F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Relacja z wyścigu Le Mans24 (zakończona)
    Łukasz Godula i Paweł Zając, 16 czerwca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    80. Le Mans 24
     

    Pokaż aktualne wyniki
     
    15:07 Dziękujemy wszystkim za wspólne kibicowanie, mamy nadzieję, że za rok spotkamy się w szerszym gronie! A na torze zapanuje prawdziwa walka! Do zobaczenia!

    15:06 No nie można powiedzieć, że był to bardzo emocjonujący wyścig, ale Le Mans to zawsze wyjątkowe wydarzenie i wydaje nam się, że warto było je śledzić.

    15:02 W klasie LMP2 wygrywa samochód #44, GTE Pro #51, a w GTE Am #50

    15:01 W tym roku Audi konkurencję miało jedynie przez kilka godzin, ale trzeba przyznać, że tempo Toyoty było bardzo obiecujące i w przyszłym sezonie mogą dziać się ciekawe rzeczy w Le Mans.

    15:00 Audi z numerem 1 wygrywa :)!

    15:00 24 godziny za nami!

    14:58 I tak oto zmierzamy ostatnim okrążeniem tegorocznej edycji wyścigu Le Mans.

    14:55 Audi ustawione w szyku, nadchodzi czas na pozowanie do zdjęć!

    14:44 I stało się, Corvetta wyszła na prowadzenie w klasie.

    14:42 Jedyna kategoria, w której zapowiada się ciekawy finisz to GTE Am, gdzie do prowadzącego Porsche dojeżdża Corvetta.

    14:29 Do końca 30 minut. Fani Audi mogą wyciągać szampany.

    14:00 Ostatnia godzina rywalizacji.

    13:53 Audi kontroluje tempo nie narzucając olśniewających czasów. To ostatni etap wyścigu, wystarczy dowieźć samochody.

    13:32 Na torze cały czas bardzo spokojnie. Jeśli nikt nie popełni błędu lub nie zaskoczy go awaria, to raczej nie zobaczymy zbyt wielu zmian pozycji.

    13:13 Tak jak wspominaliśmy, walk na torze brak.

    12:49 Największą zagadką na ostatnie dwie godziny jest kwestia, czy Lola obroni się przed Audi. No i czy któreś Audi wypadnie z toru.

    12:39 Samochód bezpieczeństwa zjechał, wracamy do rywalizacji.

    12:30 Porządkowi naprawiają barierę, a okres neutralizacji trwa.

    12:26 Audi #3 również już naprawione i czeka na pozwolenie na opuszczenie pitlane.

    12:20 Audi #2 już naprawione i wraca na tor.

    12:15 Oba samochody wróciły do boksów i są już naprawiane.

    12:12 Mimo to na torze leży dużo szczątków, więc na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa.

    12:12 Audi #2 również na bandzie! Ale tutaj obrażenia znacznie mniejsze i naprawa powinna być szybsza.

    12:08 Wszystko wydarzyło się w szykanie Forza Motorsport, gdzie porządkowi wskazywali śliską nawierzchnię.

    12:05 Audi #3 tymczasem uderza w bandy i podobnie jak poprzednio walczy o dotarcie do boksów!

    12:04 W GTE Am powiało walką. Corvetta tasuje się z Porsche.

    11:59 Audi #1 zjechało do boksów, wykręcając bączka zaraz przed linią ograniczenia prędkości.

    11:53 Nie ma co ukrywać – wieje nudą. Trzeba będzie poczekać rok, aż Toyota się ustatkuje, bo oglądanie Audi, które nie ma... Nazwijmy to odwagi, żeby podjąć walkę wewnątrz zespołu (choćby im się 3 kierowców wywaliło to dalej wygrają) jest po trochu nudne, a po trochu śmieszne. Niech tylko prześlą komunikat prasowy jak to heroicznie zwyciężyli...

    11:42 Dwójka po postoju już bardziej odstaje. Powracamy do trybu "dojedźmy do mety".

    11:19 No i jedynka w boksach. Przed nami jeszcze niecałe 4 godziny.

    11:15 Audi #2 zbliża się do #1 ale różnica tempa jest zbyt mała, by szefostwo pozwoliło na walkę.

    11:04 Jako że emocji na razie nie mamy, to może nie czytaliście jeszcze nowego odcinka 305 kilometrów?

    10:58 Kolejny postój #2 i wyjeżdża tuż za plecami #1. Czy Niemców stać na show?

    10:45 Audi #4 dojechało do boksu, tam odbyło się rutynowe tankowanie i jedzie dalej.

    10:41 Ostatecznie jednak #4 powróciła do jazdy. Poza tym rozbił się samochód ekipy Jota.

    10:40 Wygląda na to, że Audi #4 kończy swój wyścig. Doszło do awarii, samochód się toczy, a do boksu ma niemal 13km. Tymczasem #1 zjechało do boksu.

    10:25 Różnica nie jest wielka, około 7 sekund. Liczymy, że Audi choć trochę wynagrodzi nam brak ogólnej rywalizacji przez większość wyścigu.

    10:18 Dwójka zjechała do postoju i po dolaniu paliwa wyjechała nieco za jedynką. To na razie jedyna interesująca walka na torze, poza okazjonalnymi wycieczkami na pobocza słabszych kierowców.

    10:03 Ponownie dwójka Audi ma lepsze tempo od jedynki, zwiastuje to kolejną walkę.

    09:57 Audi #1 zjechało na postój, jednak jedyną operację jaką wykonano było dolanie paliwa.

    09:50 Jednak odrabia straty, a do tego przecież obecny lider będzie również zmieniał wkrótce opony i kierowcę. Zapowiada się wygrana dwójki.

    09:38 Audi #2 zjeżdża na postój i zmienia opony oraz kierowcę. Po całej operacji wyjeżdża za #1.

    09:33 Audi nie patyczkuje się przy dublowniau, #2 wypycha Ferrari podczas manewru.

    09:27 Czekamy na kolejny postój #2, ponieważ #1 ma już go za sobą. Czy nowy lider utrzyma prowadzenie?

    09:00 Po swoim postoju Audi #2 wyjechało przed jedynką, a na walkę nie musieliśmy długo czekać. Jednak po tym incydencie kierownictwo pewnie uspokoiło swoich kierowców.

    08:41 Po postoju liderem wyścigu zostaje #2 z przewagą około 40 sekund.

    08:37 Audi #1 podczas postoju zepchnięte do garażu i mechanicy wymieniają pokrywę silnika razem z tylnym skrzydłem.

    08:34 Oreca #23 wylądowała w żwirze i obecnie jest wyciągana przez ciągnik.

    08:30 Dla ścisłości, Audi #1 ma uszkodzony lewe tylne nadkole, co pozwala dwójce na pogoń. Uszkodzenia zostaną sprawdzone na kolejnym postoju Audi.

    08:26 Jedno z Audi podczas dublowania Porsche dość ostro go potraktowało i w efekcie ten drugi wywinął bączka. Takie są skutki ignorowania niebieskich flag.

    08:22 Po postoju dwójka traci niecałe dwie minuty, ale nieustannie kręci lepsze czasy.

    08:09 Tymczasem Audi #2 lekko zwiększyło tempo i powoli zbliża się do lidera, jeśli utrzyma ten trend to może być tu jeszcze ciekawie.

    08:04 Lider niemal zakończyłby zawody na bandach, gdy Corvetta stojąca bokiem przeszkodziła mu w przejechaniu zakrętu, na szczęście wszystko zakończyło się szczęśliwie. Wspomniana Corvetta #74 wypadła z toru kilka zakrętów dalej

    07:54 Uszkodzone koło Ferrari #61 staje w ogniiu, także to już koniec ścigania się dla tej ekipy.

    07:52 Ferrari #61 walczy, by dotrzeć do boksu po uderzeniu w ścianę, a na torze zatrzymuje się Porsche #88

    07:50 Tak jak zapowiadaliśmy, Audi #3 odzyskuje czwartą pozycję i mamy niemiecki koncern na pierwszych czterech miejscach.

    07:45 Samochód #33 klasy LMP2 kończy wyścig na poboczu.

    07:41 Audi #3 zabrało się do ostatecznego dzieła zniszczenia i goni Rebeliona, by odebrać mu 4 pozycję.

    07:17 Powróciliśmy do walki o kolejne kilometry, bez zmian poszczególnych pozycji.

    06:50 Makowiecki w Ferrari #59 łapie kapcia i zjeżdża do boksów, by wymienić feralną oponę.

    06:47 Aston wpychany do garażu.

    06:41 Samochód zostanie jednak wyciągnięty ze żwiru, ale strata be=ędzie już za duża, by odrobić ją bez pecha rywali.

    06:40 Nadeszły, Aston Martin #97 kończy wyścig w pułapce żwirowej. Ferrari coraz bardziej pewne zwycięstwa.

    06:40 Wszyscy czekają na błędy rywali, ale czy te nadejdą?

    06:24 Nad torem już pełne słońce, nic nie zapowiada deszczu.

    06:16 Na niecałe 9 godzin do końca mamy w każdej klasie murowanych faworytów, których brak wygranej będzie zaskoczeniem i jest to odpowiednio w LMP1 Audi #1, w LMP2 Starworks #44, w GTE Pro Ferrari #51 i w GTE Am Corvetta #50.

    06:04 Andre Lotterer nie odpuszcza mimo znacznej przewagi i jak na razie jest najszybszy na torze.

    05:46 W klasie GTE-Am top 3 bez zmian pomimo długiego postoju Porsche i nadprogramowego pit stopu w Ferrari.

    05:41 W klasie GTE-Pro Aston Martin przesunął się na drugie miejsce, dzięki długiemu postojowy Ferrari #59, jednak obie załogi tracą całe okrążenie do liderującego AF Corse.

    05:40 Neutralizacja była wodą na młyn dla Audi z numerem 1. Samochód bezpieczeństwa sprawił, że załoga zneutralizowała stratę po błedzie Fasslera i teraz Lotterer ponownie znalazł się na czele wyścigu z przewagą ponad minuty nad drugim e-tronem.

    05:32 Samochód numer #13 z problemami. Primat obrócił samochód w zakrętach Porsche i ma problem z bezpiecznym powrotem na tor.

    05:28 Po dość długiej przerwie wracamy do rywalizacji!

    05:15 Wygląda na to, że Aston Martin #97 powrócił do walki, jednak podczas neutralizacji ciężko będzie ocenić jego stratę do lidera.

    05:12 Podczas neutralizacja Ferrari z numerami 51 i 59 zdecydowały się na wymianę hamulców.

    05:06 Neutralizacja została spowodowana przez wypadek Porsche z ekipy Prospeed Competition. Za kierownicą siedział Abdulaziz Al Faisal. Samochód jest już wciągany na lawetę, więc niedługo powinniśmy wrócić do ścigania.

    04:57 Również drugie w GTE-Am Porsche znalazło się w boksach na poważniejsze naprawy.

    04:55 Na razie nie wiadomo, który z samochodów odpadł z rywalizacji, jednak problemy dosięgnęły również Aston Martina #97, który w klasie GTE-Pro gonił dwójkę liderów. Stefan Mucke zatrzymał się na torze.

    04:51 Dyrekcja wyścigu zdecydowała się wypuścić samochód bezpieczeństwa po uderzeniu jednego z samochodów GT w bariery w zakrętach Porsche.

    04:50 Neutralizacja!

    04:39 Tymczasem w LMP2 ekipa Murphy Prototypes ma spory problem z tylnym zawieszeniem Brendon Hartley obrócił się niedaleko wjazdu do pit lane, jednak nie udało mu się ponownie uruchomić samochodu i to najpewniej koniec rywalizacji dla niego.

    04:35 Audi #2 zjechało na planowy pit stop, po którym wyjechała praktycznie bok w bok z "jedynką", która ostatecznie wróciła na prowadzenie. Warto jednak zaznaczyć, że załoga z numerem dwa jak dotychczas ma na koncie jeden postój mniej niż koledzy zespołowi w drugim aucie.

    04:26 Pomimo problemów Fassler zdecydował się kontynuować jazdę i nie pojawił się w pit lane. Numer 1 traci jednak do drugiej hybrydy ponad 50 sekund.

    04:22 Zmiana na pozycji lidera! Fassler obrócił samochód pod koniec okrążenia i Audi #1 stanęło na trawie. Na prowadzenie wysunęło się Audi #2.

    04:15 Signatech #23 wypadł na końcu prostej Mulsamne. Kierowcy udało się powrócić na tor i najprawdopodobniej zobaczymy go zaraz w boksach.

    04:13 Próba walki nie potrwała jednak długo, Corvetta znów jest w garażu i chyba raczej wycofa się z rywalizacji. W między czasie Lucas Ordonez w LMP2 zwiedzał pobocze.

    04:10 Corvetta #74 w końcu pojawiła się na torze, jednak strata do lidera w klasie to prawie 30 okrążeń.

    04:02 Ferrari #57, jadące na trzeciej pozycji w GT Am, oraz Ferrari #61 lądują w garażu na naprawy. Samochody GTE przechodzą ciężką noc pod względem awarii i uszkodzeń

    03:51 Wszyscy uważają w nocy i jest dość spokojnie, jednak pewne przygody się zdarzają. Nicolas Minassian zaliczył wycieczkę w żwir, a Audi #2 zostało przyblokowane w pit lane przez samochód klasy LMP2. Tymczasem jeśli ktoś chciałby oderwać się od Le Mans to zachęcamy do przeczytania opisu ostatniego wyścigu IndyCar – Ryan Hunter-Reay odnosi pierwsze zwycięstwo w IndyCar

    03:29 Kolejne postoje i brak zmian w klasyfikacji. Jedynym większym problemem, były kłopoty z odpaleniem silnika samochodu Ferrari #61

    03:00 Za nami półmetek wyścigu! :)

    02:59 Wicelider klasy GTE Pro w żwirze. Samochód ten podróżuje dziś ze znacznymi przygodami.

    02:49 W GTE Pro na prowadzeniu ciągle Ferrari #51, a w GTE Am Porsche #67

    02:40 Audi wyciągnięte z pułapki żwirowej zjeżdża na postój.

    02:37 Zmęczenie daje się we znaki, Corvetta #70 wykręca bączka w ostatnim zakręcie, ale chwilę przed tym uderza w Audi #3, które ląduje w żwirze.

    02:25 Tymczasem Audi pewnie zmierza po pełne podium. Nie jest trudno walczyć, gdy nikt nie naciska.

    02:22 I jest to koniec przygody Ferrari #58 z tegorocznym Le Mans.

    02:12 Ferrari 58# z problemami, dość mocno pokiereszowane wraca do boksu na naprawę.

    02:01 Corvetta #74 wpychana do garażu.

    01:55 Kilka napraw w klasie LMP2. A na poboczu Corvetta #74.

    01:42 Mechnicy gratulują sobie wysiłku włożonego, by wziąć udział w tym wyścigu. Trzeba przyznać, że zdziwili niejednego. Mieli naprawdę świetne tempo jak na debiut i gdyby nie pechowe wypadki, to mogliby dzisiaj nieźle namieszać.

    01:39 Gra skończona dla Japońskiego zespołu. Toyota #7 wycofuje się z wyścigu.

    01:34 Toyota ponownie ląduje w garażu... Nie będzie łatwo dojechać im do mety.

    01:29 Corvetta #74 ostatecznie wróciła na tor, jednak z ogromną stratą do liderującego Ferrari.

    01:27 Liderzy klas LMP2 i GTE Pro nie mają dziś łatwego życia.

    01:15 Problemy Chevroleta są całkiem poważne. Westbrook dotarł do boksów, jednak jego samochód zniknął w garażu na naprawę.

    01:13 Liderująca Corvetta w GTE-Pro straciła koło niedługo po wyjeździe z boksów. Richarda Westbrooka czeka długa przeprawa, by wrócić do boksów. Możliwe, że to pogrzebało szanse załogi #74 na wygraną.

    01:03 Noc jak na razie jest dość spokojna i nie dzieje się nic, po za planowanymi zjazdami po paliwo i opony.

    00:46 Wygląda na to, że to dość poważna usterka silnika. Mechanicy odkręcają podłogę i będą starali się reanimować samochód.

    00:37 Kolejna awaria, tym razem #24.

    00:20 Samochód 28 w barierach z opon. Ogólnie mamy na torze kilka incydentów. Poza tym na poboczu stoi jedna z Maszyn LMP2

    00:15 W walczącej o honor Toyocie zapowiada się zmiana kierowców. Alex Wurz już czeka.

    00:13 Dotychczasowy lider klasy LMP2 ma problemy! Samochód #48 zjechał do garażu i wgląda na to, że awaria jest poważna.

    00:11 Ta noc zapowiada się nadzwyczaj spokojnie, a takie sytuacje lubią się odwracać w dreszczowce!

    00:04 Ferrari #51 w boksie.

    23:52 Toyota jedzie i notuje niezłe czasy, ale strata jest już ogromna.

    23:43 Kolejne postoje i walka o równe czasy okrążeń. Właśnie do pitlane wjechało Audi #1. Tymczasem w klasie GTE Am przygodę zaliczyło Ferrari #61 i musiało zjechać do garażu.

    23:30 Na długi wieczór polecamy nasz najnowszy odcinek serii 305 kilometrów! 305km w Kanadzie

    23:29 Straka Racing #21 zalicza drobną przygodę w żwirze, jednak zmusza to zespół do zjazdu do garażu. Noc nie służy niektórym zawodnikom.

    23:20 Toyota ponownie próbuje uruchomić swój samochód. Udaje się i #7 wyjeżdża na tor.

    23:10 Na torze już od pewnego czasu panują ciemności, a w pitlane pojawiła się prowadząca w klasie GTE Pro Corvetta. Wymiana kierowcy, tankowanie i jedziemy dalej. Za kierownicą zasiadł Milner. W międzyczasie kolejne postoje zaliczyły Audi.

    23:05 Na pocieszenie dla fanów futbolu – przed nami jeszcze całe 16 godzin ścigania na najwyższym poziomie! A z polskich akcentów to kto wie jak Kuba Giermaziak pojedzie w Walencji...

    23:04 Liderujące Audi #1 zjechało na postój, na którym zostały wymienione opony. Całość przwbiegła bez problemu, a za kierownicą zasiadł Lotterer.

    22:56 Sytuacja na torze nieco się ustabilizowała. Jednak czy przed nami spokojna noc? Wyścig trwa już na tyle długo, że mogą się pojawić kryzysy koncentracji w ciągu najbliższych godzin, a wtedy nigdy nic nie wiadomo. Poza tym Ferrari w klasie GTE Pro ciągle ostrzy zęby i robi co może, by gonić lidera.

    22:46 Toyota wyjechała w końcu z boksu, jednak jeszcze przed wyjazdem z pit lane pojawiły się problemy i TS030 jest ponownie wpychana do garażu.

    22:24 Audi #1 w boksie, Toyota niestety nadal nie wyjechała z garażu.

    22:16 Wygląda na to, że niedługo zobaczymy Toyotę na torze. Alex Wurz już gotowy do jazdy, jednak japonski bolid ma już 12 okrążeń straty do lidera.

    Kolejny pit stop Audi #2. Póki co nie za wiele akcji na torze. W klasie GTE – Pro Corvetta cały czas na czele. Problemy w Toyocie bardzo poważne, gdyż samochód nadal na podnośnikach.

    21:49 Problemy Toyoty oznaczają, że na czwarte miejsce awansowała Lola Rebellion #12. Prywatny samochód Szwajcarskiej ekipy nie może się mierzyć z fabrycznymi zespołami, jednak ktoś kiedyś powiedział, że Nick Heidfeld zawsze ma szanse na punkty, więc ewentualne podium chyba nie będzie zaskoczeniem ;).

    21:46 W pit lane pojawił się także lider. Za kierownicą zasiadł Marcel Fassler.

    21:44 Audi #2 i #4 w boksie.

    21:37 Problemy w Toyocie. Samochód #7 został wepchnięty do garażu.

    21:34 Kolizja na restarcie okazała się dla Toyoty bardzo bolesna. Japoński samochód traci prawie całe okrążenie do Audi #1.

    21:28 Audi #2 zjechało do swoich mechaników.

    21:23 W klasie GTE-Pro na czele mamy Corvettę przed Ferrari #51. Aston Martin stracił sporo z powodu wymiany klocków hamulcowych.

    21:20 Problemy w Toyocie wynikają z kolizji z DeltaWingiem podczas restartu.

    21:18 W Toyocie pojawiły się jakieś problemy z tyłem samochodu, gdyż mechanicy wymieniali cześć nadwozia.

    21:16 Kazuki Najakimia zjechał do boksu zaraz po restarcie.

    21:15 Delta Wing uderzył w ścianę wypchnięty przez jeden z samochodów LMP1.

    21:14 No to wracamy do akcji! Zielona flaga!

    21:05 Informacje na temat stanu zdrowia Anthonego Davidsona są bardzo pozytywne. Brytyjczyk jest przytomny i chodzi o własnych siłach, jednak kierowca Toyoty zostanie zabrany do szpitala na dokładniejsze badania.

    20:50 Dyrekcja wyścigu przewiduje, że naprawy barier potrwają jeszcze 25 minut.

    20:37 Po pit stopach w trakcie neutralizacji Audi #1 znalazło się na czele, jednak Toyota jest zaraz za nim. Kolejne samochody z pod znaku czterech pierścieni są pod drugim samochodem bezpieczeństwa i mają ponad minutę straty.

    20:23 Drobne kłopoty Lotusa #31 z LMP2, który zaliczył chwilą wizytę po za torem w szykanie Forza.

    20:16 Toyota i Audi zatrzymały się na końcu pit-lane, widniało czerwone światło, więc Audi wysunie się na prowadzenie, jednak Toyota straci bardzo nie wiele.

    20:14 Tymczasem Audi #3 wróciło na tor. Za kierownicą zasiadł Marc Gene. Do boksów zjechało także Audi #4 i #1, a także druga Toyota, w której doszło do zmiany kierowców – Kazuki Nakajima będzie teraz walczył z Audi.

    20:12 Póki co nie wiadomo w jakim stanie jest Anthony Davidson, ze zdjęć telewizyjnych wynika, że Brytyjczyk znalazł się na noszach. Niepotwierdzone informacje mówią o tym, że coś stało się z jego nogą.

    20:01 Anthony Davidson zderzył się z Ferrari #81 startującym klasie GTE-Am. Brytyjczyk wykonał tzw. "back-flipa" w powietrzu. Auto z Maranello wyjechało na dachu.

    19:59 Nicolas Lapierre wychodzi jednak na prowadzenie w wyscigu. Druga Toyota zderzyła się jednak z Ferrari na końcu prostej i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

    19:58 Treluyer wyjechał jedynie 0,8s przed Toyotą i przyblokowany przez Lolę Rebellion stracił na chwilę prowadzenie.

    19:56 Również drugie hybrydowe Audi pojawiło się u swoich mechaników na planowaną wizytę.

    19:53 Audi #2 zjechało do boksów na planową zmianę opon i uzupełnienie paliwa.

    19:49 Tymczasem w klasie GTE-Pro Aston Martin i Corvetta zmieniały kierowców. Dzięki temu amerykański producent przeskoczył przed Astona. Liderem jest Giancarlo Fisichella, który zaliczył jeden pit stop mniej niż wspomniana dwójka.

    19:43 Porsche dojechało do garażu i mechanicy będą starali się je naprawić, jednak przez chwilę było widać ogień z tyłu samochodu.

    19:39 W samochodzie niemieckiego producenta urwało się prawe przednie koło. Francuz próbuje wrócić do boksów, jednak musi przejechać prawie cały tor. Tymczasem Porsche #79 – lider kategorii GTE-Am, wypadło z toru i również próbuje wrócić do swoich mechaników.

    19:37 Audi z numerem 3 wypadło z toru w szykanie Forza Motorsport. Romain Dumas wysiadł z samochodu i usuwa uszkodzone części nadwozia.

    19:31 Również Toyota z numerem 7 zjechała na swój pit stop, jednak załoga tylko uzupełniała paliwo.

    19:27 Buemi po zmniejszeniu starty poniżej 3 sekund do lidera zjechał do boksu. W Toyocie #8 zmieni go Anthony Davidson. Na następnym okrążeniu również drugą Toyotę powinniśmy zobaczyć w pit lane.

    19:21 W boksie Audi #3, tymczasem Toyoty dość mocno odrabiają do liderującego Audi.

    19:14 W końcu także Treluyer pojawił się w boksie. Francuz bez problemów wyjechał przed Toyotą. Tymczasem lider klasy GTE-Pro zjechał do boksu. Ferrari ekipy AF Corse wyjechało na drugim miejscu – przed Chevroletem Corvettą.

    19:09 Tom Kristensen odwiedził swoich mechaników. Póki co, cały czas czekamy na szósty pit stop lidera.

    18:51 Na kolejnym okrążeniu Toyota #7 pojawiła się w boksie. Ekipa jednak nie zdecydowała się na naprawianie usterki i Lapierre wrócił do walki z naderwanym kawałkiem tylnego skrzydła. Francuz po wyjeździe znalazł się około 7 sekund za Buemim.

    18:48 Drobne problemy w Toyocie z numerem 7 – boczna część tylnego skrzydła się urwała. Tymczasem drugi samochód japońskiej marki zjechał na pit stop.

    18:45 W GTE-Pro Corvetta #74 zjechała na postów i wyjechała za Aston Martinem. Na czele póki co Ferrari #51, które jednak zaliczyło o jeden pit stop mniej.

    18:41 Romain Dumas zjechał na swój planowy pit stop, przez co spadł na czwarte miejsce – ponad 50 sekund za Toyotą.

    18:29 W pit lane dość ciasno, na dotankowanie zjechały oba Audi e-tron, a także Aston Martin walczący o pierwsze pierwsze miejsce w klasie GTE-Pro.

    18:26 W klasie LMP1 Audi #3 zaczyna tracić do obu Toyot. Buemi się oddala, a Lapierre odrobił na ostatnim okrążeniu cztery sekundy.

    18:18 W klasie GTE-Am problemy Ferrari #81 znalazło się w żwirze. w Klasie GTE-Pro znów powróciliśmy do walki pomiędzy Aston Martinem a Corvettą. Ferrari po zmianie kierowców traci ponad 15 sekund do prowadzącej dwójki.

    18:13 Po pit stopach Toyoty Audi z numerem 3 przeskoczyło na trzecie miejsce, przed Toyotę #7. Sebastien Buemi jedzie przed 3,5s przed Audi.

    18:07 Oto nasze studio: link. :) A wy jak oglądacie wyścig? rolnik sam w dolinie już się podzielił swoim stanowiskiem w komentarzach :)

    17:52 W klasie GT Pro na postój zjechała liderująca Corvetta, dzięki czemu Ferrari #51 wyszło na prowadzenie.

    17:47 Dzięki dłuższym pobytom na torze, Audi #3 realnie zaczyna walczyć z Toyotami. Tymczasem Audi #4 już na 6 pozycji, po tym jak w początkowej fazie wyścigu sprawdzano mu zawieszenie w garażu.

    17:46 Najwyraźniej nie było to nic poważnego, ponieważ dwójka już na torze.

    17:44 Audi #2 z awarią ląduje w garażu!

    17:30 Kierowca Astona Martina popełnia błąd, przez co wyprzedza go zarówno Corvetta jak i Ferrari #51! Walka dosłownie jak w wyścigach sprinterskich. Tymczasem Toyota # wykonała czwarty postój i za sterami zasiadł Buemi. Toyota #7 kręci czasy na poziomie lidera, dzięki czemu powoli odrabia straty do Audi #2.

    17:19 Oczy wszystkich skupione na rywalizacji w GT Pro, gdyż pierwszych dwóch kierowców urządza nam naprawdę piękną walkę. Do tego wszystkiego dochodzi Ferrari #51, także już niedługo będziemy mieli ekscytujący pojedynek.

    17:12 Trzeba przyznać, że tempo Toyoty w ostatnim czasie jest niemal identyczne jak Audi.

    17:07 Delta Wing dalej stoi w garażu. Problemy ze skrzynią biegów.

    17:00 Tym razem Toyota zjechała jeszcze szybciej, ale nie wymieniała opon w przeciwieństwie do Audi z napędem hybrydowym. Niesamowicie ciekawa walka toczy się w GT Pro, gdzie czołowe dwie pozycji nieustannie się zmieniają gdy Aston Martin Walczy z Corvettą. Różni ich co kółko niecała sekunda! W LMP2 zdecydowana przewaga Oak Racing #24.

    16:46 Pogoda jak na razie wyborna, świeci słońce, a temperatura w sam raz na ściganie – okolice 20 stopni

    16:38 Poza czołową rywalizacją mieliśmy już kilka wycieczek poza tor i jedne wycofanie się z wyścigu ekipy Gulf LMP2. Dodatkowo Delta Wing stoi w garażu.

    16:34 W klasie GT Pro mieliśmy za to dość ważny incydent, Ferrari #71, jadące na trzeciej pozycji, wypadło w pierwszym zakręcie i ugrzęzło w żwirze. Porządkowi wyciągnęli je z tarapatów i jedzie ono dalej, aczkolwiek straciło wiele cennych minut. Na czele zaś bardzo sotra walka Astona z Corvattą.

    16:30 Rywalizacja w LMP1 niezmienna. Za nami drugie postoje. Na czele uciekają dwie hybrydy, a za nimi Toyoty. Konwencjonalne Audi gonią, ale jeszcze trochę im brakuje do Toyot, jednak jeśli trend się utrzyma to samochód #3 dogoni japońskiego producenta.

    16:06 Ciekawie wygląda również rywalizacja w klasie GT Pro. Mimo iż prowadzi jak na razie Asto Martin przed Corvetta, to wysokie ambicje ma również AF Corse #51. Ekipa jak na razie miała ciężką edycję Le Mans, ale wraca do walki i tempo najwyraźniej pozwoli na walkę o czołowe lokaty.

    16:00 Po pierwszej godzinie ścigania mamy nieco jaśniejszy obraz tego co się dzieje w tegoroczny Le Mans 24. Na czele dwa hybrydowe Audi, kolejno #1 i #2. Za nimi Toyoty, które swoje miejsca zawdzięczają problemom technicznym obu konwencjonalnych diesli Audi. Jeden samochód przebił oponę, a drugi zgłaszał problemy z zawieszeniem, jednak po kontroli nic nie znaleziono. Co do postojów, jak na razie najsłabiej pod względem długości pozostawania na torze wypada Toyota. Za nią e-trony Audi i na końcu zwykłe diesle Audi. Czy będzie to miało wpływ na dalszą rywalizację? Pewnie tak, bo Audi #3 i #4 wzięło się do odrabiania strat.

    15:47 Jeśli chodzi o inne klasy to LMP2 zaliczyło pierwszą serię postojów. W GT Pro jako pierwszy z czołówki zjechał liderujący Aston Martin. Goniąca go Corvetta pozostała dalej na torze, co stawia ją w mocniejszej sytuacji, jeśli chodzi o ilość wizyt w boksach.

    15:50 Po serii pierwszych postojów w LMP1 niespodziewanie do boksu ponownie zjechało Audi #3, w którym wymieniono opony. Nie znamy jeszcze powodów tego zjazdu, jednak bezsprzecznie był to postój nadprogramowy.

    15:38 Kolejne 20 minut przyniosło pierwsze zjazdy do boksów. Toyota zjechała po 9 okrążeniach, a hybrydowe Audi po 10. W międzyczasie do garażu zjechało Audi #4. Także podsumowując – najmniej na torze wytrzymuje Totyota, później e-trony z Audi, a konwencjonalne Audi zjechało po 11 kółkach, więc można wywnioskować, iż wizyt w boksie złoży najmniej. Aczkolwiek pamiętajmy, że to dopiero pierwsza godzina Le Mans, a to wyścig całodobowy, więc wszystko się może zdarzyć, skoro po 35 minutach odpadł jeden z faworytów.

    15:36 Kolejne Audi zjechały do boksów jedno kółko po Toyotach. Paliwa w LMP1 wystarcza w takim razie na około 10 okrążeń.

    15:33 I są to problemy techniczne! Audi #4 wpychane do garażu.

    15:32 Toyota zjechała do boksu jako pierwsza po 32 minutach. Z Audi zjechał samochód #4.

    15:24 Za chwilę pierwsze zjazdy do boksów. Czy Toyota będzie spalała mniej paliwa od Audi? Tymczasem Sebastien Bourdais musiał zjechać do garażu. Bardzo słaby początek wyścigu i wygląda to na poważną awarię.

    15:23 Delta Wing na razie jedzie! :)

    15:17 W klasie GT Pro startujący z pole position Jaime Melo stracił kilka pozycji i nie może uznać początku wyścigu za udany. Póki co prowadzi tam Aston Martin #97.

    15:16 W klasie LMP2 prowadzi jak na razie samochód Oreca #25 i póki co nie mieliśmy tam większej walki.

    15:14 Pierwsze 15 minut przebiegło spokojnie, jedyną zmianą w czołówce było wyprzedzenie Toyoty #8 przez Audi #2. Jednak mimo szybkiego oddania pozycji wspomniana Toyota nie odstaje tempem od poprzedzającego Audi. Na czele Lotterer spokojnie prowadzi wyścig. Pogoda jak na razie dość zmienna. Pokropiło deszczem, ale póki co znowu wyszło słońce.

    15:00 Ruszyli!

    14:52 Samochody wyruszają na okrążenie formujące! Już za kilka minut startujemy!

    14:30 Już za chwilę rozpocznie się tegoroczny wyścig Le Mans 24h! Zapraszamy wszystkich do wspólnego śledzenia zawodów. Przed wami 24 godzinna relacja na naszych łamach, więc nie ominie was ani jeden szczegół rywalizacji. Wszystko rozpocznie się o godzinie 15.00

    Kibiców zapraszamy do spotkania na czacie, gdzie będzie można wymieniać opinie na bieżąco.

    W tym newsie zobaczycie relację tekstową, która będzie aktualizowana co kilkanaście minut i opisująca najważniejsze wydarzenia na torze. Dodatkowo będzie podawali aktualne wyniki wyścigu w każdej z klas.

    Czy Audi zdobędzie wszystko? Czy Toyota rzuci wyzwanie niemieckiej ekipie? Wszystkiego dowiecie się, jeśli zostaniecie na najbliższą dobę z Wyprzedź Mnie!

     

    Aktualne wyniki:

    Czołówka w klasie LMP1 po 23 godzinach.
    P.Samochód Kierowcy Strata 
    1.Audi #1 Treluyer – Lotterer - Fassler 360 
    2.Audi #2 Kristensen – Capello – McNish 359 
    3.Audi #4 Jarvis – Bonanomi – Rockenfeller 357 
    4.Rebelion Racing #12 Jani – Heidfeld – Prost 349 
    5.Audi #3 Dumas – Duval - Gene 349 

    Czołówka w klasie LMP2 po 23 godzinach.
    P.Samochód Kierowcy Okrążenia 
    1.Starworks Motorsports #44 Potolicchio – Dalziel – Kimber-Smith 337 
    2.TDS Racing #46 Tinseau – Beche – Thiriet 336 
    3.Pecom Racing #49 Ayari – Kaffer – Perez-Companc 336 

    Czołówka w klasie GTE Pro po 23 godzinach.
    P.Samochód Kierowcy Okrążenia 
    1.AF Corse #51 Vilander – Fisichella – Bruni 320 
    2.Luxury Racing #59 Melo – Makowiecki – Farnbacher 317 
    3.Astona Martin #97 Mucke – Fernandez – Turner  316 
    4.Corvette Racing #73 Garcia – Magnussen – Taylor 310 
    5.AF Corse #71 Beretta – Cioci – Bruni 310 

    Czołówka w klasie GTE Am po 23 godzinach.
    P.Samochód Kierowcy Okrążenia 
    1.IMSA Performance #67 Armindo – Narac – Pons 313 
    2.Labre Competition #50 Bornhauser – Canal – Lamy 313 (+28s) 
    3.Krohn Racing #57 Krohn – Jonsson – Rugolo 308 

      Komentarze  
    Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 7 8 Odśwież T- T+
    SirKamil, 17.06.2012 21:16[!]
    Bardzo zgrabne przedsięwzięcie. Pogratulować pełnej relacji.
    Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 7 8 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca