F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Aloszyn wygrał sobotni wyścig FR3.5 w Belgii (aktualizacja)
    Łukasz Godula, 1 maja 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Michaił Aloszyn odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie w Formule Renault 3.5, prowadząc od startu do mety w sobotnim wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

    Jedyny kierowcą, który nadążał za tempem Rosjanina był zawodnik Tech 1 Racing – Brendon Hartley, jednak pasjonująca walka o prowadzenie zakończyła się zatrzymaniem jego bolidu na torze na 16 okrążeniu.

    Po stracie pozycji na rzecz Hartleya, gdy został wyprzedzony na szykanie Bus Stop na trzecim okrążeniu, Sten Pentus odzyskał drugie miejsce po odpadnięciu z wyścigu Nowozelandczyka. Estończykowi pozostała wówczas samotna jazda do końca wyścigu, który ukończył sześć sekund za zwycięzcą.

    „Brendon był bardzo szybki, szybszy ode mnie” – powiedział Aloszyn. „Dziś rano miałem gorączkę na poziomie 38,5 stopni, więc naprawdę nie czułem się dobrze i w momentach, gdy był naprawdę blisko mnie musiałem utrzymać koncentrację na 100%. Jestem bardzo zadowolony z pracy, jaką wykonał zespół i również z tego, że nie popełniłem błędów w wyścigu”.

    Dramatyczna walka o trzecią pozycję ożywiła wyścig na ostatnich okrążeniach – miejsca od trzeciego do siódmego na mecie zmieściły się w dwóch sekundach. Stefano Coletti po pasjonującej walce odparł ataki Antona Niebylickija oraz mistrza Formuły Renault 2.0 Eurocup – Alberta Costy. „Myślę, że chciałbym być chory, jak Michaił, jeśli to sprawia, że jesteś tak szybki!” – powiedział Coletti.

    „Miałem tutaj poważny wypadek w GP2 w zeszłym roku i uzyskany rezultat jest dobry dla mojej pewności siebie, ponieważ ludzie zaczynali mówić, że moje gorsze rezultaty są spowodowane wypadkiem. To były szalone dwa okrążenia. Miałem duży problem z lewym tyłem i dlatego moje tempo spowolniało się w czasie wyścigu. Niestety popełniłem dwa błędy, które pozwoliły najpierw Niebylickijowi, a później Coście zbliżyć się do mnie. To była jazda na limicie, jednak musisz to robić, jeśli chcesz finiszować na podium”.

    W pierwszym występie na torze w Ardenach, Jon Lancaster przeskoczył z 11 miejsca na 5 pozycję, przed Niebylickija. Nathanael Berthon nie dał rady dowieźć do mety pozycji z pierwszego rzędu na starcie. Francuz pojechał za szeroko na wyjściu z La Source i szybko stracił pozycję na rzecz Pentusa oraz Hartleya. Podczas gdy Aloszyn prowadził przed pogonią czterech bolidów, dzień dla Berthona skończył się po tym, jak został wprawiony w poślizg przez Niebylickija na wejściu w La Source na trzecim okrążeniu. Podczas tego etapu wyścigu Hartley był najszybszym kierowcą na torze, odjeżdżając sekundę na okrążeniu Pentusowi oraz zbliżając się do Aloszyna o 0,6 sekundy na kółku.

    Dodatkowo z powodu nie dojechania Hartleya do mety, ekipa Tech 1 Racing spadła na drugą pozycję w klasyfikacji kierowców. Po incydencie w kwalifikacjach poprzedni lider klasyfikacji mistrzostw – Daniel Ricciardo dał radę finiszować na 13 pozycji po starcie z 23 miejsca. Australijczyk jest teraz trzy punkty za Aloszynem, który zgromadził 30 punktów w mistrzostwach, a Pentus jest na trzeciej pozycji z 22 oczkami na koncie.

    Aktualizacja: Po wyścigu Lancaster i Niebylickij otrzymali kary doliczenia 10 sekund do końcowego rezultatu. Ten pierwszy za nie uwzględnianie ograniczeń toru (ścinanie szykany w czasie walki z innym kierowcą), a drugi za spowodowanie kolizji z Berthonem w nawrocie La Source. W efekcie Lancaster spadł z 5 na 9 pozycję, a Niebylickij z 6 na 10.

    FR3.5/V8 > 2010 > Belgia 1, Spa-Francorchamps - 7,004 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Michaił AloszynCarlinDallara Renault 3.52246:26,66315
    2. 23Sten PentusFortec MotorsportDallara Renault 3.522+0:06,10512
    3. 18Stefano Coletti (D)Comtec RacingDallara Renault 3.522+0:18,89510
    4. 15Albert Costa (D)Epsilon EuskadiDallara Renault 3.522+0:19,2318
    5. 17Greg MansellComtec RacingDallara Renault 3.522+0:20,4986
    6. 11Federico LeoPonsDallara Renault 3.522+0:21,1665
    7. 5Walter Grubmüller (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.522+0:24,7854
    8. 6Jan Charouz (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.522+0:29,6683
    9. 24Jon LancasterFortec MotorsportDallara Renault 3.522+0:30,0532
    10. 27Anton NiebylickijKMP RacingDallara Renault 3.522+0:30,1741
    11. 2Julian LealDraco RacingDallara Renault 3.522+0:30,992
    12. 12Daniel Zampieri (D)PonsDallara Renault 3.522+0:31,891
    13. 8Daniel Ricciardo (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.522+0:32,198
    14. 4Jake Rosenzweig (D)CarlinDallara Renault 3.522+0:38,972
    15. 16Keisuke KunimotoEpsilon EuskadiDallara Renault 3.522+0:39,403
    16. 9Danił Mowe Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.522+1:16,605
    Niesklasyfikowani
    7Brendon HartleyTech 1 RacingDallara Renault 3.516
    10Nelson Panciatici (D) Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.512
    1Nathanael Berthon (D)Draco RacingDallara Renault 3.511
    28Victor Garcia (D)KMP RacingDallara Renault 3.54
    25Esteban GuerrieriISR RacingDallara Renault 3.50
    26Filip SalaquardaISR RacingDallara Renault 3.50
    29Bruno Mendez (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.50
    30Sergio Canamasas (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.50
    Pole position: Michaił Aloszyn (Carlin) - 2:02,151
    Najszybsze okrążenie: Brendon Hartley (Tech 1 Racing) - 2:05,547 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    ger@, 01.05.2010 18:53[!]
    yy.. Pentus to ten Estończyk, który niedawno zastanawiał się nad zakończeniem kariery ;>? Jeśli tak, to dobrze, że ktoś odwiódł go od tej decyzji :)
    Maraz, 01.05.2010 19:10[!]
    Nie, to nie ten Estończyk - tamten to Marko Asmer :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca