|
|
|
|
|
|
Martin i Makowiecki dominują w Chinach i wygrywają główny wyścig GT1 | |
Frederic Makowiecki i Maxime Martin po zwycięstwach w kwalifikacjach i wyścigu kwalifikacyjnym okazali się również najszybsi w wyścigu głównym Mistrzostw Świata GT1 na Ordos i wywiozą z Chin komplet punktów.
Załoga Forda prowadziła od startu do mety i przez większość czasu jechała niezagrożona. Jedynie przy wyjeździe z boksów, załoga Nissana JRM mocno zbliżyła się kierowców belgijskiej ekipy, jednak ostatecznie nic z tego nie wyszło. Największymi przegranymi wyścigu są David Brabham i Jamie Campbell-Walter, którzy z powodu słabej zmiany kierowców stracili aż cztery pozycje i minęli linie mety jako siódmi.
Problemy rywali bezlitośnie wykorzystała ekipa Hexis AMR, która jak zwykle popisała się fantastycznymi pit stopami, dzięki którym przeskoczyła nie tylko przed Nissana Sumo Power, ale także przed Astona Martina ekipy Young Driver. Samochody Hexisa uplasowały się na trzecim i czwartym miejscu. Szóste miejsce to Aston, prowadzony przez Stefana Mucke i Darrena Turnera.
Najwięcej walki toczyło się o pozycję od szóstej w dół. Druga połowa wyścigu upłynęła na walce Labrgohgini All-Inkl.com i Nissana Sumo Power. Włoski bolid znów nie zachwycał tempem, jednak mądra jazda Dominika Schwagera pozwoliła mu na utrzymanie za sobą Davida Brabhama, który szarżował po słabym pit stopie. Nie pomogła mu nawet neutralizacja, przez co musiał zadowolić się zaledwie siódmym miejsce. Za jego plecami finiszowało drugie Lambo niemieckiej ekipy, które z powodu niezgodności samochodu z regulaminem po wyścigu kwalifikacyjnym startowało z końca stawki. Markus Winkelhock wykonał jednak fantastyczną robotę i podczas swojej zmiany przedarł się do pierwszej dziesiątki. Niestety Marc Basseng nie jechał już tak fantastycznym tempem i bardziej skupiał się na bronieniu pozycji niż atakowaniu rywali.
Zaraz za nimi uplasowali się liderzy klasyfikacji generalnej – Krumm i Luhr, którzy starali się minimalizować straty po słabym wyścigu kwalifikacyjnym. Błędy innych kierowców mocno ułatwiły zadanie i Niemcom udało się wskoczyć na 9. miejsce, dzięki czemu stracili zaledwie dwa oczka ze swojego prowadzenia. O ostatnie punktowane miejsce w wyścigu głównym walczono do samego końca i ostatecznie przypadł on załodze drugiego Forda Marc VDS, która wyprzedziła siostrzaną ekipę Belgian Racing o zaledwie 0.003s.
Punkty na własne życzenie stracił Michael Rossi, który w samej końcówce wyścigu, tuż po neutralizacji, dodał zbyt dużo gazu na wyścig z zakrętu i obrócił swoją Corvettę. Drugi samochód chińskiej ekipy ukończył wyścig na 12 pozycji. Rywalizacja była zakłócona dwoma neutralizacjami. Pierwsza z nich nastąpiła po tym jak Nick Catsburg wypadł z toru i zakopał się w żwirze, a druga po problemach z tarką na wyścigu z siódmego zakrętu, jednak restarty nie przyniosły zbyt dużych przetasowań w stawce.
Kolejna runda GT1 już za tydzień na torze Goldenport, który zastępuje odwołaną rundę w Kurytybie. W klasyfikacji prowadzą Luhr i Krumm z przewagą 12 punktów nad Bassengiem i Winkelhockiem. Trzecie miejsce zajmują kierowcy Astona ekipy Hexis – Piccini i Hohenadel, którzy tracą do lidera 17 oczek.
•GT1 Championship > 2011 > Chiny 1 (główny), Ordos - 3,751 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 41 | Maxime Martin Frederic Makowiecki |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 34 | 1h01m29,510 | 25 |
2. | 22 | Richard Westbrook Peter Dumbreck |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 34 | +0:00,786 | 18 |
3. | 3 | Stef Dusseldorp (D) Clivio Piccione (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 34 | +0:05,570 | 15 |
4. | 4 | Andrea Piccini Christian Hohenadel |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 34 | +0:09,909 | 12 |
5. | 8 | Darren Turner Stefan Mucke |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 34 | +0:11,397 | 10 |
6. | 37 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:12,031 | 8 |
7. | 21 | David Brabham (D) Jamie Campbell-Walter (D) |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 34 | +0:12,274 | 6 |
8. | 38 | Markus Winkelhock (D) Marc Basseng (D) |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:14,591 | 4 |
9. | 23 | Michael Krumm Lucas Luhr |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 34 | +0:14,868 | 2 |
10. | 40 | Marc Hennerici Bas Leinders |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 34 | +0:20,321 | 1 |
11. | 10 | Antoine Leclerc Yann Clairay |
| Belgian Racing | Ford GT | 34 | +0:20,324 | |
12. | 11 | Ho-Pin Tung (D) Jeroen Den Boer (D) |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 34 | +0:20,713 | |
13. | 48 | Jonathan Kennard (D) Christopher Bruck (D) |
| DKR Engineering | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:23,698 | |
14. | 7 | Tomas Enge Alex Müller |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 34 | +0:25,153 | |
15. | 47 | Benjamin Leuenberger (D) Manuel Lauck (D) |
| DKR Engineering | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:26,056 | |
16. | 12 | Michael Rossi (D) Sergio Jimenez (D) |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 34 | +0:30,159 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 9 | Christoffer Nygaard Jonathan Hirschi |
| Belgian Racing | Ford GT | 13 | | |
| 20 | Enrique Bernoldi Nick Catsburg |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 2 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|