F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Zonta i Kechele wygrali wyścig GT1 na Spa
    Paweł Zając, 3 sierpnia 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Ricardo Zonta i Frank Kechele wygrali piąty wyścig Mistrzostw Świata GT1 na belgijskim torze Spa. Drugie miejsce zajęli Alex Müller i Altfrid Heger w Maserati zespołu Triple H. Najniższy stopień podium uzupełnili Richard Westbrook i Thomas Mutsch w Fordzie.

    Tym razem GT1 było serią towarzyszącą dla 24-godzinnego wyścigu, który po raz pierwszy został rozegrany bez klasy GT1. Mimo tego, że tym razem mistrzostwa świata były tylko przystawką do głównego dania, to jednak emocji nie brakowało.

    Początek wyścigu nie był łatwy dla zwycięzców. Co prawda dobrze wystartowali i jeszcze przed pierwszym okrążeniem objęli prowadzenie, jednak nie cieszyli się nim zbyt długo. Kilka okrążeń później Lamborghini z numerem 25 nie tylko musiało oddać pozycje zwycięzcy wyścigu kwalifikacyjnego – Xavierowi Maassenowi w Corvettcie, a dodatkowo Ricardo Zonta musiał również uznać wyższość drugiego Murcielago Reitera, za którego kierownicą siedział Peter Kox. Holender doganiał Massena, jednak zaraz za prostą Kemmel w Corvettcie doszło do przebicia opony i ostatecznie wycofania się z rywalizacji.

    Na pięć minut przed otwarciem pit-lane na prowadzeniu mieliśmy trzy Lamborghini, dwa zespołu Reiter i jedno All-Inkl.com. Za liderującymi „bykami” jechał Ford zespołu Matech prowadzony przez Richarda Westbrooka i Maserati ekipy Vitaphone Racing, za kierownicą którego siedział Enrique Bernoldi. Pierwszy w boksie pojawił się Zonta, przekazując samochód Frankowi Kechele, następnie do boksu zjechał Peter Kox. Lamborghini zespołu All-Inkl.com, Ford i Maserati pozostały na torze do samego końca, cały czas walcząc o pozycje.

    Walkę w boksach wygrał Ford, który nie dość, że utrzymał się przed Maserati, to jeszcze wyjechał przed dwoma Lamborghini Retera. Tym razem z przodu był jednak samochód z numerem 25, ponieważ tuż po zmianie kierowców Christopher Haase miał problemy ze swoim autem i ostatecznie wycofał się z powodu wycieku oleju. Czwarte było Maserati, a Lamborghini ekipy All-Inkl.com miało problemy w boksie, przez które ostatecznie ukończyli wyścig dopiero na 9 miejscu. Na piątym miejscu znalazł się Nissan GT-R Petera Dumbrecka, który chwilę później skutecznie zaatakował Maserati.

    Na 23 minuty przed końcem na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa z powodu części leżących na torze. W międzyczasie odpadło Lamborghini z numerem 24 z powodu wyżej wspomnianego wycieku oleju, który przedłużył neutralizację. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, kierowcom zostało nieco ponad 13 minut rywalizacji. Na czele nadal był Thomas Mutsch, przed Kechele i Dumberckiem. Za czołową trójką jechał Ramos w Maserati, Accary w Astonie Martinie i kolejne Maserati.

    Dziesięć minut przed końcem Alex Müller rozpoczął swój rajd po drugie miejsce. Najpierw zaraz za Eau Rogue uporał się z Accarym, a na kolejnym okrążeniu wyprzedził w ten sam sposób Ramosa. W międzyczasie Kechele pokonał Mutscha i objął prowadzenie. Kierowca Forda GT nie mógł myśleć o odzyskaniu pozycji, ponieważ tuż za plecami miał Dumbrecka i szarżującego Mullera. Ostatecznie niemiecki kierowca stracił dwie pozycję na raz w zakręcie Pouhon, jednak były to już ostatnie pozycje, jakie Mutsch oddał w tym wyścigu, a po awarii Dumbrecka, na dwa okrążenia przed końcem, zajął trzecie miejsce.

    Wygrała załoga Lamborghini z numerem 25, przed Maserati i Fordem GT. Liderami klasyfikacji nadal pozostają Bertolini i Bartels, mimo ukończenia wyścigu dopiero na 7 pozycji. Drugi jest Thomas Mutsch z sześcioma punktami straty do lidera. Trzeci Romain Grosjean traci już 21 punktów. Były partner zespołowy Kuby Giermaziaka, Frank Kechele, dzięki wygranej wskoczył na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejna runda FIA GT1 zostanie rozegrana za 4 tygodnie na niemieckim Nürburgringu.

    GT1 Championship > 2010 > Belgia (główny), Spa-Francorchamps - 7,004 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 25Frank Kechele
    Ricardo Zonta


    ReiterLamborghini Murcielago R-SV241h01m02,39225
    2. 33Alex Müller
    Altfrid Heger


    Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT124+0:03,25318
    3. 5Thomas Mutsch
    Richard Westbrook


    Matech CompetitionFord GT24+0:06,67515
    4. 2Miguel Ramos
    Enrique Bernoldi


    Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT124+0:07,07412
    5. 9Frederic Makowiecki
    Thomas Accary


    Hexis AMRAston Martin DB924+0:07,93610
    6. 7Darren Turner
    Tomas Enge


    Young Driver AMRAston Martin DB924+0:08,2748
    7. 1Andrea Bertolini
    Michael Bartels


    Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT124+0:09,7416
    8. 34Bert Longin
    Nico Verdonck


    Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT124+0:10,5914
    9. 38Nicky Pastorelli
    Dominik Schwager


    All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV24+0:10,7842
    10. 10Clivio Piccione
    Jonathan Hirschi


    Hexis AMRAston Martin DB924+0:13,9211
    11. 22Jamie Campbell-Walter
    Warren Hughes


    Sumo Power GTNissan GT-R24+0:14,140
    12. 3Henri Moser
    Karl Wendlinger


    Swiss Racing TeamNissan GT-R24+0:14,346
    13. 13Marc Hennerici
    Mike Hezemans


    Phoenix Racing / CarsportChevrolet Corvette Z0624+0:15,056
    14. 6Romain Grosjean
    Neel Jani


    Matech CompetitionFord GT24+0:15,354
    15. 41Markus Palttala
    Renaud Kuppens


    Marc VDS Racing TeamFord GT24+0:19,486
    16. 4Seiji Ara
    Max Nilsson


    Swiss Racing TeamNissan GT-R24+0:23,695
    17. 12Pertti Kuismanen
    Oliver Gavin


    Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z0624+0:33,139
    18. 23Michael Krumm
    Peter Dumbreck


    Sumo Power GTNissan GT-R222 okr.
    19. 8Stefan Mucke
    Christoffer Nygaard


    Young Driver AMRAston Martin DB9195 okr.
    20. 24Peter Kox
    Christopher Haase


    ReiterLamborghini Murcielago R-SV159 okr.
    21. 37Marc Basseng
    Christophe Bouchut


    All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV1113 okr.
    22. 40Bas Leinders
    Maxime Martin


    Marc VDS Racing TeamFord GT1014 okr.
    23. 11Xavier Maasen
    Jos Menten


    Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z06816 okr.
    24. 14Andrea Piccini
    Anthony Kumpen


    Phoenix Racing / CarsportChevrolet Corvette Z06321 okr.
    Pole position: Xavier Maasen (Mad-Croc Racing) - 59:59,600
    Najszybsze okrążenie: Pertti Kuismanen (Mad-Croc Racing) - 2:20,965 na 5 okrążeniu
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Gilles, 03.08.2010 11:33[!]
    można gdzieś te wyścigi oglądać?
    Lobotomy, 03.08.2010 11:41[!]
    Na ich stronie: http://www.gt1world.com/ Są relacje live, jak i pełne wyścigi od początku sezonu do oglądnięcia z odtworzenia.
    kemek, 03.08.2010 11:42[!]
    Gilles, 03.08.2010 12:57[!]
    dzięki wielkie :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca