F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WSbR: Walker przełamał dominację Martineza
    Marek Roczniak, 3 maja 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    James Walker po dwóch z rzędu nieukończonych wyścigach odniósł przełomowe zwycięstwo podczas niedzielnego wyścigu Formuły Renault 3.5 na torze Spa-Francorchamps. Kierowca P1 Motorsport przełamał jednocześnie dotychczasową dominację Marcosa Martineza (Pons) w tym sezonie, który w dzisiejszym wyścigu musiał zadowolić się piątym miejscem.

    Walker zdecydował się na dość wczesny zjazd do boksów na obowiązkowy postój, wykonując go na siódmym okrążeniu. Po nim, mając przed sobą pustą drogę, przejechał serię bardzo szybkich okrążeń, co umożliwiło mu przeskoczenie zdobywcy pole position Bertranda Baguette (Draco). Lokalny bohater musiał więc znowu zadowolić się drugim miejscem przed własną publicznością, ale tak czy inaczej zdobył w ten weekend najwięcej punktów i ogólnie zmniejszył swoją stratę do Martineza.

    Walker tuż po starcie stracił dwa miejsca w nawrocie La Source i początkowo był czwarty, ale kilka zakrętów dalej powrócił na drugie miejsce po tym, jak Miguel Molina (Ultimate) i Charles Pic (Tech 1) opóźnili zbytnio hamowanie przed Les Combes. W chwilę później dwaj kierowcy Epsilon Euskadi – Adrian Valles i Chris van der Drift zderzyli się ze sobą w Malmedy i na torze musiał pojawić się samochód bezpieczeństwa.

    O ile Walker mógł pozwolić sobie na wczesny postój, mając w zanadrzu przednie opony na wymianę, o tyle Baguette musiał założyć nowe przednie już na starcie, bowiem pierwszy zestaw przytarł podczas kwalifikacji i w wyścigu mógł już zmienić tylko tylne, co okazało się decydujące dla losów wyścigu. Na najniższym stopniu podium po raz drugi w ten weekend stanął Molina, który przetrwał wizytę na poboczu na pierwszym okrążeniu podczas walki z Picem w Les Combes.

    Tymczasem walkę o czwarte miejsce zaostrzyło w końcówce wyścigu kilka kropel deszczu. Z dużego ścisku w szykanie Bus Stop na ostatnim okrążeniu najlepiej wybrnął Rosjanin Daniil Move (P1 Motorsport), prowadząc tuż za sobą sznurek samochodów na metę (miejsca 4-7 rozdzieliła różnica zaledwie sekundy). Oliver Turvey (Carlin) zdołał wyprzedzić w ostatniej szykanie Martineza i zajął piąte miejsce, a siódmy na mecie zameldował się kolega zespołowy Brytyjczyka – Jaime Alguersuari. Turvey otrzymał jednak później karę 25 sekund za wyprzedzenie Martineza poza torem i spadł w klasyfikacji na 14 miejsce.

    Po czterech wyścigach Martinez prowadzi w mistrzostwach z przewagą ośmiu punktów nad Baguette. Kolejny wyścig WSbR FR3.5 zostanie rozegrany za trzy tygodnie w Monako i będzie to runda towarzysząca Formule 1.

    FR3.5/V8 > 2009 > Belgia 2, Spa-Francorchamps - 7,004 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 5James WalkerP1 MotorsportDallara Renault 3.52147:45,05617
    2. 11Bertrand BaguetteInternational Draco RacingDallara Renault 3.521+0:06,42117
    3. 4Miguel MolinaUltimate MotorsportDallara Renault 3.521+0:11,98311
    4. 6Danił MoweP1 MotorsportDallara Renault 3.521+0:18,0668
    5. 23Marcos MartinezPons RacingDallara Renault 3.521+0:18,9826
    6. 10Jaime AlguersuariCarlin MotorsportDallara Renault 3.521+0:19,0085
    7. 16Adrian ZauggInterwetten RacingDallara Renault 3.521+0:22,6454
    8. 28Pasquale di SabatinoRC MotorsportDallara Renault 3.521+0:23,8393
    9. 3Greg MansellUltimate MotorsportDallara Renault 3.521+0:24,3622
    10. 1Brendon HartleyTech 1 RacingDallara Renault 3.521+0:26,9841
    11. 20Sten PentusMofaz Fortec MotorsportDallara Renault 3.521+0:28,7851
    12. 12Marco BarbaInternational Draco RacingDallara Renault 3.521+0:42,898
    13. 8Francesco ProvenzanoPrema PowerteamDallara Renault 3.521+0:43,563
    14. 9Oliver TurveyCarlin MotorsportDallara Renault 3.521+0:43,745
    15. 19Fairuz FauzyMofaz Fortec MotorsportDallara Renault 3.521+0:48,144
    16. 15Tobias HegewaldInterwetten RacingDallara Renault 3.521+0:48,874
    17. 24Federico LeoPons RacingDallara Renault 3.521+0:57,682
    18. 7Julian LealPrema PowerteamDallara Renault 3.521+1:07,657
    Niesklasyfikowani
    2Charles PicTech 1 RacingDallara Renault 3.510
    17Anton NiebylickijComtec RacingDallara Renault 3.510
    21Adrian VallesEpsilon EuskadiDallara Renault 3.51
    22Chris van der DriftEpsilon EuskadiDallara Renault 3.51
    Pole position: Bertrand Baguette (Draco Racing) - 2:02,862
    Najszybsze okrążenie: James Walker (P1 Motorsport) - 2:04,030 na 10 okrążeniu
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Jenson Button, 03.05.2009 17:09[!]
    Oglądałem wyścig.Gratuluje Walkerowi
    Maraz, 03.05.2009 17:12[!]
    Turvey stracił P5 za nieprzepisowe wyprzedzenie Martineza - zaraz poprawię wyniki.
    Dasqez, 03.05.2009 21:24[!]
    Oglądałem wyścig, van der Drift zaszalał :P Hartley dość przeciętnie, podobnie jak Greg Mansell
    Damian375, 03.05.2009 23:21[!]
    Gratuluje.
    Pozdrawiam
    Jenson Button, 04.05.2009 16:07[!]
    Damian375
    Brendon Hartley-Nie notuje dobrych wyników w Wsbr i w przyszłym roku już kto inny będzie kierowcą rezerwowym RBR,chociaż ma przed sobą sezon w F3Euroseries
    Greg Mansell-Stracił już szansę na powtórzenie sukcesu ojca(tak jak jego brat)i obaj są nic nie warci
    Kamikadze2000, 04.05.2009 16:21[!]
    Witam! Jestem tu nowy.
    Wracając do tematu, myślałem, że kierowcy typu Hartley, Alguersuari, Turvey będą wymiatać, a tu cieniutko. Oczywiście są bardzo młodzi (19-20 lat), ale spodziewałem się po nich więcej. Zaskoczyła mnie z kolei forma kierowców typu Walker i Martinez, z naciskiem na tego drugiego. O ile mnie pamięć nie myli, koleś kilkukrotnie nie umiał zakwalifikować się do wyścigu serii GP2!!! A tu radzi sobie genialnie. Więc albo obsada jest strasznie słaba, albo po prostu świetnie wpasował się w bolid (biorę tą drugą opcję). Jeśli chodzi o Mansella, na razie nie ma co o nim dyskutować. W BF3 nie radził sobie wyśmienicie, a jeśli czołówka tejże serii również nie błyszczy, od niego nie ma co na razie dużo oczekiwać. Trzeba poczekać kilka wyścigów i wtedy będziemy mogli wyrazić o nim opinię. Nie uważam, aby był talentem na miarę ojca, ale być może jest dobry.
    Jenson Button, 04.05.2009 16:25[!]
    Witam cię Kamikadze2000 i ja też się spodziewałem że Hartley i Alguersuari będą najlepsi.I to że są bardzo młodzi to tylko świadczy że im wcześniej tym lepiej
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca