Kimiya Sato odniósł wyjątkowe zwycięstwo w mokrym drugim wyścigu Auto GP na Monzy. Japoński kierowca wypracował ogromną 20 sekundową przewagę nad drugim Luciano Bachetą i bezproblemowo wygrał wyścig.
Zalegająca na torze woda spowodowała konieczność startu za samochodem bezpieczeństwa. Jednak gdy pojawiły się zielone flagi na końcu trzeciego okrążenia, Sato zaprezentował niesamowitą pewność siebie w strugach wody.
Japończyk zaszarżował z szóstego miejsca na ogon prowadzącego Bachety w ciągu jednego kółka. Prowadząca dwójka szybko powiększyła przewagę nad Vittorio Ghirellim. Świadomy dużej przewagi na resztą stawki, Bacheta zdecydował się nie zaprzepaścić szansy na łatwe podium, gdy Sato zaatakował go w szykanie Roggia na piątym okrążeniu.
Sato bez zawahania odjechał, korzystając z dobrej widoczności przed sobą, co szybko dało mu poprawę tempa o 2,6 sekundy i zbudowanie przewagi 13 sekund.
Liderzy utrzymali pozycje podczas obowiązkowych postojów. Ostatnie emocje czekały kibiców, gdy Ghirelli oślepiony ścianą wody nie zauważył flagi w szachownicę i niebezpiecznie zbliżył się do zwalniającego Bachety, unikając kontaktu jedynie dzięki wpadnięciu w poślizg i obróceniu bolidu.
Zwycięzca pierwszego wyścigu, Sergio Campana finiszował czwarty i pod koniec zawodów był jednym z kierowców, którzy dorównywali tempem Sato. Startujący z pierwszego rzędu Riccardo Agostini zakończył swoją walkę gdy kawałek plastiku utknął w lewym przednim zawieszeniu powodując dużą podsterowność.
Agostini dał radę dojechać na piątej pozycji, sześć sekund przed Robertem Visoiu, który przetrwał zamieszanie w pierwszym zakręcie dzięki wyjechaniu poza tor.
Były kierowca F1, Narain Karthikeyan zjechał na pierwszym okrążeniu do boksu po wykryciu awarii technicznej.
•Auto GP World Series > 2013 > Włochy 1/2, Monza - 5,793 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 16 | Kimiya Sato (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 14 | 32:25,073 | 20 |
2. | 8 | Luciano Bacheta (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:20,020 | 15 |
3. | 2 | Vittorio Ghirelli (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 14 | +0:21,830 | 12 |
4. | 18 | Sergio Campana | | Ibiza Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:25,146 | 10 |
5. | 25 | Riccardo Agostini (D) | | MP Motorsport | Lola B05/52 | 14 | +0:41,792 | 8 |
6. | 13 | Robert Visoiu (D) | | Ghinzani Arco | Lola B05/52 | 14 | +0:47,008 | 6 |
7. | 15 | Yoshitaka Kuroda (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 14 | +0:52,956 | 4 |
8. | 71 | Michele la Rosa | | MLR71 | Lola B05/52 | 14 | +0:58,044 | 3 |
9. | 1 | Antonio Spavone | | Super Nova International | Lola B05/52 | 14 | +1:03,175 | 2 |
10. | 26 | Meindert van Buuren (D) | | MP Motorsport | Lola B05/52 | 14 | +1:05,754 | 1 |
11. | 5 | Andrea Roda (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 14 | +1:10,991 | |
12. | 24 | Giacomo Ricci | | MLR71 | Lola B05/52 | 13 | 1 okr. | |
13. | 20 | Giuseppe Cipriani | | Ibiza Racing | Lola B05/52 | 7 | 7 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9 | Narain Karthikeyan (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 1 | | |
| 6 | Maksim Sniegirow | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com