|
|
|
|
|
|
Zonta i Kechele wygrali wyścig GT1 na Spa | |
Ricardo Zonta i Frank Kechele wygrali piąty wyścig Mistrzostw Świata GT1 na belgijskim torze Spa. Drugie miejsce zajęli Alex Müller i Altfrid Heger w Maserati zespołu Triple H. Najniższy stopień podium uzupełnili Richard Westbrook i Thomas Mutsch w Fordzie.
Tym razem GT1 było serią towarzyszącą dla 24-godzinnego wyścigu, który po raz pierwszy został rozegrany bez klasy GT1. Mimo tego, że tym razem mistrzostwa świata były tylko przystawką do głównego dania, to jednak emocji nie brakowało.
Początek wyścigu nie był łatwy dla zwycięzców. Co prawda dobrze wystartowali i jeszcze przed pierwszym okrążeniem objęli prowadzenie, jednak nie cieszyli się nim zbyt długo. Kilka okrążeń później Lamborghini z numerem 25 nie tylko musiało oddać pozycje zwycięzcy wyścigu kwalifikacyjnego – Xavierowi Maassenowi w Corvettcie, a dodatkowo Ricardo Zonta musiał również uznać wyższość drugiego Murcielago Reitera, za którego kierownicą siedział Peter Kox. Holender doganiał Massena, jednak zaraz za prostą Kemmel w Corvettcie doszło do przebicia opony i ostatecznie wycofania się z rywalizacji.
Na pięć minut przed otwarciem pit-lane na prowadzeniu mieliśmy trzy Lamborghini, dwa zespołu Reiter i jedno All-Inkl.com. Za liderującymi „bykami” jechał Ford zespołu Matech prowadzony przez Richarda Westbrooka i Maserati ekipy Vitaphone Racing, za kierownicą którego siedział Enrique Bernoldi. Pierwszy w boksie pojawił się Zonta, przekazując samochód Frankowi Kechele, następnie do boksu zjechał Peter Kox. Lamborghini zespołu All-Inkl.com, Ford i Maserati pozostały na torze do samego końca, cały czas walcząc o pozycje.
Walkę w boksach wygrał Ford, który nie dość, że utrzymał się przed Maserati, to jeszcze wyjechał przed dwoma Lamborghini Retera. Tym razem z przodu był jednak samochód z numerem 25, ponieważ tuż po zmianie kierowców Christopher Haase miał problemy ze swoim autem i ostatecznie wycofał się z powodu wycieku oleju. Czwarte było Maserati, a Lamborghini ekipy All-Inkl.com miało problemy w boksie, przez które ostatecznie ukończyli wyścig dopiero na 9 miejscu. Na piątym miejscu znalazł się Nissan GT-R Petera Dumbrecka, który chwilę później skutecznie zaatakował Maserati.
Na 23 minuty przed końcem na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa z powodu części leżących na torze. W międzyczasie odpadło Lamborghini z numerem 24 z powodu wyżej wspomnianego wycieku oleju, który przedłużył neutralizację. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, kierowcom zostało nieco ponad 13 minut rywalizacji. Na czele nadal był Thomas Mutsch, przed Kechele i Dumberckiem. Za czołową trójką jechał Ramos w Maserati, Accary w Astonie Martinie i kolejne Maserati.
Dziesięć minut przed końcem Alex Müller rozpoczął swój rajd po drugie miejsce. Najpierw zaraz za Eau Rogue uporał się z Accarym, a na kolejnym okrążeniu wyprzedził w ten sam sposób Ramosa. W międzyczasie Kechele pokonał Mutscha i objął prowadzenie. Kierowca Forda GT nie mógł myśleć o odzyskaniu pozycji, ponieważ tuż za plecami miał Dumbrecka i szarżującego Mullera. Ostatecznie niemiecki kierowca stracił dwie pozycję na raz w zakręcie Pouhon, jednak były to już ostatnie pozycje, jakie Mutsch oddał w tym wyścigu, a po awarii Dumbrecka, na dwa okrążenia przed końcem, zajął trzecie miejsce.
Wygrała załoga Lamborghini z numerem 25, przed Maserati i Fordem GT. Liderami klasyfikacji nadal pozostają Bertolini i Bartels, mimo ukończenia wyścigu dopiero na 7 pozycji. Drugi jest Thomas Mutsch z sześcioma punktami straty do lidera. Trzeci Romain Grosjean traci już 21 punktów. Były partner zespołowy Kuby Giermaziaka, Frank Kechele, dzięki wygranej wskoczył na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejna runda FIA GT1 zostanie rozegrana za 4 tygodnie na niemieckim Nürburgringu.
•GT1 Championship > 2010 > Belgia (główny), Spa-Francorchamps - 7,004 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 25 | Frank Kechele Ricardo Zonta |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 24 | 1h01m02,392 | 25 |
2. | 33 | Alex Müller Altfrid Heger |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 24 | +0:03,253 | 18 |
3. | 5 | Thomas Mutsch Richard Westbrook |
| Matech Competition | Ford GT | 24 | +0:06,675 | 15 |
4. | 2 | Miguel Ramos Enrique Bernoldi |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 24 | +0:07,074 | 12 |
5. | 9 | Frederic Makowiecki Thomas Accary |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 24 | +0:07,936 | 10 |
6. | 7 | Darren Turner Tomas Enge |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 24 | +0:08,274 | 8 |
7. | 1 | Andrea Bertolini Michael Bartels |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 24 | +0:09,741 | 6 |
8. | 34 | Bert Longin Nico Verdonck |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 24 | +0:10,591 | 4 |
9. | 38 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 24 | +0:10,784 | 2 |
10. | 10 | Clivio Piccione Jonathan Hirschi |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 24 | +0:13,921 | 1 |
11. | 22 | Jamie Campbell-Walter Warren Hughes |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 24 | +0:14,140 | |
12. | 3 | Henri Moser Karl Wendlinger |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 24 | +0:14,346 | |
13. | 13 | Marc Hennerici Mike Hezemans |
| Phoenix Racing / Carsport | Chevrolet Corvette Z06 | 24 | +0:15,056 | |
14. | 6 | Romain Grosjean Neel Jani |
| Matech Competition | Ford GT | 24 | +0:15,354 | |
15. | 41 | Markus Palttala Renaud Kuppens |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 24 | +0:19,486 | |
16. | 4 | Seiji Ara Max Nilsson |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 24 | +0:23,695 | |
17. | 12 | Pertti Kuismanen Oliver Gavin |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 24 | +0:33,139 | |
18. | 23 | Michael Krumm Peter Dumbreck |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 22 | 2 okr. | |
19. | 8 | Stefan Mucke Christoffer Nygaard |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 19 | 5 okr. | |
20. | 24 | Peter Kox Christopher Haase |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 15 | 9 okr. | |
21. | 37 | Marc Basseng Christophe Bouchut |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 11 | 13 okr. | |
22. | 40 | Bas Leinders Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 10 | 14 okr. | |
23. | 11 | Xavier Maasen Jos Menten |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 8 | 16 okr. | |
24. | 14 | Andrea Piccini Anthony Kumpen |
| Phoenix Racing / Carsport | Chevrolet Corvette Z06 | 3 | 21 okr. | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|