|
|
|
|
|
|
Wickens wygrał pełen dramaturgii wyścig FR 3.5 na Nurburgringu | |
Robert Wickens (Carlin) wyszedł zwycięsko z fantastycznej batalii z Danielem Ricciardo (ISR) podczas sobotniego wyścigu Formuły Renault 3.5 na torze Nurburgring. W trudnych, zmieniających się warunkach atmosferycznych, obaj kierowcy okazali się klasą sami dla siebie, odjeżdżając na 23 sekundy tegorocznemu debiutantowi Kevinowi Korjusowi (Tech 1), który uzupełnił podium.
Zwycięstwo to dało Wickensowi prowadzenie w mistrzostwach. Jego kolega zespołowy Jean-Eric Vergne będzie musiał wygrać niedzielne zawody i mieć nadzieję, że Kanadyjczyk nie zdobędzie ani jednego punktu, aby odzyskać prowadzenie i mieć zagwarantowaną pokazową jazdę bolidem Formuły 1 zespołu Lotus Renault GP.
Intensywne opady deszczu 40 minut przed startem pozostawiły tor mokry pomiędzy zakrętami 12 i 15, a początkowe okrążenia okazały się obfitujące w akcję. Wickens utrzymał prowadzenie na starcie, podczas gdy Alexander Rossi (ISR) po nieco wolniejszym ruszeniu z miejsca znalazł się pod presją ze strony zespołowego kolegi – Ricciardo (po wewnętrznej) oraz Korjusa (po zewnętrznej). Ten ostatni awansował na drugie miejsce, Ricciardo wskoczył na trzecie, a Rossi spadł na czwarte.
Kałuże wody na torze pod koniec okrążenia zbiły stawkę. Ricciardo zdołał wykorzystać fakt, że Wickens jadąc na czele stawki jako pierwszy musiał badać poziom przyczepności i zdołał objąć prowadzenie. Tymczasem Vergne postanowił zaatakować Rossiego po wewnętrznej w ostatnim zakręcie. Doszło do kontaktu, obydwa samochody wpadły w poślizg i uderzyły w pitwall, kończąc tym samym udział w wyścigu. Zapadła też decyzja o wypuszczeniu na tor samochodu bezpieczeństwa, ale zanim to się stało, Ricciardo popełnił błąd w pierwszym zakręcie i oddał prowadzenie Wickensowi.
W trakcie neutralizacji jadący na siódmej pozycji Nathanael Berthon (ISR) stracił kontrolę nad samochodem na mokrej części toru i uderzył lekko w barierę z opon, kończąc udział w wyścigu. Restart nastąpił na szóstym okrążeniu i dał Ricciardo okazję do objęcia po raz kolejny prowadzenia. Australijczyk nie zmarnował jej i wyprzedził Wickensa po zewnętrznej w pierwszym zakręcie. Obaj kierowcy zaczęli następnie szybko uciekać Korjusowi, za którym jechali Cesar Ramos (Fortec), Nelson Panciatici (KMP Racing) i Fairuz Fauzy (Mofaz). Ramos dowiózł P4 do mety, Fauzy spadł w dół stawki, gdy deszcz zaczął padać w ostatnim zakręcie, a Panciatici miał wyścig obfitujący w wydarzenia i na mecie zameldował się dopiero na P18.
Moment decydujący o losach zwycięstwa w tym wyścigu miał miejsce na 14 okrążeniu, kiedy to warunki na torze zmusiły Ricciardo do pojechania szeroko na wejściu w Veedol. Wickens zrównał się wówczas kołami ze swoim rywalem na prostej start/meta, by odzyskać prowadzenie w pierwszym zakręcie. Ricciardo robił później co mógł, aby ponownie odebrać prowadzenie kierowcy rezerwowemu Marussia Virgin Racing, ale bez powodzenia – ostatecznie stracił do niego 0,671 sekundy.
•FR3.5/V8 > 2011 > Niemcy 1, Nurburgring - 5,148 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Robert Wickens | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 23 | 47:30,163 | 25 |
2. | 3 | Daniel Ricciardo | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:00,671 | 18 |
3. | 1 | Kevin Korjus (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:22,951 | 15 |
4. | 8 | Cesar Ramos (D) | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:32,235 | 12 |
5. | 12 | Albert Costa | | EPIC Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:33,372 | 10 |
6. | 16 | Andre Negrao (D) | | International Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:36,977 | 8 |
7. | 25 | Daniel Zampieri | | BVM Target | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:41,200 | 6 |
8. | 21 | Anton Niebylickij | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:41,653 | 4 |
9. | 26 | Sergio Canamasas | | BVM Target | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:43,917 | 2 |
10. | 20 | Jake Rosenzweig | | Mofaz Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:47,986 | 1 |
11. | 19 | Fairuz Fauzy | | Mofaz Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:48,602 | |
12. | 23 | Walter Grubmüller | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:54,982 | |
13. | 15 | Stephane Richelmi (D) | | International Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +0:57,224 | |
14. | 28 | Brendon Hartley | | Gravity-Charouz Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +1:09,509 | |
15. | 9 | Daniel McKenzie (D) | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 23 | +1:17,995 | |
16. | 10 | Daniel de Jong (D) | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | 1 okr. | |
17. | 24 | Danił Mowe | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 22 | 1 okr. | |
18. | 22 | Nelson Panciatici | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | 1 okr. | |
19. | 11 | Sten Pentus | | EPIC Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | 1 okr. | |
20. | 2 | Arthur Pic (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | 1 okr. | |
21. | 27 | Jan Charouz | | Gravity-Charouz Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Michael Herck | | Pons Racing | Dallara Renault 3.5 | 19 | | |
| 17 | Oliver Webb (D) | | Pons Racing | Dallara Renault 3.5 | 18 | | |
| 4 | Nathanael Berthon | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 3 | | |
| 5 | Jean-Eric Vergne | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 7 | Alexander Rossi (D) | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| |
|
Canamasas pierwotnie zajął szóste miejsce, ale otrzymał karę doliczenia 10 sekund za wyjazdy poza tor w czasie wyścigu i spadł na dziewiąte miejsce.
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|