|
|
|
|
|
|
Lamborghini dominuje w hiszpańskiej rundzie GT1 | |
Lamborghini utrzymało swą dominację podczas szóstej rundy Mistrzostw Świata GT1 na hiszpańskim torze Navarra. Najlepsi w wyścigu głównym okazali się Nicky Pastorelli i Dominik Schwager. Drugie miejsce przypadło ich zespołowym kolegom, Markusowi Winkelhockowi i Marcowi Bassengowi. Najniższy stopień podium wywalczyli David Brabham i Jamie Campbell-Walter.
Zwycięzcy wyścigu startowali dopiero z szóstej pozycji po karze za wymianę silnika. Dobry start pozwolił im przesunąć się na czwarte miejsce, które utrzymywali aż do zmiany kierowców. Nie najlepiej wystartował debiutujący w GT1 Bertrand Baguette, który po pierwszych zakrętach znalazł się w okolicach 10 miejsca. Zdobywcy pole position od razu wystrzelili do przodu i wyrabiali sobie przewagę nad rywalami.
Rywalizacja zakończyła się pechowo dla ekipy Corvetty – Exim Bank, gdyż już po 3 okrążeniach Mike Hazemans musiał wycofać się z rywalizacji. W walce przestał się również liczyć Tomas Enge, który nie dość, że otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za spowodowanie wypadku w trzecim zakręcie, to ucierpiał również z powodu przebitej opony i musiał zjechać na nie planowany pit stop.
Ekipa All-Inkl.com fantastycznie spisała się podczas zmiany kierowców w samochodzie numer 37. Idealna zmiana pozwoliła na wyprzedzenie rywali i awans na drugą pozycję. W przypadku drugiego samochodu pojawił się jednak problem. Marc Basseng odjechał ze stanowiska zanim mechanik wymieniający opony wrócił do garażu. Sędziowie byli nieustępliwi i nałożyli na ekipę kare przejazdu przez boksy, jednak tempo Lamborghini w ten weekend było tak niesamowite, że Niemiec stracił tylko jedną pozycję – na rzecz siostrzanego samochodu – dzięki czemu zespołowi udało się zachować dublet.
Kara dosięgnęła również Richarda Westbrooka, który zaciekle walczył o 4 pozycję z Maxime Martinem. Ford był znacznie szybszy w zakrętach, jednak to Nissan był szybszy na prostej, przez co Belg nie umiał znaleźć sposobu na Brytyjczyka. Kiedy Westbrook zniknął w pit lane, Martin rzucił się w pogoń za Nissanem Sumo Power, jednak na odrobienie strat było już za późno i ekipa Marc VDS musiała zadowolić się 4 miejscem.
Na piątym miejscu znalazł się Aston Martin ekipy Hexis, który mimo początkowych problemów utrzymał swoją pozycję z wyścigu kwalifikacyjnego. Na kolejnym miejscu znalazł się drugi Nissan ekipy JRM, który do samego końca naciskał Astona. Siódma pozycja przypadła Corvettcie zespołu DKR, dla którego jest to najlepszy wynik w sezonie. Dalej uplasował się drugi samochód Hexis AMR. Richard Westbrook, mimo kary za niebezpieczny wyjazd z boksu, zdołał utrzymać się na punktowanej pozycji. Ostatni punkcik w hiszpańskim wyścigu przypadł Basowi Leindersowi i Marcowi Hennericiemu.
W klasyfikacji generalnej prowadzą Basseng i Winkelhock przed Luhrem i Krummem. Trzecie miejsce zajmują Christian Hohenadel i Andrea Piccini. Kolejny wyścig GT1 odbędzie się za dwa tygodnie na francuskim torze Paul Ricard.
•GT1 Championship > 2011 > Hiszpania (główny), Navarra - 3,933 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 37 | Dominik Schwager Nicky Pastorelli |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 36 | 1h00m35,244 | 25 |
2. | 38 | Markus Winkelhock (D) Marc Basseng (D) |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 36 | +0:02,328 | 18 |
3. | 21 | David Brabham (D) Jamie Campbell-Walter (D) |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 36 | +0:03,735 | 15 |
4. | 41 | Maxime Martin Bertrand Baguette |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 36 | +0:07,488 | 12 |
5. | 4 | Andrea Piccini Christian Hohenadel |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 36 | +0:24,104 | 10 |
6. | 23 | Michael Krumm Lucas Luhr |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 36 | +0:24,992 | 8 |
7. | 47 | Michael Rossi (D) Dimitri Enjalbert (D) |
| DKR Engineering | Chevrolet Corvette Z06 | 36 | +0:30,473 | 6 |
8. | 3 | Stef Dusseldorp (D) Clivio Piccione (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 36 | +0:31,773 | 4 |
9. | 22 | Richard Westbrook Peter Dumbreck |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 36 | +0:35,573 | 2 |
10. | 40 | Bas Leinders Marc Hennerici |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 36 | +0:35,974 | 1 |
11. | 9 | Vanina Ickx Christoffer Nygaard |
| Belgian Racing | Ford GT | 36 | +0:53,177 | |
12. | 20 | Enrique Bernoldi Nick Catsburg |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 36 | +0:59,299 | |
13. | 7 | Alex Müller Tomas Enge |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 35 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 10 | Antoine Leclerc Yann Clairay |
| Belgian Racing | Ford GT | 20 | | |
| 8 | Darren Turner Stefan Mucke |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 19 | | |
| 11 | Mike Hezemans Nico Verdonck |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 3 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|