F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    GT1: Galeria ze Slovakiaringu
    Paweł Zając, 21 sierpnia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Druga runda Mistrzostw Świata GT1 na Slovakiaringu jest już przeszłością, jednak my jeszcze trochę będziemy o niej wspominać, gdyż nasi wysłannicy nie próżnowali i przywieźli trochę ciekawego materiału. Na pierwszy ogień idą zdjęcia z GT1. Później na stronie pojawi się galeria pokazująca atmosferę na torze, a także artykuł opisujący jak wyglądają wyścigi w wykonaniu naszych południowych sąsiadów. Nie można też zapominać, że na naszych dyktafonach spoczywają rozmowy z szefem serii, Stephanem Ratelem oraz Tonim Vilanderem, który poopowiadał nam trochę o legendarnym wyścigu Le Mans.


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    KaeRZet, 21.08.2012 21:00[!]
    Ładna galeria ;D .Opublikujcie te rozmowy ;Pp
    Mr President, 21.08.2012 22:58[!]
    Dobra robota ;) A podobno pod uwagę bierze się zamknięcie serii po zakończeniu tego roku...

    Wyścig na Slovakiaring zbiegł się w czasie z rundą DTM, toteż pozwolę sobie na małe porównanie. Samochody - w obu seriach mamy ciekawe maszyny. Poziom stawki - DTM bez dwóch zdań. Akcja na torze - właśnie ten czynnik decyduje o "wyższości" GT1. Na suchym torze wyprzedzanie na Nurburgringu było piekielnie trudne, praktycznie tylko strategia zmieniała kolejność. W GT1 różnica kilku sekund w szybkości pitstopów poszczególnych zespołów jest normą, co skutkuje przetasowaniami. A w DTM? W początkowych rundach BMW miało kłopoty, lecz wyniki dobitnie świadczą o ich wyeliminowaniu. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego tak jest - samochody klasy GT3 chyba nie różnią się zbytnio od tych niemieckich turystyków pod względem prędkości, a wyprzedzanie jest znacznie łatwiejsze. Problem stanowi nawyraźniej aerodynamika - mam wrażenie, iż gdyby A5, M3 i AMG ścigały się z lepszymi jednostkami napędowymi niewiele by się zmieniło poza czasami okrążeń. Organizatorzy powinni pomyśleć o redukcji pakietu generującego docisk. GT1 WC niech zostanie z kolei serią taką, jaką jest, bowiem wyścigi wciąż pozostają niezmiernie emocjonujące.
    No70, 22.08.2012 11:58[!]
    @Mr President
    Cytat :
    samochody klasy GT3 chyba nie różnią się zbytnio od tych niemieckich turystyków pod względem prędkości, a wyprzedzanie jest znacznie łatwiejsze. Problem stanowi nawyraźniej aerodynamika - mam wrażenie, iż gdyby A5, M3 i AMG ścigały się z lepszymi jednostkami napędowymi niewiele by się zmieniło poza czasami okrążeń. Organizatorzy powinni pomyśleć o redukcji pakietu generującego docisk.

    Różnią się i to znacznie. Dość powiedzieć że te 'turystyki' nie dają szans autom dawnej, prawdziwej klasy GT1. Wyżej w hierarchii 'aut z dachem' stoją tylko potwory z Super GT i boildy LMP.

    A co do redukcji siły dociskającej, to wychodzi na to że jesteś jednym z tych którzy zasiadają przed telewizorami od czasu powstania całkiem nośnego hasła 'I'm Back'. Właśnie ten rok rozpoczął rewolucję aerodynamiczną w niemieckiej serii. Auta maja mniejszą wagę w zakrętach ale rekompensują to sobie nowymi , szybszymi oponami. Zmiany które proponujesz osłabiły by jeszcze bardziej to co IMO stanowi o sile DTM. Szybkość w zakrętach.
    cziken129, 22.08.2012 12:11[!]
    za mało kobiet :)
    Mr President, 22.08.2012 12:55[!]
    @No70
    DTM oglądam dopiero od 2007 roku, jestem zwykłym kibicem, nie interesuję się szczególnie kwestiami technicznymi, lecz po prostu odnoszę wrażenie, iż zmiany poszły w złym kierunku. Uznajesz szybkość w zakrętach za pozytyw - lecz zwyczajnie wręcz uniemożliwia to manewr wyprzedzania. Choćby w F1 strategia taka, jaką na Nurgburgringu zastosował Green, straciła rację bytu. Gdyby nie obowiązek wykonywania pitstopów, przejazd całego dystansu bez zjazdu do boksów byłby częstym obrazkiem. Samochody w tym roku są szybsze - niestety nie wynika z tego nic dobrego dla widowiska.
    No70, 22.08.2012 13:19[!]
    @Mr President
    Czy szybsze to bym polemizował, jednak myślę że Nuerburgring trochę zatarł pozytywne wrażenie jakie zrobiły wcześniejsze eliminacje. Walka o prowadzenie duetu Mercedesa na Hockenheimringu, czy ostatnie okr. na Norisring to coś czego nie było na 'Ringu'. Jedno liche wyprzedzenie Tomczyka zdecydowanie nie było czymś równie emocjonującym jak walka o prowadzenie na Red Bull Ringu.

    Hankook i organizatorzy powinni przemyśleć przed kolejnym sezonem jakie zmiany w regulaminie technicznym i sportowym powinny być wprowadzone aby >jeszcze< poprawić widowisko. Z opon zdecydowanie można wykrzesać więcej przyczepności zwiększając przy tym ich degradację a zatem i nieprzewidywalność wyścigowych strategii. Wciąż tęsknię za sedanami jednak patrząc znad panoramy ostatnich sezonów widać więcej akcji a to 'niedzielniaków' powinno cieszyć.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca