Marc Basseng i Marcus Winkelhock zwyciężyli również w głównym wyścigu Mistrzostw Świata FIA GT1 rozgrywanym na belgijskim torze Zolder. Drugie miejsce zdobyli wczorajsi pechowcy, Christian Hohenadel i Andrea Piccini. Najniższy stopień podium uzupełnili, podobnie jak podczas wyścigu kwalifikacyjnego, Tomas Enge i Alex Müller z Young Driver AMR.
Start do wyścigu głównego okazał się spokojniejszy dla czołówki, jednak doszło do incydentu w środku stawki. Podczas szukania swojego miejsca przed pierwszym zakrętem doszło do kontaktu pomiędzy Ricardo Zontą w Nissanie Sumo Power i Michaelem Rossim w Corvettcie. Niestety Francuz nie opanował samochodu i doprowadził do kolejnego kontaktu, po którym wyścig zakończył się zarówno dla niego, jak i Zonty, a przy okazji także dla Jamiego Campbella-Waltera w drugim samochodzie Sumo.
Na czele znalazł się Basseng startujący z pierwszego pola, Hazemans w Corvettcie oraz Müller w Astonie Martinie. Stawka zaczęła się powoli rozciągać, jednak kolizja pomiędzy Richardem Westbrookiem w Nissanie, a jednym z Fordów ekipy VDS doprowadziła do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Nie wiele zabrakło do „bezbolesnego” zakończenia całej sprawy, jednak Nissan obrócił się i zatrzymał na środku drugiego zakrętu. O ile samochód VDS wyszedł z incydentu bez szwanku, o tyle Ford Belgian Racing prowadzony przez Mathiasa Beche nie zdążył ominąć Brytyjczyka i doszło do kolizji. Szwajcar został w żwirze, a Westbrookowi z uszkodzonym zawieszeniem udało się dojechać do boksów.
Samochód bezpieczeństwa zjechał zaledwie na minutę przed otwarciem boksów, co oznaczało spore zamieszanie. Najlepiej sytuację ponownie wykorzystali mechanicy z Hexis AMR i dzięki szybkiemu pit stopowi samochód z numerem 3 ostatecznie był szósty, a Aston oznaczony czwórką finiszował na drugiej pozycji. Najlepiej na zmianie kierowców wyszło zwycięskie Lamborgini, które jako jedne z ostatnich pojawiło się w pit lane oraz inny samochód włoskiego producenta z ekipy Swiss Racing Team, który dzięki temu mógł walczyć o 4 miejsce.
Winkelhock pojawił się na torze ze sporą przewagą nad rywalami, którą utrzymywał do samej mety. Walka o pozostałe pozycje była jednak bardziej zacięta. Tuż po zmianie Nick Catsburg musiał uznać wyższość Tomasa Enge, a później, dosłownie przed samą metą, Petera Koxa, który wyprzedził Corvettę o zaledwie 0,025s. W międzyczasie o pozycje od 6 do 8 ostro walczyli Stef Dusseldorp, Stefan Mucke oraz Frederic Makowiecki, nieustannie zamieniając się pozycjami.
W klasyfikacji generalnej prowadzą Marc Basseng i Marcus Winkelhock z 49 punktami na koncie. Drugie miejsce zajmują Clivio Piccione i Stef Dusseldorp tracąc 13 oczek. Trzecie miejsce przypada drugiej załodze Hexis AMR w składzie Christian Hohenadel i Andrea Piccini, którzy zdobyli jak dotychczas 30 punktów. Kolejny wyścig mistrzostw GT1 zostanie rozegrany za miesiąc na portugalskim torze Algarve.
Dzisiejszą relację kończymy smutną wiadomością. Martin Bartek, szef ekipy Matech Competition, z którą Thomas Mutsch zdobył w zeszłym roku tytuł wicemistrzowski, zmarł w wieku 44 lat. Jego zespół zajmował się przygotowaniem Fordów GT do wyścigów klasy GT3, a później GT1. Jego drużyna zapisała się na kartach historii mistrzostw GT1 wygrywając w zeszłym sezonie dwa wyścigi i kilkukrotnie stając na podium. Przyczyna śmierci nie jest znana.
•GT1 Championship > 2011 > Belgia (główny), Zolder - 4,011 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 38 | Marc Basseng Markus Winkelhock |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 37 | 1h01m07,338 | 25 |
2. | 4 | Christian Hohenadel (D) Andrea Piccini (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 37 | +0:09,250 | 18 |
3. | 7 | Tomas Enge Alex Müller |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 37 | +0:15,465 | 15 |
4. | 5 | Karl Wendlinger Peter Kox |
| Swiss Racing Team | Lamborghini Murcielago R-SV | 37 | +0:17,970 | 12 |
5. | 11 | Mike Hezemans Nick Catsburg |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 37 | +0:17,995 | 10 |
6. | 3 | Clivio Piccione Stef Dusseldorp |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 37 | +0:20,987 | 8 |
7. | 8 | Darren Turner Stefan Mucke |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 37 | +0:23,222 | 6 |
8. | 41 | Frederic Makowiecki Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 37 | +0:23,345 | 4 |
9. | 23 | Michael Krumm Lucas Luhr |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 37 | +0:24,936 | 2 |
10. | 40 | Bas Leinders Marc Hennerici |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 37 | +0:29,170 | 1 |
11. | 10 | Martin Matzke (D) Milos Pavlovic (D) |
| Belgian Racing | Ford GT | 37 | +0:48,558 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 22 | Peter Dumbreck Richard Westbrook |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 5 | | |
| 9 | Vanina Ickx Mathias Beche |
| Belgian Racing | Ford GT | 4 | | |
| 20 | Ricardo Zonta Enrique Bernoldi |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 0 | | |
| 21 | David Brabham (D) Jamie Campbell-Walter (D) |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 0 | | |
| 37 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
| 47 | Michael Rossi (D) Jaime Camara (D) |
| DKR Engineering | Chevrolet Corvette Z06 | 0 | | |
| 6 | Max Nilsson Jiri Janak |
| Swiss Racing Team | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
| |
|