|
|
|
|
|
|
Corvetta znów na czele, Hexis niespodziewanym mistrzem | |
Yelmer Buurman i Francesco Pastorelli wygrali również główny wyścig GT1 na torze w San Luis, jednak najważniejsze było zaskakujące rozstrzygnięcie tytułu mistrzowskiego wśród zespołów.
Na starcie doszło do potężnej kraksy, kiedy Enrique Bernoldi próbował wcisnąć się pomiędzy Lucasa Luhra i Dominika Schwagera. Kierowca Nissana Sumo Power wyszedł z tego obronną ręką, jednak pozostali nie mieli tyle szczęścia. Z rywalizacji odpadły oba Lamborghini ekipy All-Inkl.com, drugi Nissan Sumo Power, Nissan tegorocznych mistrzów świata oraz Lambo ekipy DKR.
W kolizji brał również Alex Muller, który wykręcił kilka obrotów swoim Astonem, jednak udało mu się wrócić do rywalizacji. Sędziowie zwlekali z decyzją o wypuszczeniu samochodu bezpieczeństwa i nie do końca było wiadomo, co się dzieje. Żółte flagi były wywieszone w pojedynczych miejscach toru. Muller i Westbrook ich nie zauważyli i wyprzedzili kilku rywali.
Neutralizacja trwała przeszło 20 minut i przed zmianą kierowców przejechano tylko jedno szybkie okrążenie. Aston Martin za manewr pod żółtymi flagami został ukarany przejazdem przez boksy. Decyzja sędziów była niesamowicie ważna, gdyż ekipa Young Driver miała 3 punkty przewagi na JR Motorsports i ważyły się losy mistrzostwa wśród zespołów.
Wydawało się, że szanse Aston Martina zostały pogrzebane, jednak ekipa Nissana również została ukarana przejazdem przez boksy i po odbyciu kary wyjechała tuż za Astonem. W tym momencie oba samochody były poza punktami, co fantastycznie wykorzystała siostrzana ekipa – Hexis AMR, która z trzecim i piątym miejscem na mecie zdobyła w sumie 40 punktów (zespoły Exim Bank i DKR nie punktują w klasyfikacji zespołów) i z trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej przeskoczyła na pierwszą i wywalczyła tytuł najlepszego zespołu GT1.
Kary i sytuacja po restarcie była wodą na młyn dla Corvetty, która mimo słabego pit-stopu wskoczyła na pierwsze miejsce. Świetnie pojechało również Lamborghini prowadzone przez Manuela Laucka i Christophera Hasse, którzy zajęli drugie miejsce. Czwarta pozycja przypadła Enrique Bernoldiemu i Nickowi Catsburgowi, którzy w końcówce wyprzedzili kierowców Hexisa. Markus Palttala i Antoine Leclerc w Fordzie GT dopełnili czołową szóstkę.
•GT1 Championship > 2011 > Argentyna (główny), San Luis - 6,270 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Francesco Pastorelli (D) Yelmer Buurman (D) |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 22 | 1h02m00,695 | 25 |
2. | 47 | Christopher Haase Manuel Lauck |
| DKR Engineering | Lamborghini Murcielago R-SV | 22 | +0:04,043 | 18 |
3. | 3 | Stef Dusseldorp (D) Clivio Piccione (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 22 | +0:13,224 | 15 |
4. | 20 | Enrique Bernoldi Nick Catsburg |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 22 | +0:21,189 | 12 |
5. | 4 | Andrea Piccini Christian Hohenadel |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 22 | +0:24,786 | 10 |
6. | 10 | Antoine Leclerc Markus Palttala |
| Belgian Racing | Ford GT | 22 | +0:29,243 | 8 |
7. | 9 | Christoffer Nygaard Jonathan Hirschi |
| Belgian Racing | Ford GT | 22 | +0:30,790 | 6 |
8. | 22 | Peter Dumbreck Richard Westbrook |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 22 | +0:32,386 | 4 |
9. | 40 | Bas Leinders Ricardo Risatti |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 22 | +0:34,467 | 2 |
10. | 7 | Alex Müller Tomas Enge |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 22 | +0:35,269 | 1 |
11. | 41 | Maxime Martin Yann Clairay |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 21 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 12 | Michael Rossi (D) Nico Verdonck (D) |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 6 | | |
| 23 | Michael Krumm Lucas Luhr |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 0 | | |
| 37 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
| 38 | Markus Winkelhock (D) Marc Basseng (D) |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
| 21 | David Brabham (D) Jamie Campbell-Walter (D) |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 0 | | |
| 48 | Jonathan Kennard (D) Christopher Bruck (D) |
| DKR Engineering | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 8 | Darren Turner Stefan Mucke |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|