F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Guerrieri wygrywa niedzielny wyścig, Aloszyn mistrzem FR 3.5 (akt.)
    Marek Roczniak, 10 pa?dziernika 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Esteban Guerrieri (ISR) wygrał ostatni wyścig Formuły Renault 3.5 w tym sezonie, który został rozegrany dzisiaj na mokrym torze Catalunya. Argentyńczyk wygrał z przewagą 24 sekund nad Jean-Erikiem Vergne (Tech 1), jednak główna uwaga była dzisiaj skupiona na dwójce kierowców walczących o mistrzostwo.

    Wydawało się, że Daniel Ricciardo (Tech 1) wyjdzie z niej zwycięsko, bowiem długo utrzymywał za sobą Michaiła Aloszyna (Carlin). Dwa okrążenia przed metą byliśmy jednak świadkami dramatycznej walki o trzecie miejsce, z której zwycięsko wyszedł ostatecznie rosyjski kierowca, wyprzedzając Ricciardo w piątym zakręcie. Różnica zaledwie jednego miejsca wystarczyła Aloszynowi do przypieczętowania tytułu w czwartym roku startów w FR 3.5.

    Ricciardo po straceniu trzeciego miejsca próbował jeszcze dopaść kierowcę z zespołu Carlin, ale jedyne, co mu się udało osiągnąć to poślizg na wyjściu z przedostatniego zakrętu na ostatnim okrążeniu. Kosztowało go to utratę kilku sekund i choć mimo to dojechał do mety nadal na czwartej pozycji, to jednak tytuł był już w rękach Aloszyna, który odniósł w tym roku o jedno zwycięstwo mniej od kierowcy rezerwowego Red Bulla w Formule 1, ale punktował w o jednym wyścigu więcej.

    Dzisiejszy wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa ze względu na wzmożone opady deszczu, który padał także podczas porannej sesji kwalifikacyjnej, wygranej przez Guerrieriego. Mimo zwolnionego tempa jazdy na początkowych okrążeniach, kierowca z akademii Ferrari – Daniel Zampieri (Pons) wypadł z toru z powodu poślizgu, co opóźniło zjazd samochodu bezpieczeństwa o dodatkowe okrążenie. Kiedy już wyścig rozpoczął się na dobre, Guerrieri mając przed sobą pustą drogę i niezakłóconą widoczność zaczął szybko uciekać do przodu, zostawiając za sobą Ricciardo, Grega Mansella, Aloszyna, Vergne i Stefano Colettiego.

    Aloszyn zdecydował się na wykonanie obowiązkowego pit-stopu już na następnym okrążeniu po zjechaniu z toru samochodu bezpieczeństwa, podczas gdy Ricciardo zaliczył obowiązkową zmianę opon na ósmym okrążeniu. Australijczyk powrócił na tor tuż przed kierowcą zespołu Carlin i obaj jechali blisko siebie przez dłuższy czas. Wyglądało jednak na to, że Ricciardo gubił olej i to przeszkadzało w jeździe zarówno niemu, jak i Aloszynowi, który na 13 okrążeniu zablokował przednie koła i pojechał za szeroko w zakręcie La Caixa, przez co stracił cztery sekundy. Szybko jednak odrobił stratę i na 20 okrążeniu zaatakował kierowcę Tech 1, wyprzedzając go po zewnętrznej na dojeździe do zakrętu Campsa.

    „Próbowałem wcześnie wcisnąć gaz, ale koła zaczęły się po prostu ślizgać” – powiedział Ricciardo po wyścigu. „Mam nadzieję, że zajęcie drugiego miejsca w mistrzostwach nie wpłynie zbytnio na moją przyszłość, i że ludzie dostrzegą, iż miałem dobry debiutancki sezon. Myślę, że wszyscy faceci na podium wykonali dobrą robotę i powinni być zadowoleni. Jean-Eric jest nowy w tych mistrzostwach i stanął już kilka razy na podium, zatem spisuje się całkiem nieźle. Esteban wygrał więcej wyścigów niż ktokolwiek inny w tym sezonie, a Michaił zdobył główną nagrodę”.

    W nagrodę za wygranie tych mistrzostw Aloszyn będzie mógł poprowadzić bolid Renault F1 na testach dla młodych kierowców w Abu Zabi. Będzie to pierwszy pełnoprawny test Rosjanina w Formule 1.

    FR3.5/V8 > 2010 > Hiszpania 2/2, Catalunya - 4,655 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 25Esteban GuerrieriISR RacingDallara Renault 3.52247:08,11815
    2. 7Jean-Eric Vergne (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.522+0:24,18412
    3. 3Michaił AloszynCarlinDallara Renault 3.522+0:25,23110
    4. 8Daniel Ricciardo (D)Tech 1 RacingDallara Renault 3.522+0:33,9718
    5. 18Stefano Coletti (D)Comtec RacingDallara Renault 3.522+0:47,2926
    6. 10Nelson Panciatici (D) Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.522+0:49,8695
    7. 27Anton NiebylickijKMP RacingDallara Renault 3.522+0:50,6754
    8. 6Jan Charouz (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.522+0:54,7823
    9. 24Jon LancasterFortec MotorsportDallara Renault 3.522+0:55,6902
    10. 15Albert Costa (D)Epsilon EuskadiDallara Renault 3.522+0:59,9471
    11. 4Jake Rosenzweig (D)CarlinDallara Renault 3.522+1:00,693
    12. 1Nathanael Berthon (D)Draco RacingDallara Renault 3.522+1:07,031
    13. 5Walter Grubmüller (D)P1 MotorsportDallara Renault 3.522+1:16,311
    14. 9Dean Stoneman Lotus Racing Junior TeamDallara Renault 3.522+1:18,232
    15. 11Federico LeoPonsDallara Renault 3.522+1:44,964
    16. 17Greg MansellComtec RacingDallara Renault 3.522+1:47,210
    17. 30Sergio Canamasas (D)FHV Interwetten.comDallara Renault 3.522+2:21,005
    18. 16Keisuke KunimotoEpsilon EuskadiDallara Renault 3.5211 okr.
    19. 26Filip SalaquardaISR RacingDallara Renault 3.5211 okr.
    Niesklasyfikowani
    23Sten PentusFortec MotorsportDallara Renault 3.511
    28Victor Garcia (D)KMP RacingDallara Renault 3.511
    2Julian LealDraco RacingDallara Renault 3.510
    29Salvador DuranFHV Interwetten.comDallara Renault 3.57
    12Daniel Zampieri (D)PonsDallara Renault 3.53
    Pole position: Esteban Guerrieri (ISR Racing) - 1:56,515
    Najszybsze okrążenie: Esteban Guerrieri (ISR Racing) - 1:59,282 na 8 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    mbg, 10.10.2010 14:17[!]
    NIE! idę się wieszać!!! Jak można przegrać majstra na przedostatnim okrążęniu. :(
    Gurrieri dwie sekundy na niektórych okrążeniach był szybszy od Jeana-Erica O.o

    dziwnie to trochę wygląda:
    - Guerrieri - 6 zwycięstw P3 (jak nie wygrywa. To nie dojeżdża do mety. żeby nie Węgry był by majstrem, i
    oczywiście zastępstwo w Monaco przez Rossiego o dyskwalifikacji w Silverstone nawet nie ma co wspominać)
    - Ricciardo - 4 zwycięstwa P2 (czuję się rozczarowany)
    - Aleshin - 3 zwycięstwa P1 (roz***ał wszystkich doświadczeniem gratulacje)

    nie mniej chcę wszystkich 3 w GP2. :)

    ---
    Za rok chciałbym zobaczyć w FR3.5:
    - mistrza i wicemistrza FR2.0 Eurocup (Karjous, Arthur Pic)
    - Jeana Erica i Alberta Costę, Janek Charouz w kolejnym sezonie też mógłby być mocny.
    Kamikadze2000, 10.10.2010 14:59[!]
    A więc WSbR nadal pozostaje serią, w której debiutant nie zostaje mistrzem (Robert Kubica był jej pierwszym mistrzem, więc tego nie biorę pod uwagę). Zgadza się - Aloszyn zdobył tytuł konsekwentnością i doświadczeniem. Osobiście chciałem z tytułem Ricciardo, ale to w sumie nie ma większego znaczenia. W końcu i tak F1 to cel najwyższy, a tytuły w seriach juniorskich to dodatkowy prestiż. Guerrieri podobnie jak Aloszyn - doświadczenie i przede wszystkim świetna współpraca z ISR. Gdyby startował we wszystkich wyścigach, prawdopodobnie przy nierównych rezultatach Australijczyka, byłby mistrzem! Tak samo, jak @mbg - wszystkich trzech chce widzieć w GP2, natomiast czołowymi kierowcami walczącymi o majstra powinni być Vergne i Costa. A może niespodzianki?? Korjus i Pic też mogą namieszać, choć myślę, że Estończyk powinien jeszcze zahaczyć o brytyjską F3 (on ma dopiero 17 lat!!!). ]

    Co do sezonu, bardzo emocjonujący! Oby kolejne były podobne!!! :))
    mbg, 10.10.2010 15:15[!]
    Kamikadze masz rację, Korjus jest trochę za młody na FR3.5, Nie chcieli byśmy żeby wypadł tak samo jak Max Chilton w GP2. Starty w BF3 były by dobrym wyjściem na początek. W jego ślady powinien pójśćteż inny ciekawy kierowca; 16letni Fin Aaro Vainio. Pokazał się z dobrej strony w kilku wyścigach FR2.0 Eurocup
    SkC, 10.10.2010 16:22[!]
    Ten cały francuz co dojechał 2 ma jeździć z Robertem za rok :)
    deeze, 10.10.2010 16:57[!]
    To już prędzej niech Alojszyna biorą zamiast Pietrowa... ;)
    Mexi, 10.10.2010 17:00[!]
    Miałem napisać to samo co deeze, kto wie co powie szef Renault po testach Aljoszyna. Też Rosjanin, ci sami sponsorzy (?) a może jest lepszy.
    Maraz, 10.10.2010 17:06[!]
    Sponsorem Aloszyna jest Lukoil, więc trochę to nie na rękę Renault z racji współpracy z Total/Elf.
    Simi, 10.10.2010 19:02[!]
    Poza tym - Aloszyn jeszcze nie był w GP2 - nie zapominajmy o tym.

    Wielka szkoda, że Ricciardo nie zdobył tytułu - szczerze mu kibicowałem. Mimo wszystko, liczę na to, że będzie w GP2 w 2011.
    mbg, 10.10.2010 19:28[!]
    @Simi
    Aleshin ma doświadczenie 4 wyścigów (2 weekendów) w GP2: Hiszpania 2007 i Valencia 2007. Podczas pierwszego wyścigu zdobył 3 punkty. Potem było mniej różowo. A dla kogo jeździł? dla najlepszej ekipy ART. :)
    Master, 10.10.2010 20:53[!]
    RK też w GP2 nie śmigał, a talent ma nieziemski.
    pi0ter, 10.10.2010 22:47[!]
    Co tu dużo gadać, jeśli chodzi o rozstrzyganie mistrzostwa w ostatnim wyścigu sezonu, to Michaił zrobił to w najlepszym stylu z możliwych, pokazując wielkie serce, charakter i umiejętności.
    renegade, 11.10.2010 11:24[!]
    @Maraz sponsorem Aljoszyna jest Gazprom Neft.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca