F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Polacy na torach Spa-Francorchamps i Mugello: sobota
    Maraz, TH MEDIA, 3 maja 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Dzisiaj na torze Spa-Francorchamps w ramach cyklu World Series by Renault rozegrany został pierwszy w tym sezonie wyścig Formuły Renault 2.0 Eurocup, w którym wystartowali dwaj młodzi kierowcy z Polski – Jakub Giermaziak i Mateusz Adamski. Tymczasem na torze Mugello odbyły się kwalifikacje do trzeciej rundy Carrera Cup, w której to serii startuje Robert Lukas.

    I runda Formuły Renault 2.0 Eurocup, Spa-Francorchamps (Belgia) – Wyścig pierwszy

    Giermaziak i Adamski na kwalifikacjach zajęli dosyć odległe miejsca i do sobotniego wyścigu w Belgii wystartowali odpowiednio z 32. i 45. miejsca. Z pole position ruszył tymczasem zwycięzca obydwu wyścigów Northern European Cup na torze Hockenheim – Valtteri Bottas.

    Wszystko wskazywało na to, że Fin także i tu okaże się niepokonany, jednak pod koniec pierwszego okrążenia wyprzedził go Daniel Ricciardo, a błąd na drugim okrążeniu kosztował Bottasa utratę kolejnych dwóch miejsc na rzecz Andrei Caldarellego i Alberto Costy.

    Fin stoczył później długą walkę z Costą i ostatecznie wyszedł z niej zwycięsko, kończąc wyścig na najniższym stopniu podium z dość dużą stratą (ponad 14 sekund) do Ricciardo i Caldarellego, którzy zapewnili ekipie SG Formula podwójne zwycięstwo. O ile Bottas stracił w tym wyścigu dwa miejsca w stosunku do pozycji z kwalifikacji, o tyle reprezentujący także barwy zespołu Motopark Academy pierwszy z Polaków – Kuba Giermaziak wspiął się na 22 miejsce, mając na mecie 40 sekund straty do zwycięzcy. Mateusz Adamski (MP Motorsport) zyskał jeszcze więcej miejsc, finiszując na 29 pozycji.

    Wyścig pierwszy (12 okrążeń)
    P.Kierowca Zespół Czas/strata 
    1.Daniel Ricciardo SG Formula 28:09,315 
    2.Andrea Caldarelli SG Formula +02,811 
    3.Valtteri Bottas Motopark +04,692 
    4.Daniel Zampieri BVM Minardi +15,920 
    5.Albert Costa Epsilon Euskadi 2 +16,764 
    6.Cesar Ramos BVM Minardi +17,278 
    7.Roberto Merhi Epsilon Euskadi 2 +18,473 
    8.Michele Faccin Jenzer +19,793 
    9.Mathieu Arzeno Epsilon Sport +20,336 
    10.Jean-Eric Vergne SG Drivers Project +20,579 
    22.Kuba Giermaziak Motopark +40,454 
    29.Mateusz Adamski MP Motorsport +56,900 
    Warto dodać, że w rozegranym dzisiaj także wyścigu Formuły Renault 3.5 zwycięstwo odniósł Bertrand Baguette (International Draco Racing), pokonując o dwie sekundy Salvadora Durana (Interwetten.com) i o ponad cztery sekundy Guillaume Moreau (KTR). Do mety nie dojechał zwycięzca obydwu wyścigów na torze Monza – Giedo van der Garde (P1), który zderzył się z Julien Jousse (Tech 1) w okolicy Blanchimont. Van der Garde po kolizji zatrzymał się na torze z pękniętą lewą tylną oponą, podczas gdy Jousse uderzył w bandę i rozbił swój bolid. Jeszcze bardziej spektakularną kraksę miał drugi kierowca Tech 1 Racing – Charles Pic, który przekoziołkował w Les Combes.

    III runda Porsche Carrera Cup, Mugello (Włochy) – Kwalifikacje

    Z przygodami przebiegała sobotnia sesja kwalifikacyjna Porsche Carrera Cup dla Roberta Lukasa. Reprezentujący barwy zespołu SMS Seyffarth Motorsport Polak, na trzecim okrążeniu wypadł z toru i spowodował wywieszenie czerwonej flagi. Na szczęście kierowcy z Bielska-Białej nic się nie stało, a Porsche z numerem 19 dzięki staraniom mechaników zostało przygotowane do dalszych zmagań w czasówce.

    Ostatecznie mimo tych problemów Lukas zdołał poprawić się w stosunku do wczorajszych treningów o ponad pół sekundy. Nie wystarczyło to jednak do uzyskania wyniku gwarantującego miejsce w pierwszej dwudziestce i Polak do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 23 pola. Kolega Lukasa z teamu również nie zaliczy tej czasówki do udanej. Po trzecim miejscu we wczorajszej drugiej sesji treningowej, dzisiaj Jan Seyffarth również poprawił swój czas, ale ostatecznie aż 13 rywali okazało się szybszych od Niemca.

    Dzisiejsze kwalifikacje padły łupem Uwe Alzena, który uzyskał czas lepszy od Rena Rasta o jedynie 0,019 sekundy. Z drugiej linii w jutrzejszym wyścigu, który rozpocznie się o 9,45, wystartują: Nicolas Armindo oraz Jörg Hardt. Najszybszy we wczorajszych treningach Martin Ragginger uzyskał dzisiaj szósty czas. Tym razem czołowa dziesiątka zmieściła się w 0,529 sekundy.

    Robert Lukas: „Pierwsze mierzone okrążenie przebiegało po mojej myśli. Na drugim kółku niestety wywieszona została żółta flaga, a na kolejnym okrążeniu wyleciałem w piach. Miało to miejsce na podwójnym prawym zakręcie pod górę. Po pierwszym prawym wyjechałem za bardzo na trawę. Składają się do drugiego zakrętu obróciło mnie i wyleciałem w piach przy 170 km/h. Był to całkowicie mój błąd, ale na szczęście strefy bezpieczeństwa są bardzo duże na tym torze Wygrzebywanie mnie z żwirowni zajęło organizatorom prawie 10 minut”.

    „Po powrocie do depo, okazało się, że coś przestawiło się w moim samochodzie. Mechanicy stanęli na wysokości zadania i po dłuższym czasie mogłem wyjechać z powrotem na tor. Udało mi się nawet poprawić wczorajszy czas. Do jutrzejszego wyścigu postaram się podejść z głową. Na torze w Mugello łatwo o błąd i moja taktyka przewiduje ostrożną jazdę w pierwszej fazie wyścigu. Poczekam najpierw na to co wydarzy się przede mną i dopiero zacznę odrabiać straty. Po dzisiejszej kwalifikacji chciałbym bardzo podziękować moim mechanikom, którzy zdołali w szybkim tempie odbudować samochód”.

    Kwalifikacje
    P.Kierowca Zespół Czas okr. Strata 
    1.Uwe Alzen Herberth 1:55,512   
    2.Rene Rast MRS 1:55,531 +0,019 
    3.Nicolas Armindo ARAXA 1:55,662 +0,150 
    4.Jörg Hardt Herberth 1:55,695 +0,183 
    5.Chris Mamerow Mamerow 1:55,704 +0,192 
    6.Martin Ragginger Porsche Junior Team 1:55,716 +0,204 
    7.Marco Holzer Porsche Junior Team 1:55,842  +0,330 
    8.Christian Abt tolimit 1:55,873 +0,361 
    9.Jiri Janak Schnabl 1:56,006 +0,494 
    10.Thomas Jäger Online Leasing RT 1:56,041 +0,529 
    23.Robert Lukas Seyffarth 1:57,486 +1,974 
    Źródło: Renault-Sport.com, Autoklub.pl, informacja prasowa TH MEDIA

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    TobaccoBoy, 03.05.2008 20:35[!]
    Trzeba dodać, iż wczorajsze kwalifikacje do SuperPole dla Kuby wypadły dosyć pechowo i dziś w zasadzie "odrabiał starty". Gdyby te 0,4s wczoraj nie brakowało (wynikało to ze zmiennych warunków pogodowych oraz żółtych flag) to dziś by walczył o SP i byłby wyżej w stawce. Ale nie ma co płakać. Kuba walczy.....
    Maraz, 03.05.2008 20:41[!]
    Podaję przy okazji link do wypowiedzi Kuby na naszym forum po wczorajszym dniu:
    http://www.f1wm.p...php?p=247983#p247983
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca