|
|
|
|
|
|
Aloszyn wygrał sobotni wyścig FR3.5 w Belgii (aktualizacja) | |
Michaił Aloszyn odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie w Formule Renault 3.5, prowadząc od startu do mety w sobotnim wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Jedyny kierowcą, który nadążał za tempem Rosjanina był zawodnik Tech 1 Racing – Brendon Hartley, jednak pasjonująca walka o prowadzenie zakończyła się zatrzymaniem jego bolidu na torze na 16 okrążeniu.
Po stracie pozycji na rzecz Hartleya, gdy został wyprzedzony na szykanie Bus Stop na trzecim okrążeniu, Sten Pentus odzyskał drugie miejsce po odpadnięciu z wyścigu Nowozelandczyka. Estończykowi pozostała wówczas samotna jazda do końca wyścigu, który ukończył sześć sekund za zwycięzcą.
„Brendon był bardzo szybki, szybszy ode mnie” – powiedział Aloszyn. „Dziś rano miałem gorączkę na poziomie 38,5 stopni, więc naprawdę nie czułem się dobrze i w momentach, gdy był naprawdę blisko mnie musiałem utrzymać koncentrację na 100%. Jestem bardzo zadowolony z pracy, jaką wykonał zespół i również z tego, że nie popełniłem błędów w wyścigu”.
Dramatyczna walka o trzecią pozycję ożywiła wyścig na ostatnich okrążeniach – miejsca od trzeciego do siódmego na mecie zmieściły się w dwóch sekundach. Stefano Coletti po pasjonującej walce odparł ataki Antona Niebylickija oraz mistrza Formuły Renault 2.0 Eurocup – Alberta Costy. „Myślę, że chciałbym być chory, jak Michaił, jeśli to sprawia, że jesteś tak szybki!” – powiedział Coletti.
„Miałem tutaj poważny wypadek w GP2 w zeszłym roku i uzyskany rezultat jest dobry dla mojej pewności siebie, ponieważ ludzie zaczynali mówić, że moje gorsze rezultaty są spowodowane wypadkiem. To były szalone dwa okrążenia. Miałem duży problem z lewym tyłem i dlatego moje tempo spowolniało się w czasie wyścigu. Niestety popełniłem dwa błędy, które pozwoliły najpierw Niebylickijowi, a później Coście zbliżyć się do mnie. To była jazda na limicie, jednak musisz to robić, jeśli chcesz finiszować na podium”.
W pierwszym występie na torze w Ardenach, Jon Lancaster przeskoczył z 11 miejsca na 5 pozycję, przed Niebylickija. Nathanael Berthon nie dał rady dowieźć do mety pozycji z pierwszego rzędu na starcie. Francuz pojechał za szeroko na wyjściu z La Source i szybko stracił pozycję na rzecz Pentusa oraz Hartleya. Podczas gdy Aloszyn prowadził przed pogonią czterech bolidów, dzień dla Berthona skończył się po tym, jak został wprawiony w poślizg przez Niebylickija na wejściu w La Source na trzecim okrążeniu. Podczas tego etapu wyścigu Hartley był najszybszym kierowcą na torze, odjeżdżając sekundę na okrążeniu Pentusowi oraz zbliżając się do Aloszyna o 0,6 sekundy na kółku.
Dodatkowo z powodu nie dojechania Hartleya do mety, ekipa Tech 1 Racing spadła na drugą pozycję w klasyfikacji kierowców. Po incydencie w kwalifikacjach poprzedni lider klasyfikacji mistrzostw – Daniel Ricciardo dał radę finiszować na 13 pozycji po starcie z 23 miejsca. Australijczyk jest teraz trzy punkty za Aloszynem, który zgromadził 30 punktów w mistrzostwach, a Pentus jest na trzeciej pozycji z 22 oczkami na koncie.
Aktualizacja: Po wyścigu Lancaster i Niebylickij otrzymali kary doliczenia 10 sekund do końcowego rezultatu. Ten pierwszy za nie uwzględnianie ograniczeń toru (ścinanie szykany w czasie walki z innym kierowcą), a drugi za spowodowanie kolizji z Berthonem w nawrocie La Source. W efekcie Lancaster spadł z 5 na 9 pozycję, a Niebylickij z 6 na 10.
•FR3.5/V8 > 2010 > Belgia 1, Spa-Francorchamps - 7,004 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Michaił Aloszyn | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 22 | 46:26,663 | 15 |
2. | 23 | Sten Pentus | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:06,105 | 12 |
3. | 18 | Stefano Coletti (D) | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:18,895 | 10 |
4. | 15 | Albert Costa (D) | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:19,231 | 8 |
5. | 17 | Greg Mansell | | Comtec Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:20,498 | 6 |
6. | 11 | Federico Leo | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:21,166 | 5 |
7. | 5 | Walter Grubmüller (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:24,785 | 4 |
8. | 6 | Jan Charouz (D) | | P1 Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:29,668 | 3 |
9. | 24 | Jon Lancaster | | Fortec Motorsport | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:30,053 | 2 |
10. | 27 | Anton Niebylickij | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:30,174 | 1 |
11. | 2 | Julian Leal | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:30,992 | |
12. | 12 | Daniel Zampieri (D) | | Pons | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:31,891 | |
13. | 8 | Daniel Ricciardo (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:32,198 | |
14. | 4 | Jake Rosenzweig (D) | | Carlin | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:38,972 | |
15. | 16 | Keisuke Kunimoto | | Epsilon Euskadi | Dallara Renault 3.5 | 22 | +0:39,403 | |
16. | 9 | Danił Mowe | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 22 | +1:16,605 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 7 | Brendon Hartley | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 3.5 | 16 | | |
| 10 | Nelson Panciatici (D) | | Lotus Racing Junior Team | Dallara Renault 3.5 | 12 | | |
| 1 | Nathanael Berthon (D) | | Draco Racing | Dallara Renault 3.5 | 11 | | |
| 28 | Victor Garcia (D) | | KMP Racing | Dallara Renault 3.5 | 4 | | |
| 25 | Esteban Guerrieri | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 26 | Filip Salaquarda | | ISR Racing | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 29 | Bruno Mendez (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| 30 | Sergio Canamasas (D) | | FHV Interwetten.com | Dallara Renault 3.5 | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|