|
|
|
|
|
|
Guerrieri wygrał ekscytujący pojedynek z Ricciardo w FR 3.5 | |
Esteban Guerrieri (ISR) w pięknym stylu odpowiedział na dyskwalifikację z pierwszego wyścigu Formuły Renault 3.5 na Silverstone, wygrywając drugą rundę na tym torze po zapierającej dech w piersiach walce z Danielem Ricciardo (Tech 1).
Rezultat ten oznacza niesamowite emocje i trzech kierowców walczących o tytuł w finałowej rundzie w Barcelonie. Obaj zawodnicy będą próbowali pokonać Michaiła Aloszyna, który miał dzisiaj dramatyczne popołudnie. Kierowca ekipy Carlin finiszował poza punktowaną dziesiątką po tym, jak dwa razy został wprawiony w poślizg i z trudem dojechał do mety na 12 pozycji po przetrwaniu kolizji z dublowanym kierowcą.
Finałowe okrążenia dzisiejszego wyścigu były jednymi z najbardziej ekscytujących w sezonie. Po obowiązkowym pit-stopie Guerrieri znalazł się pięć sekund za prowadzącym Ricciardo. Argentyńczyk wziął się do odrabiania strat i wyprzedził kierowcę Tech 1 w zakręcie Loop na przedostatnim okrążeniu.
Ricciardo szybko odzyskał pozycję ale tylko na chwilę, bo Guerrieri wyszedł znowu na prowadzenie w Brooklands dwa zakręty dalej, nie oddając go już do mety. „Myślę, że obaj mieliśmy kłopoty z oponami, to było jak rajd na ostatnich okrążeniach ” – powiedział szczęśliwy Guerrieri. „Straciliśmy wczoraj 15 punktów, teraz wróciliśmy z wygraną i tylko to się liczy”.
Druga pozycja Ricciardo zbliżyła go na trzy punkty do Aloszyna, jednak mimo to rezerwowy kierowca Red Bull Racing był niezwykle przygnębiony stratą tak bliskiego zwycięstwa. „Po pit-stopach pomyślałem, że to już to, jeśli nic nie odpadnie z bolidu to powinienem wygrać” – powiedział Ricciardo. „Jednakże zostałem przyblokowany przez kilku kierowców i nie mogłem szybko znaleźć swojego tempa, aż w końcu zostałem wyprzedzony”.
Partner zespołowy Ricciardo z ekipy Tech 1 – Jean-Eric Vergne kontynuował swoją świetną adaptację w tej kategorii kolejną wizytą na podium. Partner Guerrieriego z ISR – Filip Salaquarda finiszował na czwartej pozycji przed Antonem Nebylickijem, podczas gdy Daniel Zampieri zakończył kontrowersyjny weekend na dobrej szóstej pozycji dla zespołu Pons Racing (Włoch nie otrzymał wczoraj zgody na start z powodu sprzeczki z szefem ISR po kwalifikacjach).
Startujący z pierwszego rzędu Brendon Hartley był jednym z tych, którzy zaliczyli kontakt z Aloszynem w dzisiejszym wyścigu. Nowozelandczyk został wywieziony szeroko w zakręcie Vale przez Vergne, a później uderzył w Aloszyna w nowej partii toru. Greg Mansell odpadł na pierwszym okrążeniu. Tylne skrzydło kierowcy Comtec zostało zniszczone w kolizji z kierowcą Carlin – Jake'iem Rosenzweigiem.
•FR3.5/V8 > 2010 > Wielka Brytania 2, Silverstone Arena - 5,901 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 25 | Esteban Guerrieri | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | 46:02,792 | 15 |
2. | 8 | Daniel Ricciardo (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:00,575 | 12 |
3. | 7 | Jean-Eric Vergne (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:07,589 | 10 |
4. | 26 | Filip Salaquarda | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:13,357 | 8 |
5. | 27 | Anton Niebylickij | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:14,052 | 6 |
6. | 12 | Daniel Zampieri (D) | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:15,165 | 5 |
7. | 23 | Sten Pentus | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:20,665 | 4 |
8. | 15 | Albert Costa (D) | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:23,504 | 3 |
9. | 10 | Nelson Panciatici (D) | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:24,682 | 2 |
10. | 2 | Julian Leal | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:29,391 | 1 |
11. | 3 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:33,800 | |
12. | 18 | Stefano Coletti (D) | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:37,713 | |
13. | 16 | Keisuke Kunimoto | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:38,630 | |
14. | 5 | Walter Grubmüller (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:42,042 | |
15. | 6 | Brendon Hartley | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:44,805 | |
16. | 29 | Bruno Mendez (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:45,417 | |
17. | 24 | Jon Lancaster | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 25 | +0:50,543 | |
18. | 11 | Federico Leo | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 25 | +1:01,230 | |
19. | 9 | Danił Mowe | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 25 | +1:02,237 | |
20. | 4 | Jake Rosenzweig (D) | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 25 | +1:38,763 | |
21. | 28 | Victor Garcia (D) | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 25 | +1:39,199 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 1 | Nathanael Berthon (D) | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 15 | | |
| 30 | Sergio Canamasas (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 2 | | |
| 17 | Greg Mansell | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 1 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|