|
|
|
|
|
|
Campana wygrywa pierwszy wyścig Auto GP na Monzy | |
Sergio Campana wygrał pierwszy tegoroczny wyścig serii Auto GP na torze Monza.
Start był dosyć chaotyczny. Robert Visoiu po ruszeniu ze swojego pola startowego miał problemy z boksującymi kołami, kilku zawodników ścięło pierwszą szykanę, a Narain Karthikeyan po kontakcie z jednym z kierowców obrócił się w pierwszym zakręcie. Z pole position dobrze ruszył Agostini i za nim odpowiednio podążali Campana, Sato, Ricci i Roda.
Dwa pierwsze okrążenia były bardzo pechowe dla Andrei Rody, a także Giacomo Ricciego. Roda po wyjściu z szykany Variante Ascari, wjechał w żwirowe pobocze i zakończył w nim swój dalszy udział w wyścigu. Ricci tymczasem zjechał do swojego garażu, najprawdopodobniej przez problemy techniczne.
W międzyczasie na czele stawki trwał zacięty pojedynek pomiędzy Agostinim, Campaną, a Kimiyą Sato, z którego jako przegrany wyszedł mistrz włoskiej F3 z sezonu 2012. Agostini na drugim okrążeniu najpierw stracił prowadzenie na rzecz Campany, a później drugą lokatę, na którą awansował Sato. Koszmar Włocha mimo to nie skończył się, ponieważ dwa okrążenia później na trzecie miejsce wskoczył Robert Visoiu, a na czwarte Luciano Bacheta, przez co Agostini był dopiero piąty.
Na piątym okrążeniu kierowcy zaczęli pojawiać się w boksach. Jako pierwszy swoich mechaników odwiedził Maksim Sniegirow, z którego bolidu mechanicy nie potrafili odkręcić prawego tylnego koła, w wyniku czego Rosjanin spędził w alei serwisowej prawie minutę. Dwa kółka później biało czarną flagę otrzymał Yoshitaka Kuroda, za zbyt częste wyjeżdżanie czterema kołami poza tor, a Meindert van Buuren odpadł z wyścigu po obrocie w pierwszej szykanie.
Karthikeyan po fatalnym starcie nie miał zamiaru poddawać się, dlatego też bardzo zaciekle atakował swoich rywali i przez pół wyścigu toczył pasjonujący pojedynek z zawodnikami ekipy Super Nova. Początkowo Hindus walczył o siódme miejsce, jednakże przez problemy pozostałych kierowców w boksach, Hindus ostatecznie zdołał ukończyć wyścig jako piąty.
•Auto GP World Series > 2013 > Włochy 1/1, Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 18 | Sergio Campana | | Ibiza Racing | Lola B05/52 | 14 | 23:40,402 | 25 |
2. | 16 | Kimiya Sato (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:07,575 | 18 |
3. | 13 | Robert Visoiu (D) | | Ghinzani Arco | Lola B05/52 | 14 | +0:18,895 | 15 |
4. | 2 | Vittorio Ghirelli (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 14 | +0:19,119 | 12 |
5. | 9 | Narain Karthikeyan (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:19,409 | 10 |
6. | 1 | Antonio Spavone | | Super Nova International | Lola B05/52 | 14 | +0:19,907 | 8 |
7. | 25 | Riccardo Agostini (D) | | MP Motorsport | Lola B05/52 | 14 | +0:20,700 | 6 |
8. | 8 | Luciano Bacheta (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:23,739 | 4 |
9. | 20 | Giuseppe Cipriani | | Ibiza Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:35,169 | 2 |
10. | 6 | Maksim Sniegirow | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 14 | +0:44,079 | 1 |
11. | 15 | Yoshitaka Kuroda (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 14 | +1:31,620 | |
12. | 71 | Michele la Rosa | | MLR71 | Lola B05/52 | 13 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 26 | Meindert van Buuren (D) | | MP Motorsport | Lola B05/52 | 4 | | |
| 24 | Giacomo Ricci | | MLR71 | Lola B05/52 | 1 | | |
| 5 | Andrea Roda (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|