F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Rast wygrywa wyścig Supercup na Silverstone (akt.)
    Paweł Zając, 10 lipca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Nowa wersja legendarnego Silverstone zaserwowała nam bardzo spokojny, żeby nie powiedzieć nudny, wyścig Porsche Supercup. Jak zażartowali koledzy po piórze z pewnego angielskiego portalu, zmagania były tak interesujące, że aż sędziowie zapomnieli wywiesić flagę w szachownicę.

    Niemniej najszybszy w wyścigu bez flagi okazał się Rene Rast, który odniósł trzecie zwycięstwo z rzędu. Drugi był Nick Tandy, a najniższy stopień podium dopełnił Norbert Siedler. Kuba Giermaziak zajął ósme miejsce, a jego zespołowy kolega Stefan Rosina znalazł się jedną pozycję wyżej. Robert Lukas był 19.

    Rast dobrze wykorzystał zdobyte pole position i prowadził od startu aż do mety. Świetnie wystartował zespołowy kolega Roberta Lukasa – Kevina Estre, który przeskoczył z trzeciego miejsca na drugie. Niestety nowa prosta startowa brytyjskiego toru nie była łaskawa dla Kuby Giermaziaka, który stracił dwie pozycje i wylądował na ósmym miejscu. Lukas utrzymał swoje miejsce startowe.

    Od samego początku było dość spokojnie. Na trzecim okrążeniu tempa nabrał jadący na trzeciej pozycji Nick Tandy, który zaczął dobierać się do Kevina Estre. Brytyjczykowi udało się wyprzedzić Francuza na wyjściu na startą prostą startową. Niewiele brakło, a Estre musiał by też uznać wyższość Siedlera, jednak jak na razie kierowca Attempto obronił trzecie miejsce. Jego radość nie trwała jednak długo, Austriak znalazł sposób na przedarcie się na podium już okrążenie później.

    Od tej pory niewiele się działo. Czołowa trójka oddalała się od rywali. Rosina był siódmy, za plecami miał Kubę. Drugi z Polaków jechał niezmiennie na 13 miejscu. Na szóstym okrążeniu pozycjami zamienili się kierowcy Team Bleekemolen. Okrążenie później gościnnie startujący Michael Meadows zaczął dobierać się do Roberta Lukasa. Polak starał się bronić, jednak na ósmym okrążeniu pod koniec sekcji Arena, zblokował koła i stracił 13 miejsce. Ostatecznie bielszczanin przejechał linię mety jako 19 po problemach na dwóch ostatnich okrążeniach.

    Czołówka jechała równie spokojnie, jak wcześniej. Na przedostatnim okrążeniu Nick Tandy mocno zbliżył się do Rene Rasta i próbował go zaatakować, jednak po błędzie w pierwszym zakręcie, Anglik musiał zadowolić się drugą pozycją. W ostatnich zakrętach o 9 miejsce ostro walczył Patrick Huisman z Seanem Edwardsem, jednak mimo tego, że obaj kierowcy przecięli linie mety jadąc poboczem, to ich pozycje nie uległy zmianie.

    Zwycięstwo Rasta pozwoliło mu na wysunięcie się na czoło klasyfikacji generalnej. Drugi jest Edwards ze stratą 11 punktów do Niemca. Trzeci jest Tandy ze stratą dwóch punktów do drugiego miejsca. Kuba Giermaziak spadł na 7 miejsce, Stefan Rosina jest 10. Robert Lukas mimo słabej pozycji zdobył w Wielkiej Brytanii dwa punkty i jest 12 w klasyfikacji generalnej. Kolejny wyścig Porsche Supercup odbędzie się za dwa tygodnie podczas Grand Prix Niemiec.

    Stefan Rosina: „Siódme miejsce nie jest marzeniem kierowcy wyścigowego, ale patrząc na okoliczności oraz fakt, ze wyścig był bardzo trudny, nie było złe. Musimy trochę mocniej popracować nad kwalifikacjami, bo moim zdaniem jest to najważniejszy element weekendu. Wygląda na to, że w tym sezonie na suchym torze tracę 0.1 – 0.2 sekundy do czołówki. Samochód sprawował się dobrze i stan toru też był ok. Toczyłem ciekawą walkę z Kubą, dlatego był to ciężki wyścig, szczególnie biorąc pod uwagę pozycje, na których skończyliśmy”.

    Kuba Giermaziak: „Start mi nie wyszedł. Sama reakcja była dobra, ale nie wiedzieć czemu bardzo mocno zabuksowały tylne koła. Myślę, że sprzęgło chwyciło trochę za wcześnie i na kolejne wyścigi musimy je lepiej wyregulować, bo tutaj nie było idealnie. W Porsche nie przywiązujemy do tego tak dużej wagi, jak w Formule 3, a powinniśmy. Moje tempo na pierwszych trzech kółkach było naprawdę dobre, lepsze niż tempo przeciwników jadących przede mną, ale nie dało się ich tutaj wyprzedzić. Być może, gdyby to nie Stefan był przede mną, to jechałbym trochę agresywniej, ale mając przed sobą kolegę z teamu... też jedziesz na sto procent, lecz nie wykonujesz manewrów, którymi ryzykujesz wypadnięcie z toru razem z nim”.

