F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Nicki Thiim wygrywa, Giermaziak siódmy (akt.)
    Paweł Zając, 2 wrze?nia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Nicki Thiim prowadził od startu do mety i wygrał przedostatni wyścig Porsche Supercup na torze Spa. Najlepszy z Polaków, Kuba Giermaziak, zajął siódme miejsce.

    Duńczyk na starcie utrzymał swoją pozycję, Kevin Estre wskoczył na trzecie miejsce, a Jaap van Lagen na czwarte. Kuba Giermaziak dobrze wystartował, jednak obranie wewnętrznej linii w pierwszym zakręcie nie było zbyt dobre i Polak spadł na siódmą pozycję.

    Wygrana Thiima nie była jednak oczywista, gdyż przez cały dystans wyścigu czołowa czwórka jechała bardzo blisko siebie. Dopiero na ostatnim okrążeniu van Lagen zaatakował Kevina Estre i zdobył najniższy stopień podium. Piąty był Sean Edwards, a szósty Norbert Siedler, który w początkowej fazie wyścigu musiał bronić się przed Giermaziakiem, jednak później Austriakowi udało się oddalić od Polaka.

    Ósmy na mecie Michael Ammermüller również zaliczył bardzo spokojny wyścig, jednak za jego plecami trwała zacięta walka o dziewiąte miejsce pomiędzy Patrykiem Szczerbińskim i Robertem Lukasem. Kierowca Verva Racing na pierwszym okrążeniu był już ósmy, jednak błąd w Pouhon zaowocował stratą dwóch pozycji. Od tego momentu jako dziewiąty jechał Lukas, jednak Szczerbiński mocno przyśpieszył na trzech ostatnich okrążeniach i naciskał na kierowcę z bielska białej.

    Na dziewiątym okrążeniu Patryk dobrze wyszedł z pierwszego zakrętu i wyprzedził Roberta w Eau Rogue, jednak kierowca Forcha skontrował Les Combes i utrzymał dziewiąte miejsce. Na przedostatnim okrążeniu Szczerbiński znów dobrze przejechał pierwszy zakręt i tym razem udanie zaatakował Lukasa od zewnętrznej piątego zakrętu. Niestety w walkę Polaków wmieszał się także Klaus Bachler, który również wyprzedził Roberta. Mateusz Lisowski przez sporą część wyścigu był jedenasty, jednak na 4 okrążenia przed końcem obrócił się w La Source i stracił dwie pozycję.

    Do mety nie dojechali Christian Engelhart i Jeroen Mul, którzy zderzyli się na pierwszym okrążeniu na początku prostej Kemmel. Podczas kolizji Porsche Holendra zostało podbite, spadło na dach i przez chwilę sunęło tak po asfalcie, jednak ostatecznie nic się nikomu nie stało.

    Po dzisiejszym wyścigu na czoło klasyfikacji wrócił Rene Rast, jednak Niemiec ma zaledwie punkt przewagi nad Kevinem Estre, co oznacza, że kwestia tytułu rozstrzygnie się już za tydzień, podczas bezpośredniej walki na torze Monza.

    Kuba Giermaziak: „Start był dobry. Może trochę zbyt pasywnie pojechałem pierwszy zakręt. Troszczyłem się przede wszystkim o to, aby dobrze z niego wyjechać na prostą. Sądzę, że mi się to udało, ale miałem mały kontakt z Jaapem van Lagenem. To sprawiło, że musiałem puścić na chwilę nogę z gazu na podjeździe pod Eau Rouge i wyprzedził mnie Norbert Siedler. Po pierwszym kółku wydawało się, że wszystko jest w porządku. Tempo okrążenia było bardzo dobre i choć po wyjeździe z Eau Rouge traciłem do Siedlera około stu metrów, to hamując w ostatniej szykanie odrobiłem stratę. Potem niestety auto jakby zwolniło. Nie popełniałem błędów, jechałem na limicie, samochód prowadził się dobrze, a przynajmniej nie zauważyłem żadnych problemów, a mimo to czasy okrążeń spadły. Trudno na razie mówić, co było przyczyną. Teraz musimy przeanalizować dane i rozwiązać problem przed Grand Prix Włoch”.

    Patryk Szczerbiński: „Ruszyłem bardzo dobrze. Odejście z linii było takie jak chciałem, więc już na pierwszych metrach wyprzedziłem chyba jednego rywala. W pierwszym zakręcie zostałem na zewnętrznej, co zaprocentowało, bo wyprzedziłem jeszcze jednego lub dwóch kierowców. Na wyjściu na prostą, za Eau Rouge nagle zobaczyłem, jak Jeroen Mul przelatuje tuż przede mną. Na szczęście udało mi się uniknąć kontaktu i znalazłem się zaraz za Kubą. Niestety na jednym z łuków samochód był bardziej podsterowny, niż się spodziewałem i pojechałem za szeroko. Przez to wyprzedzili mnie Ammermuller, a na następnym zakręcie Robert Lukas. To ustawiło mój wyścig, ponieważ prawie przez cały dystans walczyłem z Robertem. Wiedziałem, że jestem od niego dużo szybszy, ale on bronił się bardzo dobrze. Widziałem, że ma problemy, ponieważ często blokował koła. Ja trzymałem nerwy na wodzy i oszczędzałem opony szukając okazji do ataku. Próbowałem wiele razy. Kilka razy nawet lekko się zetknęliśmy, ale jechaliśmy fair. Była to bardzo ciekawa i widowiskowa walka. W pewnym momencie jechaliśmy nawet bok w bok na legendarnym Eau Rouge. Wyprzedziłem go okrążenie później, atakując po zewnętrznej, pod koniec długiej prostej. Znów lekko się zderzyliśmy, ale byłem już przed nim. To był udany weekend. Po raz kolejny dojechałem do mety w pierwszej dziesiątce, zdobyłem punkty, a takie były moje cele przed pierwszym sezonem w Porsche Supercup. Teraz przed nami ostatni wyścig na torze Monza. Nie mogę się już doczekać”.

    Mateusz Lisowski: „Wyścig był całkiem niezły w moim wykonaniu, jednak na pierwszym okrążeniu było gorąco, gdyż na prostej doszło do naprawdę dużej kolizji i nie bardzo wiedziałem co zrobić. Ostatecznie udało się przetrwać. Wyścig był dobry, tempo też było odpowiednie, jednak z powodu problemów z tylnymi oponami obróciłem się w pierwszym zakręcie. Możliwe, że temperatura była zbyt wysoka. Podczas tego weekendu znów zrobiłem krok naprzód więc jest dobrze”.

    Porsche Supercup > 2012 > Belgia, Spa-Francorchamps - 7,004 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 22Nicki Thiim (D)ATTEMPTO RacingPorsche 911 GT31136:57,55920
    2. 16Rene RastLechner RacingPorsche 911 GT311+0:00,96918
    3. 57Jaap van LagenFE RacingPorsche 911 GT311+0:02,863
    4. 33Kevin EstreATTEMPTO RacingPorsche 911 GT311+0:03,67516
    5. 12Sean EdwardsKonrad MotorsportPorsche 911 GT311+0:04,85314
    6. 1Norbert SiedlerVeltins Lechner RacingPorsche 911 GT311+0:11,17012
    7. 10Kuba GiermaziakVERVA RacingPorsche 911 GT311+0:16,10510
    8. 2Michael Ammermüller (D)Veltins Lechner RacingPorsche 911 GT311+0:21,4459
    9. 9Patryk Szczerbiński (D)VERVA RacingPorsche 911 GT311+0:26,4428
    10. 53Klaus BachlerDeutsche PostPorsche 911 GT311+0:27,588
    11. 17Sebastiaan BleekemolenTeam BleekemolenPorsche 911 GT311+0:29,9647
    12. 4Robert LukasFörch RacingPorsche 911 GT311+0:33,4206
    13. 5Mateusz Lisowski (D)Förch RacingPorsche 911 GT311+0:41,4155
    14. 6Florian Scholze (D)Förch Racing by Lukas MSPorsche 911 GT311+0:41,5414
    15. 21Henry HassidATTEMPTO Racing Porsche 911 GT311+0:44,550
    16. 14Tomas PivodaKonrad MotorsportPorsche 911 GT311+0:49,053
    17. 3Isaac TutumluFörch Racing by Lukas MSPorsche 911 GT311+0:51,3793
    18. 15Andreas MayerlLechner RacingPorsche 911 GT311+0:56,4902
    19. 54Khaled Al QubaisiDeutsche PostPorsche 911 GT311+0:59,323
    20. 58Nathan WolfFE RacingPorsche 911 GT311+1:10,386
    21. 88Hans-Guido RiegelHARIBO Racing TeamPorsche 911 GT311+1:19,042
    22. 19Michael HedlundTeam BleekemolenPorsche 911 GT311+1:26,868
    23. 59Biense DijkstraFE RacingPorsche 911 GT311+1:34,902
    Niesklasyfikowani
    11Christian EngelhartKonrad MotorsportPorsche 911 GT30
    18Jeroen Mul (D)Team BleekemolenPorsche 911 GT30
    Pole position: Nicki Thiim (ATTEMPTO Racing) - 2:23,920 (+2 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mr President, 02.09.2012 20:39[!]
    Cóż za cisza po wyścigu tak "promowanej" w Polsce serii.
    Wielkie brawa dla Hermes Attempto, są o krok od zespołowego mistrzostwa, mało prawdopodobne, aby Siedler wespół z Ammermuellerem odrobili 22 punkty straty. Gdyby Lechner zestawił Norberta z Rastem, nie doszłoby do detronizacji dotychczasowych mistrzów. A tak, zespół, który podczas jednej rundy miał 7 aut, przegrał z teamem, który rok temu miał P5 w generalce i nic nie zapowiadało jego skoku jakościowego.
    Adakar, 03.09.2012 17:43[!]
    Żaden Belg nie uciułał budżetu na one-off ? :/
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca