|
|
|
|
|
|
Turner i Enge wygrali wyścig GT1 na Nurburgringu | |
Darren Turner i Tomas Enge zdominowali szóstą rundę mistrzostw świata GT1 rozegraną w ten weekend na niemieckim torze Nurburgring. Kierowcy zespołu Young Driver AMR prowadzili przez większość okrążeń i odnieśli pewne zwycięstwo.
Zaraz po starcie Turner szybko oddalił się od rywali i przed zmianą kierowców miał 2,5 sekundy przewagi. Mechanicy Astona wykonali jednak fantastyczną robotę i po powrocie na tor samochód niemieckiej ekipy, prowadzony w tym momencie przez Tomasa Enge, miał już 12 sekund przewagi nad drugim Lamborghini.
Drudzy na mecie zameldowali się Peter Kox i Christopher Hase w Lamborghini Murcielago zespołu Reiter. W pierwszej części wyścigu Kox walczył z Corvettą prowadzoną przez Marca Hennericiego, jednak szybsza zmiana kierowców w wykonaniu Reitera pozwoliła na pokonanie Chevroleta w boksach i ostatecznie na zdobycie pierwszego podium w tym sezonie.
Na najniższym stopniu podium stanęli Alex Margaritis i Marc Hennerici, jednak do samego końca musieli walczyć z Astonem Martinem zespołu Hexis prowadzonym przez Clivio Piccione i Jonathana Hirschiego. Zwycięzcy poprzedniego wyścigu – Ricardo Zonta i Frank Kechele ukończyli zmagania w Niemczech dopiero na 14 pozycji. Po starcie z czwartego pola, Zonta zacięcie walczył w czołowej piątce, jednak na dohamowaniu do pierwszego zakrętu Brazylijczyk zablokował przednie koła i uderzył w Forda GT Thomasa Mutscha. Obaj kierowcy mogli kontynuować jazdę, jednak Zonta stracił przez to jedną pozycję, a później Lamborghini z numerem 25 otrzymało za ten manewr karę przejazdu przez boksy.
Mutsch spadł na 16 miejsce, jednak od razu rzucił się do odrabiania strat. Po zmianie kierowców Richard Westbrook walczył o 10 pozycję i jeden punkt, jednak nie był to koniec problemów dla zespołu Matech. Na wyjeździe z Mercedes Arena Westbrook uderzył w tył Maserati Miguela Ramosa i Enrique Bernoldiego, przez co auto zespołu Vitaphone wykręciło piruet. Sędziowie ukarali Forda z numerem 5 karą przejazdu przez boksy i ostatecznie samochód szwajcarskiej ekipy znalazł się na 13 miejscu, niecałe dwie sekundy przez Lamborghini Franka Kechele.
W klasyfikacji generalnej nadal prowadzą Bertolini i Bartels w Maserati z 91 punktami na koncie. Drugie miejsce, pomimo braku punktów w tym wyścigu utrzymał Thomas Mutsch, który traci do liderów 14 oczek. Na trzecią pozycję wskoczyli zwycięzcy niemieckiej rundy – Darren Turner i Tomas Enge z dorobkiem 65 punktów. Kolejny wyścig mistrzostw świata GT1 odbędzie się już 19 września na portugalskim torze Algarve.
•GT1 Championship > 2010 > Niemcy (główny), Nurburgring - 5,137 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Tomas Enge Darren Turner |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 30 | 1h00m59,709 | 25 |
2. | 24 | Peter Kox Christopher Haase |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 30 | +0:09,547 | 18 |
3. | 13 | Marc Hennerici Alexandros Margaritis |
| Phoenix Racing / Carsport | Chevrolet Corvette Z06 | 30 | +0:13,018 | 15 |
4. | 10 | Clivio Piccione Jonathan Hirschi |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 30 | +0:14,182 | 12 |
5. | 8 | Stefan Mucke Christoffer Nygaard |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 30 | +0:15,109 | 10 |
6. | 1 | Andrea Bertolini Michael Bartels |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 30 | +0:16,492 | 8 |
7. | 9 | Yann Clairay Frederic Makowiecki |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 30 | +0:19,925 | 6 |
8. | 22 | Jamie Campbell-Walter Warren Hughes |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 30 | +0:24,834 | 4 |
9. | 34 | Bert Longin Alessandro Pier Guidi |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 30 | +0:25,098 | 2 |
10. | 3 | Henri Moser Karl Wendlinger |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 30 | +0:40,434 | 1 |
11. | 40 | Bas Leinders Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 30 | +0:45,444 | |
12. | 2 | Miguel Ramos Enrique Bernoldi |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 30 | +0:47,591 | |
13. | 5 | Richard Westbrook Thomas Mutsch |
| Matech Competition | Ford GT | 30 | +0:48,833 | |
14. | 25 | Ricardo Zonta Frank Kechele |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 30 | +0:50,806 | |
15. | 23 | Michael Krumm Peter Dumbreck |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 30 | +0:56,250 | |
16. | 6 | Neel Jani Nicolas Prost |
| Matech Competition | Ford GT | 30 | +0:57,773 | |
17. | 41 | Markus Palttala Renaud Kuppens |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 30 | +1:05,491 | |
18. | 11 | Xavier Maasen Jos Menten |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 30 | +1:06,014 | |
19. | 37 | Thomas Jager Marc Basseng |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 30 | +1:06,505 | |
20. | 33 | Altfrid Heger Alex Müller |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 30 | +1:07,079 | |
21. | 4 | Seiji Ara Max Nilsson |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 30 | +1:51,668 | |
22. | 38 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 26 | 4 okr. | |
23. | 12 | Mika Salo Pertti Kuismanen |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 25 | 5 okr. | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|