F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Pentus wygrał skrócony niedzielny wyścig FR3.5 na Węgrzech
    Łukasz Godula, 4 lipca 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Sten Pentus odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie w Formule Renault 3.5 w niedzielnym wyścigu na torze Hungaroring i przesunął się na trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców. Zdobywca pole position kontrolował cały wyścig, tracąc prowadzenie jedynie podczas fazy obowiązkowych pit-stopów.

    Wyścig zakończył się czerwoną flagą na 26 okrążeniu, gdy Brendon Hartley zatrzymał swój bolid w niebezpiecznym miejscu toru w 3 zakręcie. Jako końcowy rezultat uznany został ten z 24 okrążenia, gdy Pentus prowadził z przewagą 6,2 sekundy nad startującym również z pierwszego rzędu Albertem Costa. Drugie miejsce zawodnika Epsilon Euskadi to jego najlepszy wynik w tym roku.

    Pentus miał przewagę 3,5 sekundy nad Costą gdy Hiszpan wcześnie zjechał do boksów na piątym okrążeniu. Pomimo tego, że przewaga uległa zmniejszeniu do sekundy, gdy Pentus wyjechał na tor po swoim pit-stopie wykonanym na ósmym okrążeniu, to jednak ponownie był on w stanie odjechać. „Łatwiej jechało mi się dzisiaj na czele w porównaniu do jechania za kimś” – powiedział Pentus. „Wczoraj Hartley był o wiele szybszy ode mnie i chciałem się dowiedzieć dlaczego tak było. Przeanalizowaliśmy dane i znaleźliśmy rozwiązanie. Miałem parę ciężkich miesięcy i zajęło to trochę czasu, by ponownie wszystko poukładać”.

    Michaił Aloszyn stoczył zaciętą walkę z Danielem Zampierim, by przypieczętować trzecie miejsce. Kierowca ekipy Carlin powiększył przewagę w klasyfikacji mistrzostw do 11 punktów nad zwycięzcą pierwszego wyścigu – Danielem Ricciardo, który dzisiaj dojechał na zaledwie szóstej pozycji. Greg Mansell wystartował z czwartego miejsca i agresywna jazda w pierwszych dwóch zakrętach umożliwiła mu awans na trzecią pozycję. Kierowca zespołu Comtec bronił się przed Aloszynem i Zampierim na początkowych okrążeniach, zanim obrał taktykę późnego postoju. Aloszyn przeskoczył Mansella podczas fazy postojów, a Zampieri objął czwartą pozycję po wyprzedzaniu Brytyjczyka na 20 okrążeniu. Tym niemniej piąte miejsce oznaczało dla Mansella najlepszy rezultat w tym sezonie.

    Partner zespołowy Mansella – Stefano Coletti jechał na szóstej pozycji w początkowej fazie wyścigu, jednak spadł na dalsze miejsce po fazie postojów. Kierowca z Monako przetrwał kolizję w drugim zakręcie w końcówce wyścigu z rezerwowym kierowcą Renault F1 – Janem Charouzem i zdobył jeden punkt za 10 pozycję. Chorouz przebił lewą tylną oponę w tym incydencie i sklasyfikowany został na 21 pozycji. Jona Lancastera w dalszym ciągu trapiły problemy – kierowca zespołu Fortec nie był w stanie ruszyć do wyścigu po raz drugi w ten weekend, jednak po starcie z alei serwisowej wykręcił drugi czas w wyścigu.

    Formuła Renault 3.5 ma teraz letnią przerwę i kolejna runda odbędzie się dopiero w weekend 4-5 września na torze Hockenheim.

    FR3.5/V8 > 2010 > Węgry 2, Hungaroring - 4,381 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 23Sten PentusFortec MotorsportDallara Renault 3.52439:00,85115
    2. 15Albert Costa (D)Epsilon EuskadiDallara Renault 3.524+0:06,29212
    3. 3Michaił AloszynCarlinDallara Renault 3.524+0:08,92110
    4. 12Daniel Zampieri (D)PonsDallara Renault 3.524+0:09,4898
    5. 17Greg MansellComtec RacingDallara Renault 3.524+0:11,2336
    6. 8Daniel Ricciardo (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.524+0:13,9905
    7. 27Anton NiebylickijKMP RacingDallara Renault 3.524+0:14,5234
    8. 4Jake Rosenzweig (D)CarlinDallara Renault 3.524+0:29,1973
    9. 7Brendon HartleyTech 1 RacingDallara Renault 3.524+0:29,5392
    10. 18Stefano Coletti (D)Comtec RacingDallara Renault 3.524+0:35,1431
    11. 5Walter Grubmüller (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.524+0:36,888
    12. 10Nelson Panciatici (D) Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.524+0:39,396
    13. 1Nathanael Berthon (D)Draco RacingDallara Renault 3.524+0:40,189
    14. 9Danił Mowe Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.524+0:40,838
    15. 16Keisuke KunimotoEpsilon EuskadiDallara Renault 3.524+0:41,344
    16. 2Julian LealDraco RacingDallara Renault 3.524+0:42,180
    17. 11Federico LeoPonsDallara Renault 3.524+0:43,381
    18. 28Victor Garcia (D)KMP RacingDallara Renault 3.524+0:43,834
    19. 29Bruno Mendez (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.524+1:04,608
    20. 30Sergio Canamasas (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.524+1:05,364
    21. 6Jan Charouz (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.524+1:12,357
    22. 24Jon LancasterFortec MotorsportDallara Renault 3.5213 okr.
    Nie wystartowali
    25Esteban GuerrieriISR RacingDallara Renault 3.50
    26Filip SalaquardaISR RacingDallara Renault 3.50
    Pole position: Sten Pentus (Fortec Motorsport) - 1:32,957
    Najszybsze okrążenie: Michaił Aloszyn (Carlin) - 1:35,251 na 10 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Edzix, 04.07.2010 16:57[!]
    To jest Michaił Aloszyn czy Aljeszyn? panowie komentatorzy z Euro Sportu jego nazwisko wymawiają Aljeszyn. To jak to w końcu jest ? Z góry przepraszam za głupie pytanie ale dopiero zaczynam interesować się tą serią wyścigową.
    Maraz, 04.07.2010 17:20[!]
    Sprawdzaliśmy to w kilku źródłach i pisownia w transkrypcji jest na pewno Aloszyn - zatem tak też należy czytać po polsku jego nazwisko.
    Lukas, 04.07.2010 18:42[!]
    Tak samo Ricciardo czytamy [rikiardo] a nie [ricziardo] jak czytają to komentatorzy Eurosportu :)
    lerloare, 04.07.2010 19:22[!]
    @Lukas

    Zależy którzy komentatorzy. Polscy - czytają [rikiardo] :) Przynajmniej tak było wczoraj gdy oglądałem pierwszy z wyścigów na Węgrzech...
    Natomiast polski komentator gdy usłyszał reportera Eurosportu rozmawiającego po wyścigu z Australijczykiem i zwracającego się do niego - [ricziardo], po wywiadzie powiedział coś w stylu - "tak wyścig podsumował Daniel Ricciardo [Rikiardo] vel Ricziardo :)


    Ale sprawa z Rosjaninem - faktycznie w transkrypcji jego nazwisko brzmi Aloszyn - tak jak napisał wcześniej Maraz.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca