|
|
|
|
|
|
Roberto Merhi zwycięzcą pierwszego wyścigu WSbR na Hungaroringu | |
Roberto Merhi zwyciężył we wspaniałym stylu pierwszy, mokry wyścig World Series by Renault na torze Hungaroring.
Hiszpan zaliczył fantastyczny start z siódmego pola, dzięki któremu po pierwszym okrążeniu jechał na drugiej pozycji. Podczas następnych kółek, 23-latek przypuszczał ataki na zdecydowanie wolniejszego od siebie Oliviera Rowlanda, jednakże jego próby z reguły kończyły się wypadaniem na pobocze za pierwszym zakrętem.
Mimo to Merhi na siódmym kółku wykorzystał błąd Brytyjczyka, który na dohamowaniu do pierwszego wirażu utracił kontrolę nad tyłem i wypadł na pobocze. Od tamtej pory zawodnik Zeta Corse prezentował nieprawdopodobne tempo i zameldował się na mecie z przewagą prawie 30 sekund.
Druga lokata przypadła Pierre Gasly'emu, który w ostatnim zakręcie na ostatnim okrążeniu wyprzedził trzeciego na mecie Oliviera Rowlanda. Ponadto Francuz ustanowił na tym kółku najszybsze okrążenie wyścigu. Czwarta lokata przypadła liderowi mistrzostw – Carlosowi Sainz Jr, który do dzisiejszej rywalizacji startował dopiero z czternastego pola.
Piąty był Mathieu Vaxiviere, szósty Will Stevens, natomiast siódmy Marco Sorensen, który w końcówce musiał odpierać zaciekłe ataki Normana Nato, finiszującego ostatecznie na ósmej lokacie. Pierwszą dziesiątkę zamknęli debiutujący w WSbR podczas tej rundy Esteban Ocon oraz Jazeman Jaafar.
•FR3.5/V8 > 2014 > Węgry 1, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 22 | Roberto Merhi (D) | | Zeta Corse | Dallara T12 Renault | 22 | 42:28,622 | 25 |
2. | 7 | Pierre Gasly (D) | | Arden Motorsports | Dallara T12 Renault | 22 | +0:29,156 | 18 |
3. | 4 | Oliver Rowland (D) | | Fortec Motorsports | Dallara T12 Renault | 22 | +0:29,412 | 15 |
4. | 1 | Carlos Sainz | | DAMS | Dallara T12 Renault | 22 | +0:33,993 | 12 |
5. | 16 | Mathieu Vaxiviere (D) | | Lotus | Dallara T12 Renault | 22 | +0:53,532 | 10 |
6. | 11 | Will Stevens | | Strakka Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:03,230 | 8 |
7. | 9 | Marco Sorensen | | Tech 1 Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:10,670 | 6 |
8. | 2 | Norman Nato | | DAMS | Dallara T12 Renault | 22 | +1:12,925 | 4 |
9. | 28 | Esteban Ocon (D) | | Comtec Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:18,206 | 2 |
10. | 17 | Jazeman Jaafar | | ISR Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:22,232 | 1 |
11. | 6 | Luca Ghiotto (D) | | Draco Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:22,959 | |
12. | 25 | Oscar Tunjo | | Pons Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:23,797 | |
13. | 21 | Roman Mawłanow (D) | | Zeta Corse | Dallara T12 Renault | 22 | +1:25,901 | |
14. | 3 | Siergiej Sirotkin | | Fortec Motorsports | Dallara T12 Renault | 22 | +1:27,049 | |
15. | 15 | Marlon Stockinger | | Lotus | Dallara T12 Renault | 22 | +1:27,519 | |
16. | 26 | Meindert van Buuren (D) | | Pons Racing | Dallara T12 Renault | 22 | +1:41,881 | |
17. | 19 | Beitske Visser (D) | | AV Formula | Dallara T12 Renault | 22 | +1:49,193 | |
18. | 27 | Cameron Twynham (D) | | Comtec Racing | Dallara T12 Renault | 21 | 1 okr. | |
19. | 8 | William Buller | | Arden Motorsports | Dallara T12 Renault | 21 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 20 | Zoel Amberg | | AV Formula | Dallara T12 Renault | 17 | | |
| 5 | Pietro Fantin | | Draco Racing | Dallara T12 Renault | 4 | | |
| 10 | Nicholas Latifi (D) | | Tech 1 Racing | Dallara T12 Renault | 3 | | |
| 12 | Matias Laine | | Strakka Racing | Dallara T12 Renault | 2 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|