??
    Menuna, 12.09.2005 14:06[!]
    A ja mysle, ze kazdy kto sie interesuje wyścigami typu CART wie, ze taka przewaga to nie przypadek, chocby nie wiem jak marginesowa byla to seria. Pozatym WSBR nie jest jakimis tam no-name wyscigami, tylko &quot;by Renault&quot; i jeśli Flavio o tym slyszal, bedzie wiedzial co zrobic z ludzmi ktorzy sie wyrozniaja w tych zmaganiach. Problemem moze byc jak zwykle kasa, bo wierze, ze Pan Kubica nie bedzie wjezdzal rywalom, w walce &quot;o pietruszke&quot;, w d***(yfuzor). Pozostaje nam 3mac kciki i zaczac sie rozgladac na happeningami podczas ktorych bedzie zbierana kasa na Jego kariere. Sam pamietam jak kilka lat temu jezdzil po rynku w Krakowie, zeby zebrac fundusze na pol profesjonalny sprzet do scigania, pokazywali w Telexpresie, zapamietalem, bo okazalo sie, ze bylo wtegu za zimno na rozuch auta, wiec zapalali z pychu :) Serio tak to zapamietalem, ale nie recze, czy to 100% prawda.
    sku, 12.09.2005 14:52[!]
    jezeli kubia zostanie mistrzem wsbr to duzo zalezy od tego jak wypadnie na zimowych testach w renault. wszyscy widza jak ostanio jezdzi fisichella (poza swoim podworkiem), wiec mysle ze fabio powoli rozglada sie z kims go muglby go ewentualnie zastapic. jezeli chodzi o finanse to gdyby renault oglowislo oficjalnie ze zatrudni kubice w miejsce drugiego kierwocy jezeli tylko uzbiera budzet to mysle iz nie jedna polska firma mogla by w roberta zainwestowac, w koncu bylby to jedyny przypadek w histori kiedy polak startowal by w formule 1.
    andy, 12.09.2005 16:37[!]
    ile to jest 0,2 mm? nie za bardzo skrupulatni ci sędziowie techniczni? przecież taka różnica nie ma wogóle wpływu na osiągi samochodu! Kubica jest świetnym kierowcą ale żeby dostać się do F1 poza tym trzeba miec jeszcze nazwisko jak np. Rosberg i jakiegoś sponsora
    HeinzHaraldHakkinen, 12.09.2005 21:52[!]
    Oglądałam ten wyścig! To było prawdziwe mistrzostwo. Jak ktoś wygrywa po starcie z pole position, to ładnie, ale wzbić się w takim tłoku o 22 miejsca, to poezja. Myślę, że Ron Denis ma nad czym myśleć!!
    Mam nadzieję, że za rok nie będą mogły się nakładać wyścigi Kubicy i F1, bo to będzie jedno i to samo!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca