F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Guerrieri stracił wygraną na Silverstone w FR 3.5 (aktualizacja)
    Łukasz Godula, 18 wrze?nia 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Esteban Guerrieri odniósł piąte zwycięstwo w tym sezonie w Formule Renault 3.5, jadąc od startu do mety na czele na torze Silverstone i zwiększając swoje szanse na tytuł, podczas gdy lider serii Michaił Aloszyn był jedynie siódmy, a jego najbliższy rywal Daniel Ricciardo został wyeliminowany z wyścigu podczas dużej kraksy na pierwszym zakręcie.

    Rezultat ten był świetnym podziękowaniem Guerrieriego dla ekipy ISR, która była zmuszona do ciężkiej pracy, by przygotować jego bolid po wypadku, który zdarzył się przy dużej prędkości podczas porannych kwalifikacji.

    Mistrz brytyjskiej Formuły 3 – Jean-Eric Vergne finiszował na drugiej pozycji już w swoim drugim wyścigu, jaki pojechał w tej serii. Francuz wykorzystał znajomość toru w maksymalnym stopniu, jadąc przez większość wyścigu mniej niż sekundę za Guerrierim. Jednakże Vergne nie był w stanie znaleźć sposobu ne wyprzedzenie go i na ostatnim okrążeniu stracił nieco, przez co finiszował ze stratą 1,65 sekundy.

    „To był bardzo trudny wyścig” – powiedział Guerrieri. „Nie tylko dlatego, że miałem Jean-Erika za sobą, ale przez poranny wypadek. Oderwałem całą lewą stronę bolidu. Nawet jeśli nie byliśmy w stanie zrobić wszystkiego z prowadzeniem, bo sterowanie było ciągle lekko zmienione, to jednak muszę podziękować chłopakom za wykonaną pracę”.

    Albert Costa walcząc z wibrującym wizjerem uzupełnił podium. Kierowca Epsilon Euskadi wyprzedził Nathanaela Berthona w zakręcie Stowe na 11 okrążeniu. Wyścig dla Berthona skończył się w następnym zakręcie (Club), gdy Brendon Hartley, zastępujący w zespole P1 kontuzjowanego Jana Charouza, próbował go wyprzedzić. Kolizja poskutkowała wycofaniem się obu kierowców.

    Wypadek przesunął Nelsona Panciaticiego na czwarte miejsce, jednak Francuz nie był w stanie wyrównać swojego najlepszego osiągnięcia w sezonie zdobytego na Magny-Cours. Szarżujący Stefano Coletti, który startował z 13 pozycji, wyprzedził go po zewnętrznej w zakręcie Brooklands na 16 okrążeniu.

    Wygrana zbliżyła Guerrieriego do Ricciardo w klasyfikacji generalnej na jeden punkt różnicy. Mistrz brytyjskiej F3 z 2009 roku miał pecha i stał się ofiarą spektakularnej kraksy. Zdobywca pole position Jon Lancaster słabo wystartował i próbował się bronić przed Guerrierim. Jednak przy tej próbie stracił panowanie na bolidem i wjechał w bok Ricciardo. Kierowca Tech 1 przekoziołkował i mocno zniszczył bolid, podczas gdy Lancaster musiał zjechać do boksów jedynie po nowe przednie skrzydło. Po powrocie na tor, Lancaster ustanowił serię najszybszych okrążeń i dojechał do mety na 14 pozycji.

    Lider mistrzostw Michaił Aloszyn finiszował na siódmej pozycji i powiększył swoją przewagę nad Ricciardo do 14 punktów na trzy wyścigi przed końcem sezonu.

    Aktualizacja: Guerrieri został wykluczony z klasyfikacji wyścigu po proteście jednego z rywali z powodu przyklejenia niewielkiego kawałka białej taśmy na nosie bolidu i na karoserii zasłaniającej amortyzatory. Oficjalnym zwycięzcą został więc uznany Vergne, a tymczasem Guerrieri stracił już właściwie szanse na tytuł.

    FR3.5/V8 > 2010 > Wielka Brytania 1, Silverstone Arena - 5,901 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Jean-Eric Vergne (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.52545:57,39415
    2. 15Albert Costa (D)Epsilon EuskadiDallara Renault 3.525+0:10,20912
    3. 18Stefano Coletti (D)Comtec RacingDallara Renault 3.525+0:18,00610
    4. 10Nelson Panciatici (D) Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.525+0:19,6358
    5. 26Filip SalaquardaISR RacingDallara Renault 3.525+0:20,6326
    6. 3Michaił AloszynCarlinDallara Renault 3.525+0:24,0435
    7. 27Anton NiebylickijKMP RacingDallara Renault 3.525+0:24,5984
    8. 28Victor Garcia (D)KMP RacingDallara Renault 3.525+0:25,0383
    9. 9Danił Mowe Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.525+0:30,8302
    10. 17Greg MansellComtec RacingDallara Renault 3.525+0:31,2471
    11. 11Federico LeoPonsDallara Renault 3.525+0:31,702
    12. 16Keisuke KunimotoEpsilon EuskadiDallara Renault 3.525+0:32,636
    13. 24Jon LancasterFortec MotorsportDallara Renault 3.525+0:34,503
    14. 4Jake Rosenzweig (D)CarlinDallara Renault 3.525+0:49,163
    15. 23Sten PentusFortec MotorsportDallara Renault 3.525+0:53,160
    Niesklasyfikowani
    30Sergio Canamasas (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.521
    2Julian LealDraco RacingDallara Renault 3.512
    1Nathanael Berthon (D)Draco RacingDallara Renault 3.511
    6Brendon HartleyP1 MotorsportDallara Renault 3.510
    29Bruno Mendez (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.510
    5Walter Grubmüller (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.53
    8Daniel Ricciardo (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.50
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    25Esteban GuerrieriISR RacingDallara Renault 3.5250h45m55,743
    12Daniel Zampieri (D)PonsDallara Renault 3.50
    Pole position: Jon Lancaster (Fortec Motorsport) - 1:44,673
    Najszybsze okrążenie: Jean-Eric Vergne (Tech 1 Racing) - 1:49,430 na 4 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    mbg, 18.09.2010 17:32[!]
    Vergne drugi weekend i podium. Bravo. Szkoda Ricciardo.
    Kamikadze2000, 18.09.2010 18:20[!]
    Nie wiem, jak ten frajer Lancaster mógł popełnic taki błąd! Po raz kolejny pokazał swoje umiejętności, a właściwie ich brak! Daniel po raz kolejny nie ukończył wyścigu przez byle pachołka. Gdyby nie to, dawno byłby daleko w przodzie w generalce. Esteban w tym roku pokazuje klasę i wykorzystuje pech Australijczyka oraz nierównośc Rosjanina. Powodzenia!!! :))
    kemek, 18.09.2010 19:09[!]
    Kraksa na starcie wyglądała jak żywcem wyjęta z testów przed wyścigiem z rFactora. Wstyd.

    Jak ktoś znajdzie jakieś zdjęcie, na którym widać tę nieprzepisową taśmę Guerrieri'ego, to poproszę.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca