F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Co dalej z GT1?
    Paweł Zając, 28 lipca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Niedawno informowaliśmy o tym, że GT1 nie będzie miało promotora w przyszłym roku, a wczoraj opublikowano kalendarz na pozostałą część sezonu. Podczas standardowej konferencji SRO przed Spa 24h dowiedzieliśmy się także o przyszłorocznych planch związanych z GT1.

    Stephane Ratel zaproponował, aby tytuł Mistrzowski wśród zespołów i producentów był wyłaniany na podstawie dwóch serii – Blancpain Endurance Series i Sprint Series, która miałaby zostać utworzona w przyszłym roku. Kalendarz obu serii miałby być skonstruowany tak, aby zespoły mogły tymi samymi samochodami rywalizować w obu mistrzostwach.

    Rywalizacja w dwóch seriach przy użyciu tego samego sprzętu miałoby pozwolić na zmniejszenie kosztów ponoszonych przez ekipy do poziomu miliona euro w sezonie. Kalendarz Sprint Series miały zawierać siedem rund, a terminach BES pięć – w tym Spa 24h i jeden wyścig o długości 1000 kilometrów. Kalendarze mają być tak zaplanowane, aby każdą rund obu serii dzieliło co najmniej dwa tygodnie.

    Promotor GT1 chciałby, aby w Sprint Series startowało 8 lub 9 zespołów, które wystawiałyby dwa auta i reprezentowały jednego producenta, lub 7 zespołów wystawiających 3 samochody. Jeśli nie uda zebrać się takiej stawki, to dopuszczono by zespoły z jednym lub kilkoma samochodami. Ratel planuje skompletowanie stawki Sprint Series pod koniec września.

    Plan przyznawania tytułu mistrza świata na podstawie dwóch serii zostanie przedstawiony Światowej Radzie Sportów Motorowych pod koniec października. Tytuł w kategorii kierowców nie byłby przyznawany, gdyż zespoły często korzystają z usług różnych kierowców w różnych seriach.

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    kibic sribic, 28.07.2012 15:22[!]
    fajnie. Nie dość, że z GT1 zrobili GT3 to jeszcze chcą to rozdzielić na coś, co GT1 nie będzie przypominało nawet w najmniejszym stopniu... świat się sypie... :(
    Mr President, 28.07.2012 16:59[!]
    Cytat :
    Tytuł w kategorii kierowców nie byłby przyznawany

    Tak mają wyglądać mistrzostwa świata? To już lepiej zostać przy GT1 ze stawką choćby 14 aut, bez łączenia rund różnyh serii. Bardzo dobrym pomysłem było stworzenie serialu jednoklasowego, a tymczasem ta idea zaczyna upadać. Jak dla mnie, pomysł pana Ratela wydaje się co najmniej niedorzeczny.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca