|
|
|
|
|
|
WSbR: Walker przełamał dominację Martineza | |
James Walker po dwóch z rzędu nieukończonych wyścigach odniósł przełomowe zwycięstwo podczas niedzielnego wyścigu Formuły Renault 3.5 na torze Spa-Francorchamps. Kierowca P1 Motorsport przełamał jednocześnie dotychczasową dominację Marcosa Martineza (Pons) w tym sezonie, który w dzisiejszym wyścigu musiał zadowolić się piątym miejscem.
Walker zdecydował się na dość wczesny zjazd do boksów na obowiązkowy postój, wykonując go na siódmym okrążeniu. Po nim, mając przed sobą pustą drogę, przejechał serię bardzo szybkich okrążeń, co umożliwiło mu przeskoczenie zdobywcy pole position Bertranda Baguette (Draco). Lokalny bohater musiał więc znowu zadowolić się drugim miejscem przed własną publicznością, ale tak czy inaczej zdobył w ten weekend najwięcej punktów i ogólnie zmniejszył swoją stratę do Martineza.
Walker tuż po starcie stracił dwa miejsca w nawrocie La Source i początkowo był czwarty, ale kilka zakrętów dalej powrócił na drugie miejsce po tym, jak Miguel Molina (Ultimate) i Charles Pic (Tech 1) opóźnili zbytnio hamowanie przed Les Combes. W chwilę później dwaj kierowcy Epsilon Euskadi – Adrian Valles i Chris van der Drift zderzyli się ze sobą w Malmedy i na torze musiał pojawić się samochód bezpieczeństwa.
O ile Walker mógł pozwolić sobie na wczesny postój, mając w zanadrzu przednie opony na wymianę, o tyle Baguette musiał założyć nowe przednie już na starcie, bowiem pierwszy zestaw przytarł podczas kwalifikacji i w wyścigu mógł już zmienić tylko tylne, co okazało się decydujące dla losów wyścigu. Na najniższym stopniu podium po raz drugi w ten weekend stanął Molina, który przetrwał wizytę na poboczu na pierwszym okrążeniu podczas walki z Picem w Les Combes.
Tymczasem walkę o czwarte miejsce zaostrzyło w końcówce wyścigu kilka kropel deszczu. Z dużego ścisku w szykanie Bus Stop na ostatnim okrążeniu najlepiej wybrnął Rosjanin Daniil Move (P1 Motorsport), prowadząc tuż za sobą sznurek samochodów na metę (miejsca 4-7 rozdzieliła różnica zaledwie sekundy). Oliver Turvey (Carlin) zdołał wyprzedzić w ostatniej szykanie Martineza i zajął piąte miejsce, a siódmy na mecie zameldował się kolega zespołowy Brytyjczyka – Jaime Alguersuari. Turvey otrzymał jednak później karę 25 sekund za wyprzedzenie Martineza poza torem i spadł w klasyfikacji na 14 miejsce.
Po czterech wyścigach Martinez prowadzi w mistrzostwach z przewagą ośmiu punktów nad Baguette. Kolejny wyścig WSbR FR3.5 zostanie rozegrany za trzy tygodnie w Monako i będzie to runda towarzysząca Formule 1.
•FR3.5/V8 > 2009 > Belgia 2, Spa-Francorchamps - 7,004 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 5 | James Walker | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | 47:45,056 | 17 |
2. | 11 | Bertrand Baguette | | International Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:06,421 | 17 |
3. | 4 | Miguel Molina | | Ultimate Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:11,983 | 11 |
4. | 6 | Danił Mowe | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:18,066 | 8 |
5. | 23 | Marcos Martinez | | Pons Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:18,982 | 6 |
6. | 10 | Jaime Alguersuari | | Carlin Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:19,008 | 5 |
7. | 16 | Adrian Zaugg | | Interwetten Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:22,645 | 4 |
8. | 28 | Pasquale di Sabatino | | RC Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:23,839 | 3 |
9. | 3 | Greg Mansell | | Ultimate Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:24,362 | 2 |
10. | 1 | Brendon Hartley | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:26,984 | 1 |
11. | 20 | Sten Pentus | | Mofaz Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:28,785 | 1 |
12. | 12 | Marco Barba | | International Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:42,898 | |
13. | 8 | Francesco Provenzano | | Prema Powerteam | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:43,563 | |
14. | 9 | Oliver Turvey | | Carlin Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:43,745 | |
15. | 19 | Fairuz Fauzy | | Mofaz Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:48,144 | |
16. | 15 | Tobias Hegewald | | Interwetten Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:48,874 | |
17. | 24 | Federico Leo | | Pons Racing | Dallara Renault 3.5 | 21 | +0:57,682 | |
18. | 7 | Julian Leal | | Prema Powerteam | Dallara Renault 3.5 | 21 | +1:07,657 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 2 | Charles Pic | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 10 | | |
| 17 | Anton Niebylickij | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 10 | | |
| 21 | Adrian Valles | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 1 | | |
| 22 | Chris van der Drift | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 1 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|