|
|
|
|
|
|
Bottas odniósł pierwsze zwycięstwo w GP3 w sprincie w Niemczech | |
Valtteri Bottas odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP3 w deszczowym drugim wyścigu na torze Nurburgring, prowadząc od pierwszego okrążenia.
Kierowca ART wystartował w piorunującym tempie i potrzebował zaledwie siedmiu zakrętów na przesunięcie się z szóstej na pierwszą lokatę. Następnie zbudował ponad pięciosekundową przewagę nad startującym z pole position Tamasem Palem Kissem, który drugą pozycję utrzymywał do czwartego okrążenia, kiedy to został wyprzedzony przez Alexandra Simsa.
Sims, który wyścig rozpoczął na dwunastym miejscu, następnie rozpoczął zmniejszanie straty do swego byłego kolegi zespołowego z F3 Euro Series i do dwunastego okrążenia różnica pomiędzy dwójką liderów spadła poniżej granicy dwóch sekund. Lider mistrzostw kolejne kółko przejechał jednak w wolniejszym tempie, co dało Bottasowi wystarczający zapas czasu, by utrzymać prowadzenie.
Sims podczas ostatnich kilku okrążeń również znajdował się pod presją, kiedy został doścignięty przez Nigela Melkera. Kierowca RSC Mucke z podjęciem ataku zwlekał aż do ostatniego okrążenia, lecz Sims obronił pozycję w szykanie i Holender został zmuszony do opuszczenia toru i skorzystania z asfaltowego pobocza.
Kiss wyścig ukończył ostatecznie na czwartym miejscu, a na kolejnej pozycji do mety dojechał Tom Dillmann, który do wyścigu ruszył z 22 pola. Ostatni punkt zdobył James Calado, który w podobnym stylu musiał przedzierać się przez stawkę. Brytyjczyk spadł na koniec stawki po kolizji z Aaro Vainio, kiedy to obaj zawodnicy walczyli o trzecią lokatę pod koniec pierwszego okrążenia.
Drugi z kierowców ART zdołał jednak powrócić na premiowaną punktami pozycję, wyprzedzając Nico Mullera na końcowych metrach przedostatniego okrążenia. Vainio stracił panowanie nad bolidem zaledwie kilka zakrętów po kontakcie z Calado, a następnie sędziowie nałożyli na niego karę przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Brytyjczykiem. Fin swój przejazd zakończył ostatecznie na trzynastej pozycji.
•GP3 Series > 2011 > Niemcy 2, Nürburgring - 5,148 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Valtteri Bottas (D) | | Lotus ART | Dallara Renault 2.2 | 14 | 30:25,297 | 6 |
2. | 4 | Alexander Sims (D) | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:01,473 | 5 |
3. | 31 | Nigel Melker | | RSC Mucke Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:02,717 | 4 |
4. | 19 | Tamas Pal Kiss (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:21,550 | 3 |
5. | 23 | Tom Dillmann (D) | | Addax Team | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:24,379 | 2 |
6. | 3 | James Calado (D) | | Lotus ART | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:32,578 | 1 |
7. | 7 | Nico Muller | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:34,073 | |
8. | 14 | Conor Daly (D) | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:39,255 | |
9. | 21 | Nick Yelloly (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:44,551 | |
10. | 11 | Rio Haryanto | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:46,898 | |
11. | 9 | Vittorio Ghirelli | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:49,147 | |
12. | 30 | Michael Christensen | | RSC Mucke Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:50,967 | |
13. | 17 | Aaro Vainio (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:51,244 | |
14. | 28 | Lewis Williamson (D) | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:54,054 | |
15. | 8 | Maksim Zimin (D) | | Jenzer Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:56,964 | |
16. | 27 | Simon Trummer | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 14 | +0:59,224 | |
17. | 24 | Gabby Chaves (D) | | Addax Team | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1:00,668 | |
18. | 6 | Iwan Łukaszewicz | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1:03,961 | |
19. | 16 | Leonardo Cordeiro | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1:11,060 | |
20. | 22 | Zoel Amberg (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1:18,562 | |
21. | 15 | Callum MacLeod (D) | | Carlin | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1:18,647 | |
22. | 26 | Mitch Evans (D) | | MW Arden | Dallara Renault 2.2 | 14 | +1:42,208 | |
23. | 12 | Matias Laine (D) | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 14 | +2:04,432 | |
24. | 18 | Thomas Hylkema (D) | | Tech 1 Racing | Dallara Renault 2.2 | 13 | 1 okr. | |
25. | 29 | Luciano Bacheta (D) | | RSC Mucke Motorsport | Dallara Renault 2.2 | 13 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 1 | Pedro Nunes | | Lotus ART | Dallara Renault 2.2 | 11 | | |
| 5 | Antonio Felix da Costa | | Status Grand Prix | Dallara Renault 2.2 | 7 | | |
| 10 | Adrian Quaife-Hobbs | | Marussia Manor Racing | Dallara Renault 2.2 | 5 | | |
| 25 | Dean Smith | | Addax Team | Dallara Renault 2.2 | 1 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 20 | Marlon Stockinger (D) | | Atech CRS GP | Dallara Renault 2.2 | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|