|
|
|
|
|
|
WSbR: Di Sabatino wygrał obfitujący w incydenty wyścig | |
Pasquale di Sabatino (RC) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Formule Renault 3.5, pokonując w mającym chaotyczny przebieg niedzielnym wyścigu na torze Hungaroring kierowcę Draco – Marco Barbę o mniej niż sekundę. Na najniższym stopniu podium po raz pierwszy w WSbR stanął Kolumbijczyk Omar Leal.
Di Sabatino wystartował dopiero z 15 pozycji i jako jeden z nielicznych kierowców zdecydował się na wczesne wykonanie obowiązkowego postoju w boksach. Niedługo później na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa i Włoch nagle znalazł się na prowadzeniu, gdy pozostali kierowcy musieli wykonać swoje pit-stopy w trakcie neutralizacji. Podobnie było w przypadku Leala.
Czwarte miejsce zajął Chris van der Drift, jednak wynik byłego mistrza Formuły Master jest prowizoryczny, ponieważ wprawił on w poślizg Adriana Zaugga w 10 zakręcie na pierwszym okrążeniu. Zdarzenie to zapoczątkowało karambol, w którym ucierpiało pięć samochodów. Wśród "ofiar" byli Greg Mansell, który jako pierwszy trafił na stojącego na środku toru Zaugga i nie zdołał uniknąć kolizji. Na Brytyjczyka wpadli następnie Edoardo Mortara, Adrian Valles i zwycięzca z Monako – Oliver Turvey. Cała piątka nie ukończyła wyścigu.
Po pierwszej neutralizacji wyścigu prowadził Martinez, który wystartował z pole position, mając za sobą Miguela Molinę, Bertranda Baguette i Jamesa Walkera. Martinez odpadł jednak z walki na piątym okrążeniu i wówczas prowadzenie objął Molina, ale w chwilę później został wyprzedzony przez Baguette na pierwszym zakręcie. Następnie doszło kolizji dawnych partnerów z zespołu Carlin z brytyjskiej F3 – Brendona Hartleya i Jaime Alguersuariego podczas walki o piąte miejsce na drugim zakręcie. Na kolejnym okrążeniu Di Sabatino i Leal wykonali pit-stopy, a zaraz po tym na tor znowu wyjechał samochód bezpieczeństwa, gdy Walker rozbił się we wjeździe do boksów. To zadecydowało o losach zwycięstwa.
Na całym zamieszaniu oprócz Di Sabatino i Leala skorzystał także Michael Herck, który zajął piąte miejsce i otrzymał dodatkowy punkt za zyskanie największej liczby miejsc w wyścigu. Za Rumunem uplasował się Bertrand Baguette. Belg zrównał się dzisiaj punktami z Martinezem i obaj mają ich obecnie po 56. Martinez zachował jednak pozycję lidera, gdyż ma na swoim koncie trzy zwycięstwa, podczas gdy Baguette jeszcze żadnego.
•FR3.5/V8 > 2009 > Węgry 2, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 28 | Pasquale di Sabatino | | RC Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | 46:54,069 | 15 |
2. | 12 | Marco Barba | | International Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:00,926 | 12 |
3. | 7 | Julian Leal | | Prema Powerteam | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:11,991 | 10 |
4. | 22 | Chris van der Drift | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:12,445 | 8 |
5. | 15 | Michael Herck | | Interwetten Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:15,306 | 7 |
6. | 11 | Bertrand Baguette | | International Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:17,044 | 5 |
7. | 19 | Fairuz Fauzy | | Mofaz Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:17,346 | 4 |
8. | 2 | Charles Pic | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:18,329 | 3 |
9. | 6 | Danił Mowe | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:19,177 | 2 |
10. | 18 | Jon Lancaster | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:27,696 | 1 |
11. | 15 | Mihai Marinescu | | Interwetten Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:35,775 | |
12. | 1 | Brendon Hartley | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:36,273 | |
13. | 17 | John Martin | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:40,046 | |
14. | 24 | Federico Leo | | Pons Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:40,613 | |
15. | 20 | Sten Pentus | | Mofaz Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:40,836 | |
16. | 10 | Jaime Alguersuari | | Carlin Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:44,622 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 4 | Miguel Molina | | Ultimate Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 19 | | 2 |
| 8 | Filip Salaquarda | | Prema Powerteam | Dallara Renault 3.5 | 18 | | |
| 25 | Anton Niebylickij | | KMP Group/SG Formula | Dallara Renault 3.5 | 15 | | |
| 5 | James Walker | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 7 | | 1 |
| 26 | Edoardo Mortara | | KMP Group/SG Formula | Dallara Renault 3.5 | 7 | | |
| 23 | Marcos Martinez | | Pons Racing | Dallara Renault 3.5 | 4 | | 4 |
| 9 | Oliver Turvey | | Carlin Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 1 | | |
| 3 | Greg Mansell | | Ultimate Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 16 | Adrian Zaugg | | Interwetten Racing | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 21 | Adrian Valles | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|