F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Calado odniósł pierwsze zwycięstwo w GP3
    Marek Roczniak, 26 czerwca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    James Calado (Lotus ART) wykorzystał start z pole position dzięki odwróceniu pierwszej ósemki na mecie sobotniego wyścigu do odniesienia pierwszego zwycięstwa w GP3 Series dzisiejszego poranka na ulicach Walencji. Brytyjczyk prowadził od startu do mety, sukcesywnie powiększając przewagę nad resztą stawki, by wygrać z przewagą ponad czterech sekund nad Alexandrem Simsem (Status).

    Kolega zespołowy Calado – Valtteri Bottas jechał przez kilka pierwszych okrążeń na drugiej pozycji, utrzymując za sobą Deana Smitha (Addax) i Simsa. Ten ostatni znalazł jednak sposób na wyprzedzenie Smitha po zewnętrznej w zakręcie nr 6, by w chwilę później znaleźć się także przed Bottasem, który ostatecznie stanął na najniższym stopniu podium.

    Z czołówki mistrzostw najwyżej sklasyfikowany został ponownie Mitch Evans (MW Arden), zajmując czwarte miejsce. Nowozelandczyk wygrał kilka ostrych pojedynków, wyprzedzając swojego kolegę zespołowego – Lewisa Williamsona, Gabby'ego Chavesa (Addax) i w końcu Smitha. Ten ostatni wydawał się zmierzać po piąte miejsce, jednak otrzymał karę przejazdu przez boksy za ignorowanie żółtych flag i spadł na 11 miejsce. W tej sytuacji punktowaną szóstkę zamknęli Chaves i Williamson.

    Po sześciu wyścigach Evans jest liderem mistrzostw, mając cztery punkty przewagi nad Nigelem Melkerem, który w ten weekend nie powiększył swojego dorobku (P19 w dzisiejszym wyścigu). Calado po dzisiejszej wygranej jest czwarty i traci do Evansa 10 oczek.

    GP3 Series > 2011 > Walencja 2, Valencia Street Circuit - 5,419 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3James Calado (D)Lotus ARTDallara Renault 2.21428:06,1796
    2. 4Alexander Sims (D)Status Grand PrixDallara Renault 2.214+0:04,4455
    3. 2Valtteri Bottas (D)Lotus ARTDallara Renault 2.214+0:07,9174
    4. 26Mitch Evans (D)MW ArdenDallara Renault 2.214+0:10,8083
    5. 24Gabby Chaves (D)Addax TeamDallara Renault 2.214+0:18,8432
    6. 28Lewis Williamson (D)MW ArdenDallara Renault 2.214+0:19,1331
    7. 14Conor Daly (D)CarlinDallara Renault 2.214+0:19,212
    8. 10Adrian Quaife-HobbsMarussia Manor RacingDallara Renault 2.214+0:20,037
    9. 9Vittorio GhirelliJenzer MotorsportDallara Renault 2.214+0:20,659
    10. 29Luciano Bacheta (D)RSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.214+0:21,298
    11. 25Dean SmithAddax TeamDallara Renault 2.214+0:22,293
    12. 21Nick Yelloly (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.214+0:22,817
    13. 19Tamas Pal Kiss (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.214+0:27,269
    14. 7Nico MullerJenzer MotorsportDallara Renault 2.214+0:28,381
    15. 1Pedro NunesLotus ARTDallara Renault 2.214+0:34,266
    16. 20Marlon Stockinger (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.214+0:40,739
    17. 16Leonardo CordeiroCarlinDallara Renault 2.214+0:51,691
    18. 22Zoel Amberg (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.214+1:01,816
    19. 31Nigel MelkerRSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.214+1:39,578
    20. 5Antonio Felix da CostaStatus Grand PrixDallara Renault 2.2131 okr.
    21. 8Maksim Zimin (D)Jenzer MotorsportDallara Renault 2.2131 okr.
    22. 11Rio HaryantoMarussia Manor RacingDallara Renault 2.2131 okr.
    Niesklasyfikowani
    30Michael ChristensenRSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.28
    23Tom Dillmann (D)Addax TeamDallara Renault 2.28
    15Daniel MoradCarlinDallara Renault 2.20
    17Aaro Vainio (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.20
    12Matias Laine (D)Marussia Manor RacingDallara Renault 2.20
    27Simon TrummerMW ArdenDallara Renault 2.20
    6Iwan ŁukaszewiczStatus Grand PrixDallara Renault 2.20
    18Thomas Hylkema (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.20
    Najszybsze okrążenie: James Calado (Lotus ART) - 1:59,500 na 6 okrążeniu (+1 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Haryanto, Melker i Hylkema otrzymali po karze obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc do następnego wyścigu za spowodowanie kolizji w dzisiejszych zawodach

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 26.06.2011 12:19[!]
    Ach ten Bottas... ;/
    THC-303, 26.06.2011 12:23[!]
    Bardzo mnie cieszą dzisiejsze zwycięstwa Calado i Gutierreza, pokazują jak Bianchi i Bottas (mimo niewątpliwego talentu) są przereklamowani. Calado to świetny, perspektywiczny kierowca. Ale znowu inwazja Brytyjczyków ;D Ech, Melker...
    mbg, 26.06.2011 12:23[!]
    Bottasa jak się ogląda w akcji aż przykro. Myślałem że on będzie przodował a on nawet startując z pierwszej linii daje się ograć kierowcy którego regularnie pokonywał w F3ES. Ogólnie jak się go ogląda w akcji to częściej jego wyprzedzają niż on sam. Żeby Mitch szybciej sobie poradził z Chavesem i Lewisem to najprawdopodobniej dopadł i by Bottasa.

    Ten komentator ES jest tragiczny. Na szczęście jest jeszcze wersja brytyjska ;)

    @THC-303
    Jeżeli Calado jest perspektywiczny mając 22lata to jakie perspektywy ma przed sobą przed wczoraj kończący 17lat Evans ;)
    BARBP, 26.06.2011 12:35[!]
    Z Wami trochę ciężka sprawa jest, załóżmy Jules wygrywa F3 EuroSeries to każdy się nim podnieca itd. a kiedy rok później zawodzi w GP2 każdy na niego najeżdża choć fakt, drugi rok z rzędu słabo się spisuje. Tak samo jest z Bottasem iu innymi.
    Teraz piszecie jaki to super jest Evans a za rok nie daj boże będzie się spisywał poniżej oczekiwań w GP2 i znowu będzie to samo gadanie.
    Przykład z Kobayashim, w GP2 dwa lata nieudane a teraz... każdy widzi.
    Raikkonen też wcale nie wygrał F3 EuroSeries czy F3000 a w F1 zdobył wiele.

    James Calado, w F3 Brytyjskiej aż tak super nie jeździł a teraz wystarczyły jedno 2 miejsce, jedno zwycięstwo NIEDZIELNE i już każdy się nim podnieca. Według mnie nie trafi do F1.
    Popieram wypowiedzi o Evansie. Talent chłopak ma.
    THC-303, 26.06.2011 12:41[!]
    BARBP
    Calado nie trafi do F1 tak samo jak Bottas. Jest dobrym, równym kierowcą. Może DTM albo ICS? I jak zauważyłeś w BF# jakiś mega nie był co odzwierciedla tym lepiej dyspozycję Bottasa (bo Nunes to pomyłka). Mimo wszystko Bottas i tak nie rozczarowuje tak jak Muller.

    I pokaż mi jeden post w którym podniecałem się Bianchim. Jeden, jedyny. Bianchi jedzie an opinii i na marce 'tester Ferrari'. Talent ma, ale porównywać go do np Hulka (co już widziałem) to jest zuuuuoooo.
    mbg, 26.06.2011 12:48[!]
    BARBP
    Ja akurat nie uważam Calado za wielki talent.

    Jeżeli spojrzy się na to co Bottas wyprawiał w poprzednich latach to na pewno jest największym rozczarowaniem sezonu, gdyż był faworytem do tytułu. Jeździ w czołowej ekipie z najlepszymi inżynierami, jaką jest ART.

    Bianchi natomiast już drugi sezon plącze się w jakieś konflikty na torze, w tym stanowczo przesadza. Podobny typ się robi do Filippiego

    Kobayashi jeździł w GP2 w ekipie DAMS gdzie w głównej serii korzystali z zupełnie innych podwozi niż w Asia Series, ewidentnie było widać problemy z setupem w nowszej wersji GP2/08 gdyż czasy poszczególnych sektorów mieli stosunkowo inne niż u reszty np. w pierwszym sektorze rekord w 2 0,5 straty. Pamiętam to bo jeszcze w tedy oglądałem GP2 na livetimingu. Teraz GP2/11 wymieszał trochę w głowach

    Jeszcze jedno. Nie uważam zwycięstwa w sprincie za wielki sukces. Przeważnie kto startuje z 1 linii to wygrywa.
    Kamikadze2000, 26.06.2011 12:48[!]
    Żaden z Brytyjczyków nie ma przed sobą wielkiej kariery w F1. Są dobrzy, ale nie świetni! W tym roku w ogóle stawka pomieszana. Najlepsze wrażenie robi Evans, bo jest najmłodszy! Tak na prawdę ten właśnie kierowca może zawojoac w F1! :))

    Bottas dobrze zapowiadał się w Formule Renault. Teraz jednak chyba wychodzi to, że wcale nie jest jakimś wielkim talentem. No ale zobaczymy... Co do Bianchiego - ja nadal uważam, że jest przyszłością F1! Popełnia w tym roku mnóstwo błędów, tak jak zresztą rok wcześniej, ale jest jedną z wyróźniających się postaci. Po prostu chce za szybko chyba. Ja widze w nim jednak dominującego kierowcę w przyszłym roku! Jak będziemy, przekonamuy się za rok! ;)
    BARBP, 26.06.2011 13:04[!]
    THC-303
    To nie było konkretnie do Ciebie tylko ogólnie. Zresztą chyba nie myślisz że teraz bym przeanalizował Twoje wypowiedzi z lat 2008-2009 r. :P

    mbg
    Właśnie chodzi mi o takie porównania że rok temu Bottas wygrywał z Simsem (byli w tym samym zespole) a teraz nie ale nikt nie dostrzega tego że już nie są w tym samym teamie. Pamiętasz wyniki ostatnich testów GP3 w wykonaniu Simsa i jego kwalifikacji.
    Co do ART to ja nie sądzę że w tym sezonie są najlepszą ekipą. Za lepszych od nich uważam MW Arden i Tech 1 Racing.
    Sam zauważ że ART już w ostatnich latach tak nie dominuje. W GP2 w szczególności to widać. W GP3 rok temu wygrali ale w tym sezonie już nie są tak silni.

    Kamikadze2000
    Tak samo myślę o Julesie. Musi się w końcu obudzić bo choć tytułu nie przegrał to jednak zbyt dużo już stracił. Niech ten sezon zakończy chociaż na podium co i tak będzie cieżkie patrząc na Pica, Grosjeana, Garde, Valsecchi i Birda.
    THC-303, 26.06.2011 13:08[!]
    BARBP
    W GP2 to raczej sprawa składu, a nie strony inżynieryjnej, przynajmniej w tym sezonie.
    yaper, 26.06.2011 17:44[!]
    Evans dzisiaj znowu dał czadu i poważnie zasygnalizował zamiar walki o tytuł. Dobre wrażenie zrobił również Sims, który wyrasta na dobrego rzemieślnika zdolnego pokonywać potencjalnych mistrzów vide Bottas w tym i w zeszłym sezonie.
    renegade, 26.06.2011 17:56[!]
    Kamikadze ten Twoj Bianchi drugi rok z rzedu dostaje becki od kumpla zespolowego, w zespole, ktorego jest "szefem." Cos jest nie tak?!

    Martwi mnie to, ze to prawdopodobnie ostatni weekend wyscigowy Deana Smitha.

    Zaje..... wyscigi w tej GP3.
    Kamikadze2000, 26.06.2011 19:58[!]
    @renegade - nie przesadzaj. Od Birda wcale nie był gorszy, wręcz przeciwnie. Jedynie co, to popełniał głupie błędy i to przekreśliło szansę walki nawet o tytuł. Bird pod koniec rywalizacji spisał całkiem nieźle, dzieki czemu dogonił nieregularnego, aczkolwiek szybszego mimo wszystko Bianchiego. Co do Smitha, nie jest kierowcą wysokich lotów, aczkolwiek jego doświadczenie pozwala mu na walkę o punkty w GP3. Ja bardziej ubolewam nad zrezygnowaniem ze startów Caldarelliego. Moim zdaniem mógłbyc jednym z kandydatów do podium w generalce. ;]
    renegade, 28.06.2011 14:20[!]
    Sprawa bardzo dyskusyjna.
    Caldarelli ma kontrakt sponsorski z Toyota, musial sie rozstac z GP3. Bylby zapewne mistrzem.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca