|
|
|
|
|
|
Quaife-Hobbs wystartuje z pole position do domowego wyścigu GP3 | |
Adrian Quaife-Hobbs zdobył swoje pierwsze pole position w tegorocznym sezonie GP3 Series na torze Silverstone w porannych sobotnich kwalifikacjach.
Zwycięzca wyścigu z Walencji wskoczył na czoło stawki po pasjonującej batalii o wygranie czasówki, która rozgorzała na dobre po minięciu półmetka sesji. Po piątkowych jazdach w mokrych warunkach, jakie panowały podczas obydwu treningów, dzisiaj tor Silverstone był suchy od samego początku, tak więc szybko poprawiał się poziom przyczepności.
Quaife-Hobbs (Manor) był najszybszy na początku kwalifikacji, walcząc wówczas z Brytyjczykiem Lewisem Williamsonem (MW Arden). Po zjeździe do alei serwisowej w celu założenia drugiego kompletu nowych opon, kolejność była następująca: Williamson, Quaife-Hobbs i Alexander Sims (Status).
Pozycje zmieniały się bardzo szybko, dzięki coraz lepszemu nagumowaniu toru. Williamson wyglądał na faworyta do zdobycia pierwszego pola, jako że na kilka minut przed końcem był o 0,6s szybszy od reszty zawodników. Jednakże Quaife-Hobbs znacznie poprawił swój rezultat i z czasem 1:51,190 oraz przewagą 0,3s nad pozostałymi kierowcami wygrał czasówkę.
Najlepszy z reszty okazał się James Calado reprezentujący barwy Lotus ART, któremu cofnięta została kara obniżenia pozycji startowej o 10 pól za nieprzestrzeganie żółtej flagi w treningach. Wystartuje on zatem z drugiego miejsca, a drugim rzędzie ustawią się Williamson i jego partner oraz jednocześnie lider mistrzostw Mitch Evans. Na miejscach 5-7 zakwalifikowali się Sims, Nico Muller (Jenzer) i Valtteri Bottas (ART). Nigel Melker (Mucke) i Rio Haryanto (Manor) zajęli kolejne miejsca, ale wystartują z niższych pól z powodu otrzymanych kar po treningach.
•Wyniki kwalifikacji do sobotniego wyścigu | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata |
|
1. | Adrian Quaife-Hobbs | Manor | 1:51,190 | |
2. | James Calado | ART | 1:51,576 | +0,386 |
3. | Lewis Williamson | MW Arden | 1:51,600 | +0,410 |
4. | Mitch Evans | MW Arden | 1:51,790 | +0,600 |
5. | Alexander Sims | Status | 1:51,847 | +0,657 |
6. | Nico Muller | Jenzer | 1:51,889 | +0,699 |
7. | Valtteri Bottas | ART | 1:51,921 | +0,731 |
8. | Nigel Melker | RSC Mucke | 1:51,927 | +0,737 |
9. | Rio Haryanto | Manor | 1:51,932 | +0,742 |
10. | Tom Dillmann | Addax | 1:51,992 | +0,802 |
11. | Antonio Felix da Costa | Status | 1:52,252 | +1,062 |
12. | Michael Christensen | RSC Mucke | 1:52,319 | +1,129 |
13. | Gabby Chaves | Addax | 1:52,371 | +1,181 |
14. | Aaro Vainio | Tech 1 | 1:52,439 | +1,249 |
15. | Tamas Pal Kiss | Tech 1 | 1:52,445 | +1,255 |
16. | Matias Laine | Manor | 1:52,450 | +1,260 |
17. | Simon Trummer | MW Arden | 1:52,504 | +1,314 |
18. | Maxim Zimin | Jenzer | 1:52,633 | +1,443 |
19. | Nick Yelloly | Atech | 1:52,678 | +1,488 |
20. | Vittorio Ghirelli | Jenzer | 1:52,741 | +1,551 |
21. | Iwan Łukaszewicz | Status | 1:52,782 | +1,592 |
22. | Marlon Stockinger | Atech | 1:52,826 | +1,636 |
23. | Daniel Morad | Carlin | 1:52,855 | +1,665 |
24. | Luciano Bacheta | RSC Mucke | 1:52,856 | +1,666 |
25. | Dean Smith | Addax | 1:52,936 | +1,746 |
26. | Pedro Nunes | ART | 1:52,943 | +1,753 |
27. | Thomas Hylkema | Tech 1 | 1:54,018 | +2,828 |
28. | Zoel Amberg | Atech | 1:54,049 | +2,859 |
29. | Leonardo Cordeiro | Carlin | 1:54,789 | +3,599 |
30. | Conor Daly | Carlin | 1:54,835 | +3,645 |
| |
|
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|