|
|
|
|
|
|
Grosjean wygrywa sobotni wyścig Auto GP i zostaje mistrzem | |
Romain Grosjean (DAMS) wygrał sobotni wyścig Auto GP na torze Monza po starcie z pole position i już dziś zapewnił sobie tytuł pierwszego mistrza tej formuły, jako że jego najgroźniejszy rywal i zarazem kolega zespołowy Edoardo Piscopo zajął dopiero 10 miejsce, nie zdobywając ani jednego punktu.
Grosjean miał niezbyt udany start i został wyprzedzony przez Fabio Onidiego (Lazarus) oraz Adriena Tambaya (Charouz-Gravity), spadając na trzecie miejsce przed pierwszym zakrętem. Piscopo po fatalnym starcie był jednak daleko poza punktowaną ósemką i to oznaczało, że Grosjeanowi do przypieczętowania tytułu wystarczało nawet miejsce na najniższym stopniu podium. Francuz miał jednak inne plany.
Kierowca DAMS narzucił świetne tempo i podczas rundy obowiązkowych postojów odzyskał drugie miejsce, a po dwunastu okrążeniach siedział już na ogonie Tambaya, którego po kilku próbach udało mu się wyprzedzić po wewnętrznej przed szukaną Ascari. Od tego momentu Grosjean kontrolował już przebieg wyścigu, odnosząc zwycięstwo z przewagą blisko trzech sekund i zdobywając dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie.
Tambay pomimo świetnego startu i dobrej pierwszej połowy wyścigu, ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem, finiszując przed bardzo szybkim Onidim, który do pit-stopu był kandydatem do zwycięstwa, jednak stracił kilka sekund ze względu na problem z wymianą lewego tylnego koła. Mimo to Włoch zdołał stanąć na podium w domowym wyścigu i ma już też zapewnione trzecie miejsce w mistrzostwach.
Na czwartej pozycji cały wyścig przejechał Duncan Tappy (DAMS). Brytyjczyk wystartował z pierwszego rzędu, jednak po ścięciu pierwszej szykany musiał przepuścić paru kierowców i nie dość, że nie zdołał później odrobić strat, to jeszcze musiał się sporo natrudzić, by nie zostać wyprzedzonym przez Federico Leo (Trident). Włoch dzięki szybkiej pracy mechaników przeskoczył Alexandra Simsa (DAMS) podczas rundy postojów i na mecie był piąty. Tymczasem Simsa wyprzedzili jeszcze Jan Charouz, Luca Filippi i Julian Leal, spychając Brytyjczyka na dziewiąte miejsce.
•Auto GP World Series > 2010 > Włochy 2/1, Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Romain Grosjean | | DAMS | Lola B05/52 | 16 | 26:49,452 | 10 |
2. | 7 | Adrien Tambay | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:02,862 | 8 |
3. | 15 | Fabio Onidi | | Team Lazarus | Lola B05/52 | 16 | +0:06,514 | 6 |
4. | 1 | Duncan Tappy | | DAMS | Lola B05/52 | 16 | +0:10,785 | 5 |
5. | 11 | Federico Leo | | Trident Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:12,964 | 4 |
6. | 6 | Jan Charouz | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:14,130 | 3 |
7. | 9 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:14,666 | 2 |
8. | 10 | Julian Leal | | Trident Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:15,092 | 1 |
9. | 5 | Alexander Sims | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:18,952 | |
10. | 3 | Edoardo Piscopo | | DAMS | Lola B05/52 | 16 | +0:19,697 | |
11. | 12 | Davide Valsecchi | | RP Motorsport | Lola B05/52 | 16 | +0:25,430 | |
12. | 22 | Giorgio Pantano | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:26,327 | |
13. | 21 | Carlos Iaconelli | | Durango | Lola B05/52 | 16 | +0:39,056 | |
14. | 14 | Stefano Bizzarri | | RP Motorsport | Lola B05/52 | 16 | +0:47,482 | |
15. | 4 | Natacha Gachnang | | Charouz-Gravity Racing | Lola B05/52 | 16 | +0:47,777 | |
16. | 20 | Giuseppe Cipriani | | Durango | Lola B05/52 | 16 | +1:17,051 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 8 | Jonny Reid | | Super Nova Racing | Lola B05/52 | 12 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|