F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Maserati wygrywa czwartą rundę GT1
    Paweł Zając, 5 lipca 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Michael Bartels i Andrea Bertolini w Maserati MC12 wygrali czwarty wyścig mistrzostw świata GT1 na torze Paul Ricard. Drugie miejsce zajęli Peter Dumbreck i Michael Krumm w Nissanie GT-R, a podium uzupełnili Alexander Margaritis i Altfrid Heger w Maserati zespołu Triple H.

    Pomimo tego, że francuski obiekt jest kojarzony przede wszystkim z testami, to jednak nie mogliśmy narzekać na brak emocji. Już na samym początku startujące z pierwszego pola Maserati musiało uznać wyższość Lamborghini i Nissana, które ruszały do wyścigu z drugiego i trzeciego pola, jednak oba zespoły nie cieszyły się długo ze swoich pozycji. Warren Hughes stracił drugie miejsce na rzecz Bartelsa jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia, a Peter Kox wystartował nieprzepisowo, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy i ostatecznie Lamborghini zespołu Reiter ukończyło zmagania na 18 miejscu.

    Po tym, jak Kox zjechał na odbycie kary, na czele znajdowały się dwa Maserati zespołu Vitaphone oraz jedyna Corvetta zespołu Phoenix. Chwilę później na czwarte miejsce awansował Romain Grosjean, jednak były kierowca zespołu Renault miał sporo przygód w początkowej części wyścigu. Zaraz po starcie zaliczył kolizję z Lamborghini, które spadło przez to na koniec stawki, a później w trzecim zakręcie zbyt optymistycznie zaatakował Corvettę Mike'a Hezemansa. Grosjean nie ucierpiał podczas tego incydentu, jednak Hezemans się obrócił i stracił kilka pozycji.

    Na niecałe cztery minuty przed otwarciem boksów, Piccini zaatakował w ostatnim zakręcie Bernoldiego, jednak na wyjściu z zakrętu odbił w prawo, powodując kolizję z Maserati. Corvetta nie ucierpiała, jednak w samochodzie z trójzębem na masce uszkodzeniu uległo zawieszenie i oznaczało to koniec udziału w wyścigu. Zmiana kierowców nie zmieniła niczego w czołówce i na czele nadal mieliśmy Maserati, Corvettą i Forda GT. Dla zespołu Matech był to jednak początek kłopotów, gdyż Thomas Mutsch wyraźnie walczył z samochodem w każdym zakręcie i dojechał do mety dopiero na siódmej pozycji. Zespół Phonenix również nie mógł się cieszyć, ponieważ ich samochód został ukarany za nieudaną próbę wyprzedzenia Maserati i Hennerici musiał odbyć karę stop & go.

    Po zmianach Bartels jechał niezagrożony do mety, jednak za jego plecami sporo się działo. Nissany w drugiej połowie wyścigu popisały się bardzo dobrym tempem, przez co Peter Dumbreck i Michael Krumm byli w stanie wskoczyć na drugi stopień podium. W głębi stawki toczyła się fantastyczna walka o ósmą pozycję. Campbell-Walter w Nissanie, Zonta w Lamborghini i Accary w Astonie Martinie walczyli przez kilka okrążeń koło w koło, by walkę zakończyć wspaniałym manewrem na prostej startowej, gdzie wszyscy trzej jechali bok w bok. Ostatecznie Campbell-Walter zajął ósme miejsce, a Accary tuż przed flagą w szachownicę wyprzedził Zontę, spychając Brazylijczyka na ostanie punktowane miejsce.

    Po wyścigu we Francji w klasyfikacji prowadzą kierowcy Maserati – Michael Bartels i Andrea Bertolini, którzy mają na koncie 77 punktów. Na drugie miejsce spadli Romain Grosjean i Thomas Mutsch z 62 punktami. Trzeci jest Marc Hennerici, mający na koncie 40 punktów. Zajmuje on swoją pozycję samotnie, ponieważ w wyniku pożaru Corvetty Phoenixa na Silverstone w zespole nastąpiło sporo zmian, a sam Hennerici w ostatnich trzech wyścigach jechał z trzema różnymi partnerami. Kolejny wyścig FIA GT1 odbędzie się za cztery tygodnie na belgijskim torze Spa, jako seria towarzysząca dla 24 godzinnego wyścigu, dlatego też wyścig główny GT1 wyjątkowo odbędzie się w sobotę.

    GT1 Championship > 2010 > Francja (główny), Paul Ricard - 5,842 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Michael Bartels
    Andrea Bertolini


    Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT1281h00m30,24525
    2. 23Peter Dumbreck
    Michael Krumm


    Sumo Power GTNissan GT-R28+0:07,05718
    3. 33Alexandros Margaritis
    Altfrid Heger


    Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT128+0:24,63315
    4. 40Bas Leinders
    Maxime Martin


    Marc VDS Racing TeamFord GT28+0:26,20912
    5. 13Marc Hennerici
    Andrea Piccini


    Phoenix Racing / CarsportChevrolet Corvette Z0628+0:29,67010
    6. 11Xavier Maasen
    Mike Hezemans


    Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z0628+0:35,8248
    7. 5Thomas Mutsch
    Romain Grosjean


    Matech CompetitionFord GT28+0:46,1786
    8. 22Jamie Campbell-Walter
    Warren Hughes


    Sumo Power GTNissan GT-R28+0:54,3644
    9. 9Frederic Makowiecki
    Thomas Accary


    Hexis AMRAston Martin DB928+0:56,6992
    10. 25Ricardo Zonta
    Rafael Daniel


    ReiterLamborghini Murcielago R-SV28+0:57,2261
    11. 34Matteo Bobbi
    Bert Longin


    Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT128+1:04,943
    12. 38Nicky Pastorelli
    Dominik Schwager


    All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV28+1:05,405
    13. 10Jonathan Hirschi
    Clivio Piccione


    Hexis AMRAston Martin DB928+1:11,342
    14. 41Markus Palttala
    Renaud Kuppens


    Marc VDS Racing TeamFord GT28+1:14,776
    15. 3Henri Moser
    Karl Wendlinger


    Swiss Racing TeamNissan GT-R28+1:17,780
    16. 7Darren Turner
    Tomas Enge


    Young Driver AMRAston Martin DB928+1:23,897
    17. 37Marc Basseng
    Christophe Bouchut


    All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV28+1:26,100
    18. 24Christopher Haase
    Peter Kox


    ReiterLamborghini Murcielago R-SV28+1:47,230
    19. 12Oliver Gavin
    Pertti Kuismanen


    Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z0628+1:47,240
    20. 8Stefan Mucke
    Christoffer Nygaard


    Young Driver AMRAston Martin DB928+1:53,704
    21. 6Natacha Gachnang
    Olivier Panis


    Matech CompetitionFord GT1711 okr.
    22. 2Miguel Ramos
    Enrique Bernoldi


    Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT11018 okr.
    23. 4Seiji Ara
    Max Nilsson


    Swiss Racing TeamNissan GT-R919 okr.
    Pole position: Andrea Bertolini (Vitaphone Racing) - 60:31,919
    Najszybsze okrążenie: Stefan Mucke (Young Driver AMR) - 2:05,972 na 16 okrążeniu
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca