F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    FIA zaakceptowała utworzenie GT World Series
    Paweł Zając, 3 listopada 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    FIA zaakceptowała dziś utworzenie GT World Series, której tytuł będzie wyłaniany na podstawie wyników nowo utworzonej GT Sprint Series oraz Blancpain Endurance Series.

    Stephane Ratel, promotor GT1, zaproponował takie rozwiązanie w lipcu, po tym jak nie udało mu się zażegnać problemów, z którymi borykały się mistrzostwa świata. Dziś Francuz przyznał, że osiągnął porozumienie z Jeanem Todtem, na mocy którego rywalizacja w dwóch seriach zostanie nagrodzona tytułem w klasyfikacji zespołów i producentów.

    Stworzenie GT World Series zależy już tylko od tego, czy Ratelowi uda się dodać, do kalendarza Sprint Series, drugi wyścig poza Europą. Mistrzostwa miałby się rozpocząć w styczniu na torze Yas Marina, a możliwościami na drugą zamorską rundę są Buddh i Interlagos. „FIA GT World Series brzmi dobrze. To inne rozwiązanie, jednak przede wszystkim dobry kompromis. Trzeba jeszcze przejść przez wszystkie procedury, jednak potrzebujemy tylko wyścigu na trzecim kontynencie. Niektóre zespoły nie chcą kolejnej rundy poza Europą, jednak ja zapytam czy chciałyby walczyć o międzynarodowy tytuł”.

    Nowa seria GT ma zintegrować Sprint Series i Blancpain Endurance Series, dzięki czemu zespoły mogłyby rywalizować w obu korzystając z tych samych aut. Minimalny odstęp pomiędzy rundami ma wynosić dwa tygodnie. Sprint Series ma składać się z siedmiu wyścigów, podczas który zespoły będą musiały wystawić po dwa auta. Kalendarz BES będzie obejmował pięć rund, w skład których ma wchodzić Spa 24h. Podział na klasy w obu seriach będzie taki sam – Pro, Pro-Am i Am.

    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mr President, 03.11.2012 22:43[!]
    Będą trzy klasy zespołów, mimo jednej klasy aut. Czeka nas zatem co najmniej po sześć klasyfikacji w każdej z dwóch serii, no i oczywiście dwie wspólne dla obu. To daje już wynik czternastu (!). Może zechcą jescze "dorzucić" klasyfikacje producenckie dla każdej klasy w każdej serii do okrągłej dwudziestki? Nie twierdzę, że takie rozwiązanie jest złe dla zespołów, ponieważ każdy ma o co walczyć, jednak dla kibica jest to raczej dosyć irytujące, gdyż mało kto emocjonuje się walką w ogonie. Na najwyższym szczeblu coś takiego nie powinno mieć miejsca. Czeka nas jedynie chaos z dublowaniami, niepotrzebnymi kolizjami w ich trakcie czy ze zgłoszeniami i spełnianiem norm regulaminowych przez odpowiednie auta i zespoły. Bardzo chciałbym, aby w wyścigach GT zacząć od hierarchizacji - mieliśmy to, lecz nastał koniec MŚ i ME, sporą konkurencję Ratelowi zrobiły inne seriale (IGT Open , ADAC GT Masters) i teraz wygląda to jak wygląda, zwłaszcza że Francuz, gdyby mógł, zawetowałby wprowadzenie klasy GT3 do WEC.
    Challenger, 04.11.2012 13:19[!]
    Szczerze powiedziawszy to juz sie gubie w tym wszystkim co sie dzieje, FIA powinna wprowadzic odgorna unifikacje zawodow i ograniczyc ilosc serii ktore moga wystepowac pod jej egida.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca