F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Lamborghini ponownie najszybsze na Zolder w GT1
    Paweł Zając, 10 kwietnia 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Marc Basseng i Marcus Winkelhock zwyciężyli również w głównym wyścigu Mistrzostw Świata FIA GT1 rozgrywanym na belgijskim torze Zolder. Drugie miejsce zdobyli wczorajsi pechowcy, Christian Hohenadel i Andrea Piccini. Najniższy stopień podium uzupełnili, podobnie jak podczas wyścigu kwalifikacyjnego, Tomas Enge i Alex Müller z Young Driver AMR.

    Start do wyścigu głównego okazał się spokojniejszy dla czołówki, jednak doszło do incydentu w środku stawki. Podczas szukania swojego miejsca przed pierwszym zakrętem doszło do kontaktu pomiędzy Ricardo Zontą w Nissanie Sumo Power i Michaelem Rossim w Corvettcie. Niestety Francuz nie opanował samochodu i doprowadził do kolejnego kontaktu, po którym wyścig zakończył się zarówno dla niego, jak i Zonty, a przy okazji także dla Jamiego Campbella-Waltera w drugim samochodzie Sumo.

    Na czele znalazł się Basseng startujący z pierwszego pola, Hazemans w Corvettcie oraz Müller w Astonie Martinie. Stawka zaczęła się powoli rozciągać, jednak kolizja pomiędzy Richardem Westbrookiem w Nissanie, a jednym z Fordów ekipy VDS doprowadziła do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Nie wiele zabrakło do „bezbolesnego” zakończenia całej sprawy, jednak Nissan obrócił się i zatrzymał na środku drugiego zakrętu. O ile samochód VDS wyszedł z incydentu bez szwanku, o tyle Ford Belgian Racing prowadzony przez Mathiasa Beche nie zdążył ominąć Brytyjczyka i doszło do kolizji. Szwajcar został w żwirze, a Westbrookowi z uszkodzonym zawieszeniem udało się dojechać do boksów.

    Samochód bezpieczeństwa zjechał zaledwie na minutę przed otwarciem boksów, co oznaczało spore zamieszanie. Najlepiej sytuację ponownie wykorzystali mechanicy z Hexis AMR i dzięki szybkiemu pit stopowi samochód z numerem 3 ostatecznie był szósty, a Aston oznaczony czwórką finiszował na drugiej pozycji. Najlepiej na zmianie kierowców wyszło zwycięskie Lamborgini, które jako jedne z ostatnich pojawiło się w pit lane oraz inny samochód włoskiego producenta z ekipy Swiss Racing Team, który dzięki temu mógł walczyć o 4 miejsce.

    Winkelhock pojawił się na torze ze sporą przewagą nad rywalami, którą utrzymywał do samej mety. Walka o pozostałe pozycje była jednak bardziej zacięta. Tuż po zmianie Nick Catsburg musiał uznać wyższość Tomasa Enge, a później, dosłownie przed samą metą, Petera Koxa, który wyprzedził Corvettę o zaledwie 0,025s. W międzyczasie o pozycje od 6 do 8 ostro walczyli Stef Dusseldorp, Stefan Mucke oraz Frederic Makowiecki, nieustannie zamieniając się pozycjami.

    W klasyfikacji generalnej prowadzą Marc Basseng i Marcus Winkelhock z 49 punktami na koncie. Drugie miejsce zajmują Clivio Piccione i Stef Dusseldorp tracąc 13 oczek. Trzecie miejsce przypada drugiej załodze Hexis AMR w składzie Christian Hohenadel i Andrea Piccini, którzy zdobyli jak dotychczas 30 punktów. Kolejny wyścig mistrzostw GT1 zostanie rozegrany za miesiąc na portugalskim torze Algarve.

    Dzisiejszą relację kończymy smutną wiadomością. Martin Bartek, szef ekipy Matech Competition, z którą Thomas Mutsch zdobył w zeszłym roku tytuł wicemistrzowski, zmarł w wieku 44 lat. Jego zespół zajmował się przygotowaniem Fordów GT do wyścigów klasy GT3, a później GT1. Jego drużyna zapisała się na kartach historii mistrzostw GT1 wygrywając w zeszłym sezonie dwa wyścigi i kilkukrotnie stając na podium. Przyczyna śmierci nie jest znana.

    GT1 Championship > 2011 > Belgia (główny), Zolder - 4,011 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 38Marc Basseng
    Markus Winkelhock


    All-Inkl.com Münnich Mot.Lamborghini Murcielago R-SV371h01m07,33825
    2. 4Christian Hohenadel (D)
    Andrea Piccini (D)


    Hexis AMRAston Martin DB937+0:09,25018
    3. 7Tomas Enge
    Alex Müller


    Young Driver AMRAston Martin DB937+0:15,46515
    4. 5Karl Wendlinger
    Peter Kox


    Swiss Racing TeamLamborghini Murcielago R-SV37+0:17,97012
    5. 11Mike Hezemans
    Nick Catsburg


    Exim Bank Team ChinaChevrolet Corvette Z0637+0:17,99510
    6. 3Clivio Piccione
    Stef Dusseldorp


    Hexis AMRAston Martin DB937+0:20,9878
    7. 8Darren Turner
    Stefan Mucke


    Young Driver AMRAston Martin DB937+0:23,2226
    8. 41Frederic Makowiecki
    Maxime Martin


    Marc VDS Racing TeamFord GT37+0:23,3454
    9. 23Michael Krumm
    Lucas Luhr


    JR MotorsportsNissan GT-R37+0:24,9362
    10. 40Bas Leinders
    Marc Hennerici


    Marc VDS Racing TeamFord GT37+0:29,1701
    11. 10Martin Matzke (D)
    Milos Pavlovic (D)


    Belgian RacingFord GT37+0:48,558
    Niesklasyfikowani
    22Peter Dumbreck
    Richard Westbrook


    JR MotorsportsNissan GT-R5
    9Vanina Ickx
    Mathias Beche


    Belgian RacingFord GT4
    20Ricardo Zonta
    Enrique Bernoldi


    Sumo Power GTNissan GT-R0
    21David Brabham (D)
    Jamie Campbell-Walter (D)


    Sumo Power GTNissan GT-R0
    37Nicky Pastorelli
    Dominik Schwager


    All-Inkl.com Münnich Mot.Lamborghini Murcielago R-SV0
    47Michael Rossi (D)
    Jaime Camara (D)


    DKR EngineeringChevrolet Corvette Z060
    6Max Nilsson
    Jiri Janak


    Swiss Racing TeamLamborghini Murcielago R-SV0
    Pole position: Markus Winkelhock (Münnich Motorsport) - 60:19,287
    Najszybsze okrążenie: Darren Turner (Young Driver AMR) - 1:29,057
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca