F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Nowe silniki w GP3 od 2013 roku
    etcetra, 6 czerwca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    W przyszłym roku bolidy serii GP3 zostaną wyposażone w nowe, mocniejsze silniki. 280-konna jednostka zostanie zastąpiona silnikiem o mocy 400 koni mechanicznych, co ma pozwolić serii na przeskoczenie Formuły 3.

    Wykorzystywane jak do tej pory podwozie GP3/10 zaprojektowane przez Dallarę nadal pozostanie w użytku, jednak zmianom ulegną nos, sekcje boczne oraz pokrywa silnika.

    Dyrektor zarządzający GP3, Bruno Michel, w następujący sposób odniósł się do kwestii nowego samochodu: „Kiedy zaczęliśmy myśleć o kolejnej generacji naszego bolidu oparliśmy nasz projekt na tym, co dało nam sukces na samym początku, czyli taniej konstrukcji, która w jak najlepszy sposób przystosuje młodych kierowców do wysokiego poziomu docisku oraz specyfiki opon, których doświadczą w GP2 i Formule 1. Oczywiście dodalismy również dwa istotne parametry: chcemy, aby nasz samochód miał więcej mocy oraz pragniemy uczynić go jeszcze bardziej selektywnym narzędziem edukacyjnym dla młodych kierowców, którzy wiąża swoją przyszłość z wyższymi kategoriami wyścigów”.

    Michel dodał, że zmiany zostaną wprowadzone z troską o koszty poniesione przez zespoły, dlatego też uniknięto użycia całkiem nowego podwozia: „Wydatki pozostaną na poziomie zbliżonym do obecnego, ale nowy samochód będzie znacznie mocniejszy i bardziej dopracowany. Modyfikacje bolidów zostaną wprowadzone w formie gotowych zestawów części, pozwoli to zaoszczędzić zespołom wiele pieniędzy, gdyż nie będą zmuszone do zakupu nowego podwozia”.

    Dyrektor wyraził również opinię co do wielkości stawki: „Planujemy utrzymać liczbę 9 zespołów oraz maksymalnie 27 samochodów na starcie nowego sezonu. Uważamy, że grupa 30 aut była zbyt duża, a obecne rozwiązanie wydaje nam się idealne dla serii. Zespoły, które chciałyby dołączyć do nas na kolejne trzy lata są mile widziane i mogą przesyłać swoje zgłoszenia już dziś”.

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Ferrarif1, 06.06.2012 21:43[!]
    no i to mi się podoba - wzmacniać a nie ograniczać !
    mrxns, 06.06.2012 21:50[!]
    Moim zdaniem powinno się stworzyć serie konkurencyjna dla F1,bo obecnie FIA stworzyła sobie monopol i każda inna seria poza F1 traktowana jest po macoszemu.
    Myślę, że nie dużo by kosztowało np. wzmocnienie silnika i poprawa aerodynamiki w FR 3.5, a nawet przy słabej aerodynamice silnik o mocy 800-900 KM przyspieszył by te bolidy na miarę F1.
    Kamikadze2000, 06.06.2012 22:47[!]
    Tak jest!!! :))

    @mrxns - nie mogą powstac serie konkurencyjne dla F1, ponieważ Formuła 1 to najlepsza seria wyścigowa świata! To absolutny szczyt sportów motorowych. To tak, jakby w skokach narciarskich stworzyc konkurencyjne zawody dla PŚ. Pzdr ;)
    gnodeb, 07.06.2012 11:14[!]
    To inne serie nie podlegają naciskom o obniżaniu kosztów, mocy, ilości cylindrów, zużycia paliwa, przejazdom przez pitlane na silniku el.? Ciekawi mnie dlaczego?

    To niemiłe z mojej strony, że pomyślałem o pieniądzach, bo przecież ekolodzy myślą o losie Matki Natury, nie o garncach złota które krążą wokół Formuły 1.
    krzysiek_aleks, 07.06.2012 14:10[!]
    @mrxns
    A IndyCar to co?
    Kamikadze2000, 07.06.2012 14:27[!]
    @gnodeb - ale przecież te przedsionkowe serie są dużo tańsze! Jednakowe podwozia i silniki, ograniczone pole manewru w dziedzinie inżynierii. Nie porównuj nawet do "studni bez dna", zwanej Formułą 1! ;]
    korekPL, 07.06.2012 22:12[!]
    Na GP3 i GP2 stać tylko bogaczy, start w GP3 jest kilka krotnie droższy niż w F3 ES, podobnie GP2 jest dużo droższe od WSbR.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca