|
|
|
|
|
|
Guerrieri wygrał sobotni wyścig FR3.5 w Brnie | |
Esteban Guerrieri odniósł drugie zwycięstwo w Formule Renault 3.5 w tym sezonie, wygrywając sobotni wyścig na czeskim torze w Brnie. Argentyńczyk wyprzedził na starcie kolegę z zespołu z ISR – Filipa Salaquardę i prowadził przez cały wyścig, wygrywając z przewagą blisko dwóch sekund nad najbliższym rywalem.
Salaquarda, który do domowego wyścigu przystąpił z dużymi nadziejami po zdobyciu przed południem pole position przed własną publicznością, na drugim okrążeniu popełnił błąd i spadł na przedostatnie miejsce. Czech zaczął od razu odrabiać straty i po 21 okrążeniach był czternasty, ale nie utrzymał tego miejsca i po udanym kontrataku Waltera Grubmüllera (P1 Motorsport) finiszował na piętnastej pozycji.
Kolejność czołowej ósemki na mecie została ustalona już na czwartym okrążeniu po tym, jak Julian Leal (Draco) wyprzedził Keisuke Kunimoto (Epsilon) i awansował na czwarte miejsce, a Jan Charouz (P1) odzyskał siódme miejsce utracone chwilę wcześniej na rzecz Nathanaela Berthona (Draco). Do końca wyścigu nie nastąpiła już żadna zmiana w czołowej ósemce – wraz z Guerrierim na podium stanęli Brendonem Hartleyem (Tech 1) oraz Anton Niebylickij (KMP), a na miejscach 4-8 finiszowali: Leal, Kunimoto, Pentus, Charouz i Berthon.
Do 22 okrążenia na dziewiątej pozycji jechał Jon Lancaster (Fortec), jednak nie udało mu się utrzymać za sobą Stefano Colettiego (Comtec), który po starcie z zaledwie siedemnastej pozycji w wyścigu radził sobie wyraźnie lepiej niż podczas kwalifikacji i po wyprzedzeniu wielu rywali zdobył dwa punkty. Tuż za Lancasterem, który zdobył ostatni punkt za dziesiąte miejsce, finiszowali Greg Mansell (Comtec) i Daniel Ricciardo (Tech 1), tocząc walkę ze sobą przez cały wyścig. Wydawało się, że pojedynek ten wygra w końcu Ricciardo, jednak Mansell na ostatnim kółku popisał się udanym kontratakiem.
Oprócz Ricciardo punktów nie zdobył dzisiaj także jego główny rywal i zarazem obecny lider mistrzostw – Michaił Aloszyn (przymusowy pit-stop po pierwszym okrążeniu, a później awaria), zatem sytuacja w klasyfikacji generalnej pomiędzy tymi kierowcami nie uległa zmianie i Australijczyk nadal traci siedem punktów do kierowcy Carlin. Tymczasem Hartley i Guerrieri awansowali po tym wyścigu na miejsca 4 oraz 5. Warto dodać, że Guerrieri z powodu problemów ze znalezieniem sponsorów nie wystartował w ostatniej rundzie w Monako. Pozostaje mieć nadzieję, że dzisiejsze zwycięstwo ułatwi mu kontynuację startów.
•FR3.5/V8 > 2010 > Czechy 1, Autodrom Brno - 5,403 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 25 | Esteban Guerrieri | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | 45:47,517 | 15 |
2. | 7 | Brendon Hartley | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:01,904 | 12 |
3. | 27 | Anton Niebylickij | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:02,994 | 10 |
4. | 2 | Julian Leal | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:04,415 | 8 |
5. | 16 | Keisuke Kunimoto | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:11,035 | 6 |
6. | 23 | Sten Pentus | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:12,011 | 5 |
7. | 6 | Jan Charouz (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:16,740 | 4 |
8. | 1 | Nathanael Berthon (D) | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:17,818 | 3 |
9. | 18 | Stefano Coletti (D) | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:26,716 | 2 |
10. | 24 | Jon Lancaster | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:34,222 | 1 |
11. | 17 | Greg Mansell | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:35,372 | |
12. | 8 | Daniel Ricciardo (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:35,647 | |
13. | 10 | Nelson Panciatici (D) | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:46,604 | |
14. | 5 | Walter Grubmüller (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:46,720 | |
15. | 26 | Filip Salaquarda | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:47,350 | |
16. | 4 | Jake Rosenzweig (D) | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:56,270 | |
17. | 30 | Sergio Canamasas (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 26 | +0:56,656 | |
18. | 15 | Albert Costa (D) | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 26 | +1:33,715 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Federico Leo | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 19 | | |
| 28 | Victor Garcia (D) | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 17 | | |
| 12 | Daniel Zampieri (D) | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 11 | | |
| 29 | Bruno Mendez (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 8 | | |
| 3 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 8 | | |
| 9 | Danił Mowe | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|