    „Choć zajęliśmy siódme i ósme miejsce, dawaliśmy z siebie wszystko i jechaliśmy na sto dziesięć procent. Tak jak powiedział Stefan – przy tak wyrównanej stawce – startując z przodu będziemy dojeżdżali w czołówce, a ruszając bardziej z tyłu będziemy dojeżdżać także z tyłu. Różnica prędkości pomiędzy kierowcami pierwszej ósemki jest bardzo niewielka. Mam też nadzieję, że w kolejnych zawodach sędziowie będą brali pod uwagę limity toru. Stefan i ja ich przestrzegaliśmy, a pierwsza czwórka niekoniecznie, a mimo to nie dostali za to kary. Sędziowie powinni więc nad tym popracować, bo przepisy powinny być dla wszystkich takie same”.

    Porsche Supercup > 2011 > W. Brytania, Silverstone Arena - 5,891 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Rene RastVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT31225:38,80520
    2. 3Nick TandyKonrad MotorsportPorsche 911 GT312+0:00,68118
    3. 2Norbert SiedlerVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT312+0:02,41516
    4. 12Kevin Estre (D)Attempto RacingPorsche 911 GT312+0:10,92814
    5. 4Christian EngelhartKonrad MotorsportPorsche 911 GT312+0:11,60712
    6. 15Jeroen BleekemolenTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT312+0:12,06410
    7. 9Stefan RosinaVERVA Racing TeamPorsche 911 GT312+0:12,9919
    8. 10Kuba GiermaziakVERVA Racing TeamPorsche 911 GT312+0:13,5148
    9. 18Patrick HuismanTeam BleekemolenPorsche 911 GT312+0:15,7687
    10. 16Sean EdwardsTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT312+0:15,8556
    11. 39James SuttonSAS InternationalPorsche 911 GT312+0:16,941
    12. 8Matt HallidaySANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT312+0:21,2735
    13. 38Michael MeadowsSAS InternationalPorsche 911 GT312+0:23,994
    14. 17Sebastiaan BleekemolenTeam BleekemolenPorsche 911 GT312+0:26,1884
    15. 44Sam TordoffSchnabl EngineeringPorsche 911 GT312+0:31,494
    16. 42Benji HetheringtonPorsche Cars Great BritainPorsche 911 GT312+0:33,178
    17. 19Alessandro ZampedriTeam BleekemolenPorsche 911 GT312+0:37,0463
    18. 6Mathias Lauda (D)Konrad Motorsport AustriaPorsche 911 GT312+0:37,2452
    19. 11Robert LukasAttempto RacingPorsche 911 GT312+0:37,6841
    20. 7William LanghorneSANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT312+0:38,328
    21. 5Andreas Mayerl (D)Konrad Motorsport AustriaPorsche 911 GT312+0:43,117
    22. 14Khaled Al QubaisiTeam Abu Dhabi by TolimitPorsche 911 GT312+1:01,538
    23. 45Keith WebsterSchnabl EngineeringPorsche 911 GT312+1:16,070
    24. 43Andrew ShelleyPorsche Cars Great BritainPorsche 911 GT312+1:21,809
    25. 32Ozbek YucelSANITEC Aquiles MRS TeamPorsche 911 GT3111 okr.
    Niesklasyfikowani
    41Ahmad Al HarthyPorsche Cars Great BritainPorsche 911 GT31
    Pole position: Rene Rast (Veltins Lechner Racing) - 2:05,621 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Nick Tandy (Konrad Motorsport) - 2:07,459 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    lerloare, 10.07.2011 16:12[!]
    Wszystko potrafię zrozumieć ale zapomnieć wywiesić flagi w szachownicę? :D
    mattbmw, 10.07.2011 16:29[!]
    Czy mi się wydaje czy Lukas coś wspominał przed sezonem o jeździe w czołówce?!
    tomato, 10.07.2011 16:44[!]
    A nasz śpioch znów zasnął na starcie.
    Kamikadze2000, 10.07.2011 17:38[!]
    Lukas jest niestety cieniutki. Zresztą było to wiadome od początku, kiedy lał go Giermaziak pomimo małego obezniania z Porsche. ;]
    Masio, 10.07.2011 21:21[!]
    Coś ostatnio Verva Racing Team straciło dobre tempo. No cóż, trzeba liczyć, że w końcu będzie lepiej. ;)
    yaper, 11.07.2011 00:09[!]
    Może i stracili rozpęd, ale o rozczarowaniu nie powinno być mowy. Finisze w pierwszej ósemce to nadal niezły wynik. Piąte w kwalifikacjach z ułamkowymi róznicami do trzeciego również nie powinno rozczarować.

    Estre pokazuje pazur w tym sezonie. Ciuła wysokie punkty i pnie się w klasyfikacji. Na tle Lukasa aż wstyd dodawać, że to debiutant, choć z niezłym doświadczeniem w prowadzeniu Porszaków.
    alfistamariusz, 11.07.2011 17:33[!]
    Zastanawiam się, ile lat można uczyć się startu? Bo od kiedy oglądam występy Giermaziaka to zawsze ten start...
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca