|
|
|
|
|
|
Piąte miejsce dla Kubicy w wyścigu WSbR w Monako | |
Robert Kubica (Epsilon Euskadi) na mecie dzisiejszego wyścigu World Series by Renault w Monako zameldował się na piątej pozycji, ulegając startującemu zza jego pleców francuskiemu kierowcy z zespołu KTR, Tristanowi Gommendy'emu. Był to więc nieco słabszy występ naszego kierowcy niż przed trzema tygodniami na belgijskim torze Zolder, jednak nadal potwierdzający dosyć równą i zarazem wysoką formę Polaka. Następstwem tego jest powiększenie przewagi w klasyfikacji generalnej kierowców nad nie dopuszczonym do wyścigu w Monako za wybryki na czwartkowych treningach Andreasem Zuberem do ośmiu punktów, a zatem jest się z czego cieszyć.
Oficjalny komunikat prasowy podsumowujący występ Krakowianina na torze w Monako:
W towarzyszącym Grand Prix Monako Formuły 1 wyścigu World Series by Renault jedyny Polak startujący w tej serii, Robert Kubica, zajął bardzo dobre piąte miejsce. Punkty zdobyte przez debiutującego na wymagających ulicach księstwa Polaka pozwoliły mu umocnić się na pozycji lidera klasyfikacji mistrzowskiej.
Uliczny wyścig, jedyne zawody poza Grand Prix F1 rozgrywane w niedzielę na torze Monako wygrał zdobywca pole position, Christian Montanari (zespół Draco). Jeżdżący w zespole Epsilon Euskadi Robert Kubica utrzymał po starcie wywalczoną w kwalifikacjach czwartą pozycję. Wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa (obsługa toru musiała usunąć stojący w niebezpiecznym miejscu uszkodzony samochód marokańskiego kierowcy Mehdiego Bennaniego) spowodował, że siedem okrążeń przed końcem liczącego 25 kółek wyścigu różnice pomiędzy kierowcami zostały zniwelowane. Po restarcie zmagający się z tracącym moc samochodem Robert Kubica bronił się przed atakami Tristana Gommendy'ego i ostatecznie uległ doświadczonemu Francuzowi na ostatnim okrążeniu.
Sześć punktów zdobytych w Monako daje zwycięzcy z Zolder dziesięć punktów przewagi nad wiceliderem klasyfikacji World Series by Renault, Andreasem Zuberem (zespół Carlin).
Robert Kubica:
„Tak naprawdę szanse na podium straciłem już w kwalifikacjach – z drugiego rzędu trudno na tak wąskim i krętym torze przebić się wyżej. W dodatku usterka układu elektronicznego sterującego pracą silnika uniemożliwiła mi jakiekolwiek próby ataku. Silnik momentami tracił moc, aż w końcu na ostatnim okrążeniu wyprzedził mnie Tristan Gommendy.
Mimo to jestem zadowolony ze swojego debiutu na ulicach Monako. Przede mną uplasowali się doświadczeni kierowcy, mający dużo dłuższy staż w samochodach tej klasy. Z drugiej strony zawodnicy ze ścisłej czołówki przyjechali na metę za mną lub w ogóle nie zdobyli punktów, co pozwoliło mi zwiększyć przewagę w klasyfikacji mistrzostw. To bardzo ważne, bo skupiam się przede wszystkim na walce o tytuł mistrzowski a nie na wynikach poszczególnych wyścigów”.
•FR3.5/V8 > 2005 > Monako, Monte Carlo - 3,340 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 19 | Christian Montanari | | Draco Multiracing USA | Dallara 3.5 Renault | 25 | 38:32,231 | 15 |
2. | 14 | Jaap van Lagen | | KTR | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:02,537 | 12 |
3. | 5 | Adrian Valles | | Pons Racing | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:02,896 | 10 |
4. | 15 | Tristan Gommendy | | KTR | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:04,000 | 8 |
5. | 8 | Robert Kubica | | Epsilon Euskadi | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:04,948 | 6 |
6. | 9 | Enrico Toccacelo | | Victory Engineering SpA | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:05,346 | 5 |
7. | 20 | Damien Pasini | | Cram Competition | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:06,031 | 4 |
8. | 29 | Daniel la Rosa | | Interwetten.com | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:06,694 | 3 |
9. | 17 | Ryo Fukuda | | DHG Saulnier Racing | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:07,611 | 2 |
10. | 16 | Simon Pagenaud | | DHG Saulnier Racing | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:08,232 | 1 |
11. | 6 | Celso Miguez | | Pons Racing | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:09,997 | |
12. | 4 | Will Power | | Carlin Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:11,227 | |
13. | 27 | Patrick Pilet | | Jenzer Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:21,099 | |
14. | 21 | Eric Salignon | | Cram Competition | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:22,526 | |
15. | 1 | Giorgio Mondini | | EuroInternational | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:22,769 | |
16. | 30 | Sven Barth | | Interwetten.com | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:25,046 | |
17. | 12 | Ivan Bellarosa | | Avelon Formula | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:27,502 | |
18. | 10 | Tomas Kostka | | Victory Engineering SpA | Dallara 3.5 Renault | 25 | +0:27,716 | |
19. | 22 | Alex Lloyd | | DAMS | Dallara 3.5 Renault | 24 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 32 | Giovanni Tedeschi | | RC Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 16 | | |
| 11 | Mehdi Bennani | | Avelon Formula | Dallara 3.5 Renault | 16 | | |
| 24 | Milos Pavlovic | | GD Racing | Dallara 3.5 Renault | 10 | | |
| 7 | Felix Porteiro | | Epsilon Euskadi | Dallara 3.5 Renault | 7 | | |
| 25 | Frederic Vervisch | | GD Racing | Dallara 3.5 Renault | 1 | | |
| 31 | Karun Chandhok | | RC Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 1 | | |
| 18 | Markus Winkelhock | | Draco Multiracing USA | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 3 | Andreas Zuber | | Carlin Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| 28 | Colin Fleming | | Jenzer Motorsport | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| 23 | Pastor Maldonado | | DAMS | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| 2 | Matteo Meneghello | | EuroInternational | Dallara 3.5 Renault | 0 | | |
| |
Pole position: Christian Montanari (Draco Multiracing USA) - 1:25,465 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Enrico Toccacelo (Victory Engineering) - 0:00,000 (+1 pkt.) Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
| | | | | P. | Kierowca | Narodowość | Zespół | Punkty |
|
Klasyfikacja generalna kierowców po wyścigu w Monako (Top 10) | |
1. | Robert Kubica | Polska | Epsilon Euskadi | 32 |
2. | Andreas Zuber | Austria | Carlin Motosport | 24 |
3. | Enrico Toccacelo | Włochy | Victory Engineering | 22 |
4. | Adrian Valles | Hiszpania | Pons Racing | 20 |
5. | Christian Montanari | San Marino | Draco Multiracing | 20 |
6. | Tristan Gommendy | Francja | KTR | 16 |
7. | Jaap Van Lagen | Holandia | KTR | 13 |
8. | Simon Pagenaud | Francja | DHG Saulnier Racing | 12 |
9. | Markus Winkelhock | Niemcy | Draco Multiracing Usa | 11 |
10. | Damien Pasini | Francja | CRAM Competition | 10 |
| |
|
|
| | | | | P. | Zespół | Narodowość | Punkty |
|
Klasyfikacja generalna zespołów po wyścigu w Monako (Top 10) | |
1. | Epsilon Euskadi | Hiszpania | 40 |
2. | KTR | Belgia | 37 |
3. | Draco Multiracing Usa | Włochy | 31 |
4. | Carlin Motosport | Wielka Brytania | 25 |
5. | Victory Engineering | Włochy | 22 |
6. | Pons Racing | Hiszpania | 20 |
7. | DHG Saulnier Racing | Francja | 19 |
8. | CRAM Competition | Włochy | 10 |
9. | Jenzer Motorsport | Szwajcaria | 5 |
10. | Interwetten.com | Austria | 3 |
| |
|
|
Źródło: Renault-Sport.com, Proximus – Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|