F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Mercedes odnosi pierwsze zwycięstwo w GT1
    Paweł Zając, 7 lipca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Mercedes wywalczył pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Świata GT1 w kwalifikacyjnym wyścigu na torze Algarve.

    Marc Basseng i Markus Winkelhock bez problemów przejechali linię mety jako pierwsi, osiem sekund przed Michaelem Bartelsem i Yelmerem Buurmanem w BMW i kolejnych osiem przed Oliverem Jarvisem i Frankiem Stipplerem w Audi.

    Winkelhock, który startował z trzeciego pola, przeskoczył na drugie miejsce na czwartym okrążeniu, kiedy zostawił za sobą Francesco Castellacciego w Ferrari. Po obowiązkowym pit stopie duet Mercedesa wysunął się na czele, a Basseng cały czas powiększał przewagę nad rywalami. Drugie na mecie BMW po starcie było dopiero trzynaste, jednak samochód bezpieczeństwa i szybka zmiana kierowców sprawiła, że Buurman wyjechał z pit lane jako piąty. Później Holender wyprzedził Demoustiera w McLarenie, Laudę w bliźniaczym BMW i ostatecznie Stipplera w Audi, co dało mu drugie miejsce.

    Na wyjeździe samochodu bezpieczeństwa skorzystała również druga załoga McLarena. Stef Dusseldorp walczył z Bartelsem na początku wyścigu, a po zmianie kierowców Frederic Makowiecki wyjechał na szóstym miejscu. Później również Francuz poradził sobie z Demoustierem i Laudą, by finiszować na czwartym miejscu, zaledwie pół sekundy za Audi. Zdobywca pole position, Filip Salaquarda w Ferrari 458 prowadził w pierwszej fazie wyścigu, jednak problemy z zapłonem sprawiły, że Toni Vilander wrócił do walki poza czołową dziesiątką.

    GT1 Championship > 2012 > Portugalia (kwal.), Algarve - 4,652 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 38Markus Winkelhock
    Marc Basseng


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT3321h00m08,8538
    2. 18Michael Bartels
    Yelmer Buurman


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z432+0:08,4606
    3. 33Oliver Jarvis
    Frank Stippler


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS32+0:16,7634
    4. 1Frederic Makowiecki
    Stef Dusseldorp


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT332+0:17,2673
    5. 17Mathias Lauda
    Nikolaus Mayr-Melnhof


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z432+0:20,8512
    6. 37Nicky Pastorelli
    Thomas Jager


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT332+0:25,4311
    7. 11Milos Pavlovic
    Matteo Cressoni


    SUNREDFord GT32+0:27,080
    8. 2Alvaro Parente
    Gregoire Demoustier


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT332+0:30,707
    9. 9Mike Parisy
    Andreas Zuber


    Exim Bank Team ChinaPorsche 911 GT3 R32+0:33,854
    10. 32Stephane Ortelli
    Laurens Vanthoor


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS32+0:34,486
    11. 4Francesco Castellacci
    Enzo Ide


    AF CorseFerrari 458 Italia GT332+0:51,276
    12. 3Filip Salaquarda
    Toni Vilander


    AF CorseFerrari 458 Italia GT332+0:56,962
    13. 25Albert von Thurn und Taxis
    Stefan Rosina


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 600311 okr.
    Niesklasyfikowani
    24Peter Kox
    Darryl O'Young


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 60010
    Pole position: Toni Vilander (AF Corse) - 1:44,730
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mr President, 07.07.2012 20:00[!]
    Cóż za fatalna decyzja stategów AF Corse o pitstopie od razu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa. Ci, którzy później zjechali, zyskali najwięcej. Jager był niemalże w stanie utrzymać tempo Winkelhocka, a tymczasem strata drugiej załogi z Monachium wyniosła ostatecznie ponad 25s na mecie.

    Ten wyścig, a tak naprawdę cała dotychczasowa rywalizacja pokazała, iż nie trzeba deszczu czy dużej liczby uczestników, aby walka była zacięta, ciekawa i obfitująca w przetasowania. Munnich Motorsport ogrywa konkurencję regularnością, dobrym tempem na każdym obiekcie, a ponadto cała czwórka kierowców utrzymuje wysoki poziom. To szczególnie ważne w świetle rzekomego odwołania obu rund w Chinach.
    AMG_GP, 07.07.2012 23:09[!]
    Gratulacje dla Mercedes - Benz oby tak dalej życze kolejnych sukcesów:)
    Adakar, 08.07.2012 13:17[!]
    ja tam liczę na pierwsze punkty Forda GT :D
    kibic sribic, 08.07.2012 17:05[!]
    to co się dzieje w GT1 wywołuje u mnie mieszane uczucia. Nie ma dominacji jednego zespołu/samochodu co cieszy ale bardzo boli mnie brak Corvetty, Nissana GTR i innych. Czy nie było możliwości dostosować ich do zmienionych przepisów?
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca