|
|
|
|
|
|
Ricciardo wygrywa pierwszy wyścig FR3.5 na Hungaroringu | |
Daniel Ricciardo wygrał pierwszy w ten weekend wyścig Formuły Renault 3.5. Zwycięstwo na Hungaroringu było drugą wygraną Australijczyka w tym sezonie.
Ricciardo po raz piąty ruszał z pole position i zaprezentował fantastyczne tempo podczas wyścigu. Kierowca zespołu Tech 1 wyprzedził drugiego na mecie Michaiła Aloszyna aż o blisko 14 sekund, zaliczając przy tym najszybsze okrążenie wyścigu lepsze o 0,6 sekundy, niż reszta kierowców.
Rosjanin startujący z drugiego pola próbował wywalczyć prowadzenie już w pierwszym zakręcie, jednak ani ta, ani również kolejna okazja po neutralizacji, nie została przez niego wykorzystana. Walka o trzecie miejsce była bardzo zacięta i toczyła się przez cały wyścig pomiędzy Stenem Pentusem i Brendeonem Hartleyem. Ostatecznie to Estończyk mógł cieszyć się z najniższego stopnia podium, po tym jak wyprzedził Nowozelandczyka w pierwszym zakręcie.
Niewiele brakowało, a Hartley straciłby także pozycję na rzecz kolegi Pentusa z zespołu Fortec – Jona Lancastera, jednak atak ten przysporzył Brytyjczykowi tylko kłopotów i spadł on na 16 miejsce. Ostatecznie Lancaster wycofał się z rywalizacji na 21 okrążeniu po kolizji z Walterem Grubmullerem z zespołu P1 Motorsport.
Piąty na mecie zameldował się Nelson Panciatici, który w końcówce musiał bronić się przed atakującym Albertem Costą z Epsilon Euskadi. Hiszpan wywalczył szóste miejsce po starcie z 16 miejsca. Zwycięzca z Magny-Cours – Nathanael Berthon, który startował z ostatniego miejsca po wypadku w kwalifikacjach, był pierwszym kierowcą, który odpadł z wyścigu po kolizji z Keisuke Kunimoto (Epsilon) na pierwszym okrążeniu.
Na czwartym okrążeniu, po wypadku Sergio Canamasasa, pojawił samochód bezpieczeństwa. Neutralizacja spowodowała ponowne zbicie się stawki, co zaowocowało kolejnymi atakami i próbami wyprzedzania. Mimo utraty przeszło 3-sekundowej przewagi, Ricciardo podczas restartu odparł atak Aloszyna i szybko uciekł rywalowi. Okazję na zdobycie dobrego wyniku stracił zespół KMP Racing, kiedy Anton Niebylickij otrzymał karę przejazdu przez boksy za nieprzestrzeganie granic toru.
W klasyfikacji generalnej nadal prowadzi Aloszyn z 87 punktami na koncie, drugi jest Ricciardo, który traci zaledwie sześć oczek. Trzecie miejsce utrzymał Esteban Guerrieri, którego zespół wycofał się z węgierskiej rundy WSbR po uszkodzeniu obu samochodów.
•FR3.5/V8 > 2010 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Daniel Ricciardo (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 28 | 47:14,151 | 15 |
2. | 3 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 28 | +0:13,758 | 12 |
3. | 23 | Sten Pentus | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 28 | +0:29,710 | 10 |
4. | 7 | Brendon Hartley | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 28 | +0:31,154 | 8 |
5. | 10 | Nelson Panciatici (D) | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 28 | +0:38,845 | 6 |
6. | 15 | Albert Costa (D) | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 28 | +0:39,345 | 5 |
7. | 6 | Jan Charouz (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 28 | +0:39,796 | 4 |
8. | 4 | Jake Rosenzweig (D) | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:02,240 | 3 |
9. | 16 | Keisuke Kunimoto | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:02,819 | 2 |
10. | 27 | Anton Niebylickij | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:03,345 | 1 |
11. | 5 | Walter Grubmüller (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:05,581 | |
12. | 28 | Victor Garcia (D) | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:06,716 | |
13. | 12 | Daniel Zampieri (D) | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:10,963 | |
14. | 29 | Bruno Mendez (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 28 | +1:25,715 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 17 | Greg Mansell | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | | |
| 24 | Jon Lancaster | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 20 | | |
| 18 | Stefano Coletti (D) | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 17 | | |
| 9 | Danił Mowe | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 13 | | |
| 30 | Sergio Canamasas (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 3 | | |
| 1 | Nathanael Berthon (D) | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 1 | | |
| 2 | Julian Leal | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 11 | Federico Leo | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 25 | Esteban Guerrieri | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 26 | Filip Salaquarda | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| |
|
Daniel Zampieri (Pons) otrzymał po wyścigu karę doliczenia 10 sekund do końcowego rezultatu za ścięcie pierwszej szykany podczas walki z Victorem Garcią (KMP). Po jej doliczeniu kierowca Ferrari Academy spadł z ósmej na trzynastą pozycję i stracił trzy punkty.
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|